Тиктакащ в такт театър

Четири проекта свързват театъра с музиката и времето
14 ное 2012 11:22, Петя Славова
0
Тиктакащ в такт театър
ПроТекст 5: НАВРЕМЕ. Снимка: АСТ

 

В четири от постановките в програмата на ACT: Фестивал за свободен театър: 2 ще проследим връзката между свободния театър и времето, музиката, симбиозата между различните жанрове и изкуства.

ПроТекст 5: НАВРЕМЕ е интердисциплинарно представление в архитектурно пространство - Централна минерална баня - на Организация „36 маймуни”. Проектът е продължение на платформата ПроТекст за нова драматургия и нови театрални форми и ще обедини жанрове и елементи от различни сфери на изкуството, науката и съвременния градски живот. В него четирима режисьори – Гергана Димитрова, Василена Радева, Петко Стоянов и Мортен К. Роесен, които са получили своето театрално образование в Германия, България, Румъния и Дания, се събират, за да създадат общ спектакъл с различни интерпретационни подходи към темата „време“. Всеки от режисьорите ще изработи своя авторска миниатюра в различен изпълнителски жанр: театрално-научна лекция, филмов театър, пърформанс - четене и мини-опера.

Отново на четири е разделено времето в „Романс” на Валерия Вълчева. Премиерата на проекта ще събере в едно четирите спектакъла от поредицата „Сънища в четири сезона” – музикална колекция Шекспирови любовници, пресъздадена по различен начин четири пъти – в тон с магията на двете слънцестоения и двете равноденствия. На ACT Фестивал за свободен театър: 2 за първи път сезоните ще се слеят в едно цяло. В проекта ще се включи основният екип от деца, музиканти, актьори, режисьор и сценограф и ще съчетаят музика, текст, видео и театър в едно романтично и емоционално преживяване.

„Трансформабилити” на Вили Прагер също свързва различни практики и изкуства – театър , текст, съвременен танц. Авторският пърформанс е създаден и вдъхновен от едноименния философски текст на Боян Манчев, който се занимава с „перверзния капитализъм” и „глобалния пазар“. Самото представление обаче е във формата на сценарий за мюзикъл, с идеята да създаде комерсиална връзка между философията и съвременния танц, коментирайки съвременното перформативно общество. Мюзикълът, като символ на консуматорското общество, бутафорното щастие и сервилното му изпълнение поставя тримата участника в ситуация на невъзможност и „удоволствие” до пълно изтощаване.

Премиерна театрална ситуация в контакт и неспокоен капан за реалност е „Да изядеш ябълката” на Ида Даниел, по текстове на Катя Атанасова. Проектът на „Нейно величество тенджерата под налягане “ ползва за база различни текстове на авторката, както и действени наблюдения от четири работилници. Една от основните цели на екипа е да превърне натрупаното в сценичен акт, като не се опира на класическа адаптация и фиксирана структура. Софийски ах-този-джаз, в който може да е смешно, но може и да се плаче. Текстът не е затворен в рамките на една пиеса, а се разхожда по-свободно между актьорите и публиката. Смисловите му ядра са острови, между които участници и зрители сърфират върху непредвидими вълни със своенравен вятър в платната.

Ето и видео към ПроТекст 5: НАВРЕМЕ

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари