Продажбите на песни и филми в интернет в криза заради пирати

Звукозаписните компании не спират да повтарят, че музикалният сектор се намира в най-тежката криза
4 яну 2005 09:49,

Пиратските копия на песни и филми, разпространявани по интернет, принуждават представителите на музикалната и филмовата индустрия да се замислят върху алтернативните предложения, които доведоха до промяна в поведението на потребителите в сектора, пише френското издание La Tribune.
 
Звукозаписните компании не спират да повтарят, че музикалният сектор се намира в най-тежката криза в историята си. За първите три тримесечия на 2004 г. продажбите на CD са намалели с 10,7% по обем на годишна база и с 12,2% по приходи. Този срив звукозаписните гиганти се дължи на нелегалното сваляне от интернет, което големите компании в сектора се опитват се опитват да предотвратят по съдебен път.

Ситуацията с киноиндустрията не е толкова тежка, въпреки че ежедневно само във Франция се свалят нелегално по един милион филма, като за сравнение посетителите във френските киносалони на ден са 477 000 души.

Музикалната индустрия реагира като предложи легално сваляне на музика на по-ниски цени и през 2004 г. броят на легалните платформи се увеличи.

За момента пазарът за сваляне на легална музика остава все още незначителен, с 4,5% дял от общите продажби по света. Според американския кабинет Forrester Research този сектор обаче ще се засили през 2007 г. като тогава се очаква да представлява оборот от един милиард евро, а до 2009 г. той да достигне до 3,5 млрд. евро.

Според проучване на Music Choice в девет европейски страни 50% от населението заявява, че сваля легално музика.

В същото време киноиндустрията обмисля възможностите за легално сваляне на филми от интернет, тъй като се опасява, че с все по-голямото навлизане на високоскоростен интернет ще се озове в същото положение като колегите си от музикалната индустрия.

Звукозаписните компании все пак намират подкрепа в музикалните DVD-та, чиито продажби във Франция за първите три тримесечия на 2004 г. са нараснали с 63,9% по обем и с 40,6% по приходи. Филмовите DVD-та, от своя страна, са регистрирали растеж от съответно 61,9% и 32,4%.

Едновременно с това продажбите на DVD устройства само за периода по коледните празници са нараснали с 61%, срещу ръст от 41,6% за предходната година, като причината е понижението на цените им до 49 евро. За първите девет месеца на 2004 г. цените на DVD-та са паднали от 22,20 евро на 17,6 евро.

Според изследване на кабинета Jupiter Research, въпреки продажбите на музика по интернет, CD-тата няма да бъдат отстранени от пазара именно благодарение на парадоксалния факт, че продажбите им чрез интернет в САЩ например са се увеличили с 15 на сто на годишна база.


Спонсорирано съдържание