БДЖ: Ще има повишаване на цените, от 2018 г. не са пипани

Започва модернизация, ще купуваме билети с нова система
22 фев 2024 10:52, Анисия Иванова
37

"На база 10-годишния си опит с издаващата система БДЖ реши да надгради услугата и да въведе изцяло нова билетоиздаваща система, която да е съвременна, интегрирана и да позволява както нови технологични методи, така и да добави нови канали за продажба на билети", съобщи председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" доц. Юлия Варадинова в студиото на "България сутрин".

Освен чрез уеб базирания портал, билети ще могат да се купуват и от вендинг машини, PDA мобилни устройва и от мобилно приложение, уточни още тя.

"Приложението е с функционалност за планиране на самото пътуване. Новата система, която предвиждаме да изградим, е интегрирана, т.е. ще има възможност да се интегрира с подобни билетоиздаващи системи за всички видове транспорт в страната и чужбина. Идеята е системата да позволява функционалност. PDA устройствата са мобилни устройства, ще бъдат закупени 420 броя, които ще бъдат в превозния персонал. Предвижда се пътникът да може да си закупи билет и с ПОС терминал", стана ясно от думите на доц. Варадинова.

По повод билетоиздаващата система е пуснато пазарно проучване в началото на февруари, като вече има заявен интерес за участие от 7 български и чуждестранни фирми, посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

"Ще разгледаме офертите, ще се ориентираме в ценовия диапазон. Ще изработим методика, по която ще оценим кандидатстващите фирми. Оценяването няма да е само на база най-ниска цена, защото за нас е важно тази система да предоставя различни функционалности, добра техническа поддръжка. Амбицията ни е до края на годината да пуснем новата билетоиздаваща система в пълната ѝ функционалност", обяви гостът.

Доц. Варадинова припомни, че от август насам са сключени редица договори, осигуряващи по-добри услуги. Единият от тях е закупуване на 10 броя локомотиви "Смартрон".

"Относно поскъпването на билети, в момента се работи. Разработват се различни варианти, прави се ценова политика. Ще има повишаване на цените, тъй като от 2018 г. цените на билетите изцяло не са пипани. Изследванията са ни в посока на ценовата поносимост на нашите клиенти. Не мога да се ангажирам с точен процент, но имаме два аспекта - повишаването на цените на горивата и инфлационните процеси, другият е повишаването на предоставянето на качествена услуга", коментира още доц. Варадинова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Те и вагоните 1980-та не са пипани.
12
3
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 2 месеца
Управляващите от ПП/ДБ искат от частните мобилни оператори да не увеличават цените.В същото време държавното БДЖ заявява,че вдига цените.Много странна политика,лъхаща на див популизъм.
11
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен 1 Само закъсненията да им бяха проблема. Качваш се и стискаш зъби да изтърпиш пътуването. Гледаш навън, за да не гледаш вътре в купето. Слизаш от влака и въздъхваш с облекчение, че всичко е приключило. После се замисляш дали ще повториш.
10
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До хмм 7 То и пътуването по БДЖ е като в Индия. Защо си мислиш, че другаде пътуването е много скъпо? Повечето редовни пътници в чужбина ползват някакви намаления, преференции, отстъпки и стига да искат, могат да пътуват на приемливи цени. Друг е въпросът, че доходите в другите европейски страни са в пъти по- високи от Бг. Вчера излезе статистика, че МРЗ в ЕС е най- ниска в Бг. Като посочваш цени на билети, посочвай и доходи.
9
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
БДЖ трябва да се приватизира, за да добие европейски, цивилизован вид. И да започне да предлага качествена услуга.
8
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До хммТака е, с малката уговорка, че всички предишни повишения на цените се правеха именно с такава презумпция - да се подобрява жп-паркът. Но парите от увеличените билети просто потъват в незнайни джобове, а състоянието си остава все така плачевно. Случвало ми се е през лятото нощният влак за Варна да тръгва от София с 90 мин закъснение, защото няма локомотив!!!
7
9
 
7
 
! Отговори
хмм преди 2 месеца
Инатересно ми е как тези от вас, които пишат за окаяното състояние на БДЖ, смятат че може да се подобри услугата. Като цените си седят едни и същи ли? Една услуга за да е качествена трябва да е адекватно заплатена, за да може да се самоиздържа и надгражда, а не да живее от държавни помощи. Такива цени като на БДЖ няма никъде в европа.Може би има някъде в Индия. За сравнение един билет за влак изминаващ 400 км във Франция е 100лв. минумим, тук - 30лв. Получаваме това, за което плащаме.
6
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да, ние, (потенциалните) пътници разбираме, че цените не са пипани от 2018 г. Но много живо ни вълнува от кога не са "пипани" влаковете. По мои скромни наблюдения - някъде от 1970 година, например. Предлагам първо локомотивите и вагоните да го докарат до качество от 2018, а после да мислим за повишаване на билетчетата.
5
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Експерт 3 Оградили са се с адвокати и никой не може дума да им каже за унизителните условия на пътуване. Агресивни и арогантни, готови да разкъсат всеки, който им нарушава спокойствието. Не се опитват да отстранят нередностите, а отричат истината. Държавата не биваше да допусне такова окопаване, такъв монопол като БДЖ. И има ц ен зура за писането на истината за БДЖ. Не позволяват да се пише за недопустимите условия на пътуване.
4
1
 
20
 
! Отговори
От чистача до началн преди 2 месеца
От чистача до началника! Всички заели тези длъжности в БДЖ крадат безогледно . Най-лошото е че разрешават на ромите да пътуват гратис, а на българите от български произход при аварии и катастрофи дори не ги допускат да подадат жалби или да искат документ за обещетение даже се повикват полицайчета да се саморазправят със сънародниците ни.
3
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Цените повишават, а качеството на услугата под всякаква критика. Никоя, уважаваща себе си и гражданите си, държава не би допуснала хората да пътуват при такива принизяващи ск отски условия. Закърнял комунистически бастион.
2
1
 
12
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 2 месеца
Хаха българските железници работят така:-първо плащташ на гишето след това ти казват на кои перон трябва да отидеш и чак след това можеш да тръгнеш пеш по пътя на влака и след няколко дни си на мястото.То влакове и вагони не останаха всичко е от времето на Тодор Живков!Ще вдигат такса пешеходец!
1
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да не са подобрили услугата закъснение с 6 шаса на закъснение с 3 часа ?