Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане пустош

Този извод е направен с помощта на гигантска "галактическа леща"
20 авг 2010 12:37, Елка Василева
Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане  пустош
Снимка: БГНЕС

С помощта на нов метод астрономи са определили съдбата на Вселената – тя ще се разширява безкрайно и в края на краищата ще се превърне в студена и мъртва пустош с температура, близка до абсолютната нула.

Учените са стигнали до този извод с помощта на гигантска „галактическа леща“ - едно от най-големите известни на човечеството струпвания на галактики в съзвездието Дева, съобщи ВВС.

Международна група учени начело с астрономи от НАСА са успели да проследят как светлината от отдалечените галактики се изкривява от тази „леща“, визуално превръщайки ги в дъги.

Степента на изкривяване зависи от три фактора – отдалечеността на обекта, гравитационната маса на Струпването в Дева и разпространението на тъмната енергия – тайнствената сила, която кара Вселената да се разширява все по-бързо и по-бързо.

Тъмната енергия беше открита едва през 1998 г. и е една от най-големите астрономически загадки: тя представлява три четвърти от нашия свят, но е напълно невидима и самият факт на нейното съществуване е известен само по въздействието й върху Вселената.

За да проследят по някакъв начин разпространението на тъмната енергия в космоса, учените са използвали големия комплекс телескопи на Европейската космическа лаборатория в Чили и орбиталния телескоп „Хабъл“.

Виждайки в буквалния смисъл как светлината огъва Струпването Дева и провеждайки необходимите измервания и изчисления, астрономите са направили извода за безкрайното разширяване на Вселената, пише „Дейли телеграф“.

NEWSru отбелязва, че теорията за безкрайното разширяване на Вселената е само един от моделите за нейната еволюция.

Различни групи учени издигат други хипотези, които често си противоречат една на друга.

Според някои нашият свят е обречен да преживява безкрайно редуване и повтаряне на етапи на разширяване и на свиване. Съгласно тази теория Вселената я чака безкрайно повторение на „Големи взривове“ - подобно на този, от който, както се предполага, се е появило всичко съществуващо днес.

Други учени изразяват мнението, че опитвайки се да разгадаят големите тайни на Вселената, самите астрономи неволно я подтикват към гибел. Например, наблюдавайки въпросната тъмна енергия, човечеството може би е върнало космоса към по-ранен стадий на развитие, смятат тези учени.

„Колкото и неправдоподобно да изглежда, има вероятност откриването на тъмната енергия да е намалило вероятната „продължителност на живота“ на Вселената“, казват учените, издигнали тази хипотези, пред списание „Ню сайънтист“.

nqkoi si преди 13 години
anonimen,govorish prostotii,istinata ne e tuk na zemqta, a vuv vselenata.Neq trqbva da q razuchim,natam da budat nasocheni usiliqta ni,tam e budeshteto na chovechestvoto ;)))

tezi na mnogo veliki se pravat kakvo razrushava vselenata kato se razsherava skalna masa li palni *** sa tezi ucheni kato finansofite eksperti ot MWF SA

KRAQ NA MEN IN BLACK 2....VIJTEEEE

Хора, гледайте земните си дела, не мислете за Вселената!

ЛАВЛИ преди 13 години
СЛЕД 10 МИЛ ГОДИНИ ВСЕМИРА ЩЕ ИЗЧЕЗНЕ ПРЕВРЪЩАИКИ СЕ В АНТИМАТЕРИЯ

Rakela преди 13 години
Общо взето ние сме на земята,тя е в слънчевата система,която пък е в галактиката Млечен път,която от своя страна е във вселената и така на татък и така нататък.Логично е и вселената да е в нещо,което също е в друго нещо и... отговора е в безкрайността.

Rakela преди 13 години
Това е много,ама много странна работа.Реално който предложи някаква теория то тя няма как да не е вярна.Замислете се.Както почти всеки човек и аз имам своя теория за нещата.Ние незнаем колко сме големи всъщност.И това,че за нас вселената е огромна,то не се знае дали реално ние и цялата вселена не сме едва няколко сантиметра за някой друг така да го кажа.Например за едноклетъчен организъм една локва е цяла вселена и там разстоянията са... "огромни",но за нас е едва една крачка.Сещате се. ;)

Редица от какви числа ? Нали знаеш, че между 0 и 1 има безкрайно много числа ?

Емил преди 13 години
Редицата на числата е безкрайна,но е затворена в кръг,т.е.числата са затворени като в циферблата на часовникИли по-просто казано, след най-голямото положително число следва най-голямото отрицателно."Нулите" са две.Едната стои м/ду най-малкото положително и най малкото отрицателно числа,сиреч,тази нула която познаваме.И втората нула се намира,както вече казах м/ду най големите отрицателни и положителни числа...

АРМАГЕДОН преди 13 години
Спокой но, учените още не могат да разберад някои работи :)

IND преди 13 години
Ако добавиш към безкрайна редица числа 1 се получава отново безкрайна редица т.е. &+1=& нищо не се увеличава. Имаше един научно популярен филм за безкрайността - гледай го... ако трябва ще ти дам линк към него

g преди 13 години
Оправдаваш си ника :) разбягват се галактиките една от друга, а не звездите в галактиката, така че след няколко милиарда години небето пак ще си е същото, може би с 2-3 галактики по-малко, които са се отдалечили толкова, че да не се виждат вече :)

Casper преди 13 години
до IND. Нека имаш безкрайната редица или множество X. Сега прибавяне 1 към нея. Какво се случва? Тя се увеличава. незнам какво безсмислено виждаш в това :). Моля те обясни ми :). Нали ако си тинейджър няма нужда да ми обясняваш, просто чети повече и обърни повече внимание на математиката :).

Casper преди 13 години
Това че насилието се увеличава е пълна комерсиална простотия, същата простотия като кризата, птичия грип, свинския грип и там незнам си какъв още. Пълни глупости.

Casper преди 13 години
до етапа на нашата еволюция, в който всичко това ще спре. Ако разгледаш хронологично човешката история ще забележиш, че насилието намалява, а не се увеличава. В днешни дни убийството на едно дете буди размисли у хората в цял свят. През 19-ти век избиването на цяла държава не е правило никому впечатление. И намаляването на насилието се движи успоредно с опознаването на космоса и еволюцията на човека в по висша форма на живот.

Casper преди 13 години
До sa60: Човек мисленето ти е прекалено комерсиално и ограничено. Няма да ми стигнат и 15 хил. символа за да ти обясня. Мисли по глобално. Плюс това в какво сме еволюирали? Я сравни праисторическите хора и днешните хора. Я сравни човечеството през средновековието и днешното. Според мен не си мислил достатъчно за това, което говориш. Плюс това винаги в природата на тази планета трябва да има равновесие. Без войни и насилие само ще се ***, ще се множиме и ще изядеме планетата. Не сме стигнали

до 83 ТИ !!! преди 13 години
добре ,ЧЕ СИ ТИ ,че да опровергаеш НЕМСКАТА КЛАСИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ И КАНТ... !!! ...по -малък от прашинка си ,,,и В МИСЛЕНЕТО ... !!!

Гошо Тъпото преди 13 години
Поживьом...увидем,както казват някои .....оптимисти и аз съм от тях.Като серазреди...вселената ще стане по...хубаво,защото на небето ще светят 2-3 звезди,а не както сега.....хиляди и да се чудиш ....коя е.

Твоят БОГ е пустошта ? Смешен си.

НМе ми дреме аз отдавна ще съм мъртъв когато това стане.