Ремонтът на тунела „Витиня“ приключва след Нова година

Открити нарушения са наложили пълното обследване на съоръжението
8 ное 2020 14:45, Елка Василева
25
Ремонтът на тунела „Витиня“ приключва след Нова година

Очаква се ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ “Хемус” да приключи след Нова година и движението на автомобилния трафик да бъде възстановено. Това съобщиха от АПИ.

Открити нарушения са наложили пълното обследване на съоръжението - установени са  каверни (кухини) както между двете облицовки (първична и вторична), така и между първичната облицовка и скалния масив.

Причините за наличието на кухини са комплексни. Една от тях е местоположението на тунела, който се намира в Гогинския разлом. Различни са били и технологиите по време на строителството, обясняват от пътната агенция.

Направени са множество проучвания и експертизи, които показаха, че необходимият ремонт ще е по-сложен от първоначалните очаквания и се налага да бъдат предприети спешни аварийни мерки

В момента строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове, пишат от пътната агенция.

Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. В момента строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове.

В началото на декември ще започне изграждането на инженерната инфраструктура. Ще бъде изградена осветителна система с адапционно осветление в двата края на тунелната тръба и  водещо осветление. Видеонаблюдението ще е без сляпа точка в целия тунел. Доставени са дизелов агрегат за аварийно електроснабдяване при авария, вентилационни системи, система за събиране на опасни разливи от настилката, „умни“ знаци с указания и информация и др.

Тунел „Витиня“ ще е първият в страната с внедрена „Тетра система“, която ще дава информация в реално време и възможност за бързо предупреждение. С новите технологии ще може да се подава информация към ситуационните центрове на АПИ, МВР, пожарната, за да се реагира на първата минута и така да се осигури бърза реакция. Буквално с един бутон ще може да се спира движението. В момента при инцидент подаването на сигнал до 112 отнема 1-2 минути. Вече дори само при спиране на автомобил камерите ще светят и мигат, ще дават сигнал и при движение в насрещното платно.

Трите нови напречни тунелни връзки, които трябва да свържат двете тръби на тунел „Витиня“, са изградени съгласно проекта до етап 1. Ще се изграждат две пешеходни и една шосейна връзка, които да се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили в случай на авария в една от тръбите. Те се прокопават от лявата тръба на тунела, като остават само няколко метра, за да се свържат с дясната тръба.

В момента на тунела работят между 60 и 80 души на смени, а общо ангажираните са 150 души, включващи и служителите по логистика. Използват се и 29 специализирани машини.           

Ремонтните дейности започнаха през 2018 г., веднага след ремонта на дясната тръба на „Витиня“.

 


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
0
 
! Отговори
Чочи преди 10 месеца
Българските фирми работят със скоростта на охлъов .... Но за сметка на това пък не се знае какво е качеството.
23
0
 
1
 
! Отговори
Таню преди 10 месеца
Красиво поднесена информация за едно раздуто усвояване...
22
0
 
0
 
! Отговори
Зозо преди 10 месеца
Ама тази ли
21
2
 
1
 
! Отговори
до 9 преди 10 месеца
За 11 месеца казваш... сега е ясно е защо е с такова ниско качество - претупали са работата за да го пуснат за някоя годишнина.
20
2
 
6
 
! Отговори
Веселяка преди 10 месеца
За толкова време някоя добра фирма щеше да прокопае нов тунел. Явно много калинки са налазели тунела и трябва качествено да се угоят.
19
1
 
5
 
! Отговори
Der alte Spinner преди 10 месеца
до 11. Не ми е ясно какво искаш да кажеш и от къде толкова добре познаваш качеството на нашите медици и инженери от преди 30 години? Построеното от наши инженери из Африка, Азия, Латин. Америка все още изпълнява функциите си, ако не е дошъл демократичен режим за да го унищожи. В нашите медиц. ВУЗ-ове учиха студенти от много развиващи се страни (Куба, Сирия, Ирак), които в своите страни създадоха здравна система. Медиците от ГДР работеха и в обединена Германия, един беше зам. министър на зравео
18
0
 
8
 
! Отговори
Рашко преди 10 месеца
От АПИ съобщиха, че тунела Витиня ще бъдат пуснат за движенше в двете посоки, след Нова Година. Запитани, след коя Нова Година, от АПИ отговориха "Ще видим.".
17
0
 
13
 
! Отговори
hahah преди 10 месеца
Това говори за абсолютна некадърност и некомпетентност.
16
0
 
11
 
! Отговори
Пешев преди 10 месеца
Мислех че това никога няма да приключи
15
0
 
16
 
! Отговори
koicho преди 10 месеца
Тунела е открит 1984. До сега, 36 години все е в ремонт. Някъде по света си построиха нови градове за това време
14
0
 
18
 
! Отговори
Пешо преди 10 месеца
Да бяха взривили планината и да разчистят. По бързо щеше да стане...., шега разбира се. Голяма лапачка има около тези тунели, може още 40 години да ги ремонтират.
13
2
 
17
 
! Отговори
az преди 10 месеца
пет години , големо лапане на пари ...голема алчност гербаджийска
12
2
 
14
 
! Отговори
анонимен преди 10 месеца
Този тунел беше направен за по кратко време от ремонта който му правят.А за разликата в цената между строителство и ремонт сигурно е с пъти по голяма в полза на ремонта.
11
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До8. Като знам , какви лекари излизаха от ВУЗ при тошов време. Става ми ясно за инжинерите и тия тунели защо сав перманентен ремонт.
10
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Наистина е тъжно. Хората за три години построяват тунели с кръгови движения вътре. Не знам какви кухини са открили, но месеци наред там не се случваше нищо. Та може би са чакали от само себе си да се запълнят. Просто не бих споменавал ремонта, ако зависеше от мен. Би ме било срам и да го открият, знаейки че тече три години!
9
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Този тунел по времето на Бай Тошо беше прокопан и изграден за 11 месеца. На тия сега 4 години и горница не им стигнаха само ремонт да му направят!Гарантирано от ГРОБ!
8
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До baй Goшо - От както са построили този тунел, някъде от нсчалото 80-те, винаги е в ремонт.Ми то, нали бай Тошо го е строил, сега се опитват да го боядисат, но не става, защото от рождание все тече!
7
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Бяха казали до юни, после до Нова година. След НГ е относително, може да са два мсеца след НГ, а може и 12 месеца. Кафути!
6
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Това е 234-я ремонт на "съоръжението" ототкриването му .Мировой рекорд...
5
2
 
13
 
! Отговори
Kуку. преди 10 месеца
Да не губят време, а директно да започват ремонта на ремонта, та до лятото да успеят, ака може.