Приземиха успешно Ту-154 в тайгата сред блата

Преди да спре, самолетът направил просека в гората
8 сеп 2010 23:47, Елка Василева
143
Приземиха успешно Ту-154 в тайгата сред блата
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Самолет Ту-154М с 81 души на борда извърши на 7 септември сутринта принудително кацане на полуизоставено летище в тайгата на 4 км от село Ижма в Република Коми.

Авиолайнерът е летял от Якутск за Москва.

Няма пострадали сред 72-мата пътници, от които три деца, както и деветте членове на екипажа. Не е било нужно да се оказва медицинска помощ на никого.

Спасяването на хората в създалата се ситуация „може да се разглежда като чудо“, заяви за ВВС заслужилият пилот на Русия Олег Смирнов.

Според него благополучният изход от инцидента е изключителна заслуга на командира и екипажа на лайнера.
 
Експертът е убеден, че внезапният и засега необясним отказ на всички енергозахранващи системи по време на полет е изключителен случай и той не вижда основания Ту-154 да бъде наричан ненадеждна машина.

През последните 10 години в Русия и по света са станали 13 катастрофи с Ту-154, девет от които с човешки жертви.

В повечето от случаите като причина е бил посочен човешкият фактор.

Проблемите започнали на височина 10,6 км след 4-часов полет, когато до Москва са оставали около 2 часа.

По данни на Росавиация внезапно е отказала електрозахранващата система и в резултат са се изключили помпите, захранващи двигателите с гориво, цялото навигационно оборудване и радиовръзката.

Екипажът се е снижил до 3 км, за да включи резервното електрозахранване, което не действа на по-голяма височина, но по неизвестна причина и то не е сработило.

Екипажът е бил принуден да кацне на малкото летище, строено за малки самолети от типа Ан-24 и Як-40, което през последните години е било използвано само от хеликоптери.

Самолетът е кацнал при третия опит. След приземяването и пробега по прекалено късата за него писта Ту-154 е излязъл на 200 метра извън нея, направил просека в тайгата и спрял в блатото.

„При тези обстоятелства, при които се оказахме ние, е просто чудо, че можахме да кацнем, а пътниците останаха цели и невредими. Когато командирът реши да кацаме, беше облачно и по същество намалявахме скоростта на сляпо.

Когато започнахме да виждаме земята, разбрахме, че под нас има блата.

Започнахме да кръжим, когато открихме пистата на затвореното летище в Ижма. Тя се използва като хеликоптерна площадка, затова кацането не беше от меките“, разказа за РИА Новости член на екипажа.

Пътниците и пилотите са били откарани с вертолети в Ухта, а оттам с резервен самолет на авиокомпанията са стигнали в Москва.

Самолетът е получил незначителни повреди, но тъй като е спрял в гората извън пистата, повече никога няма да може да излети, съобщиха от Росавиация.

Олег Смирнов разказа, че едновременно излизане от строя на трите включени към двигателите автономни електрогенератора на борда на Ту-154 се случва за първи път от 38 години експлоатация на машини от този клас.

Експертът се затруднява дори да предположи какви са били причините за инцидента.

Екипажът е проявил решителност и мъжество в извънредната ситуация, смята Смирнов.

„Главното е, че всички са живи и здрави“, каза Смирнов за ВВС.

„Хората дължат живота си на екипажа, на неговия професионализъм и усет. Самолет, който тежи сто тона и има размах на крилата 80 метра, е приземен в гората, на площадка, където кацат малки хеликоптери! Тази грамада трябва да се приземява на специално подготвена писта със съответната дължина и ширина.

Командирът е кацал, разбирайки прекрасно, че 1200 метра писта няма да са му достатъчни. Той е направил това съзнателно, пресметливо и умело“, обяснява Смирнов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


143
Още по темата: Тайга
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Нервна жена пътува за пръв път със самолет. Пътникът от съседната седалка през цялото време разказва истории за самолетни катастрофи. Ужасена, по някое време жената му казва:- Защо все разказвате за самолетни катастрофи? Аз съм чувала, че пътуването със самолет е по-безопасно от това със влак например.- Е да, има катастрофи и с влакове. Миналата седмица четох за една - както си пътувал влакът, и в него се натресъл един самолет
65
8
 
7
 
! Отговори
pero преди 13 години
Иванов прав си за руските пилоти-сигурно са много добри,но при едно условие-ако са трезви.
64
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Глас от високоговорителя в самолет:- Уважаеми пътници. Щастливи сме да ви приветстваме с добре дошли на новият, петзвезден авиолайнер. На първия етаж можете да посетите бар и дискотека, на втория етаж можете да отдъхнете приятно в ресторанта, на третия да поиграете тенис, на четвъртия да поплувате в един от четирите басейна, а на петия да изпробвате уменията си на боулинг.А сега уважаеми пътници, моля затегнете коланите, нашият пилот ще се опита да вдигне цялата тая простотия във въздуха
63
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Много добрите руски пилоти отдавна са при много добрите руски програмисти
62
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
З: Двигател, инв. ? 380-8006FAF-89-19, липсва под лявото крило.О: След кратко разследване, двигател, инв. ? 380-8006FAF-89-19, беше откритпод дясното крило.З: В пилотската кабина има мишка.О: В оборудването на пилотската кабина е добавена котка.З: Полетът мина нормално, но помощната система за управление приприземяване работи доста грубо.О: На този тип самолет няма помощна система за управление при приземяване.
61
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
З: Лявата вътрешна гума е почти наложително да бъде заменена.О: Почти заменихме лявата вътрешна гума.З: Нещо подрънква в пилотската кабина.О: Нещо беше затегнато в пилотската кабина.З: Има умрели бръмбари по челното стъкло.О: Поръчани са живи такива. Ще ги инсталираме след следващия полет.З: Има признаци за протичане на течност по десния колесник.О: Признаците са отстранениЗ: Системата "Свой-Чужд" не работи.О: Системата "Свой-Чужд" никога не работи, когато е изключена.
60
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Авиокомпанията Quantas е известна с това, че е единствената голямакомпания, чиито самолет никога не е претърпявал катастрофа. Навярно заслугаза това има и строгата процедура по тестване на самолетите преди полет ипопълваните за целта дневници по поддръжката. В тях пилотите вписват своитезабележки (З), а механиците от наземния персонал - своите отговори (О)
59
0
 
0
 
! Отговори
ташунко преди 13 години
Вива Vega air.
58
6
 
1
 
! Отговори
Sobieski преди 13 години
щом като Олег Смирнов разказа.Главното е, че всички са живи и здрави, каза Смирнов за ВВС. смята Смирнов-ясна е работата.Имало е доста Сталичная.
57
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Четейки коментара ти, стигам до изводи, че и при теб умът не прелива...
56
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Успешно кацане: Пилотът не може да излезе сам от кабината, но е жив.Добро кацане: Пилотът излиза сам от кабината и е пчти без нараняванияОтлично кацане: Пилотът е жив и здрав, самолетът може да лети отново
55
1
 
14
 
! Отговори
Иванов преди 13 години
Голяма част от коментаторите най-вероятно са виждали Ту-154 само на стоянката на летището.Това е един сигурен и лесен за експлоатация самолет. А с възможностите на руските пилоти съм запознат лично.Просто са много добри.
54
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Имаше един въпрос на който никой не отговори:Как с неработещи помпи, сиреч без приток на гориво се правят три опита за кацане ?....смееехДа сте чували за залязващи звезди дето им падат презрамките, хващат ги да крадат от магазини или им правят *** в леки коли
53
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Радио кулата вика пилота на самолета! Радио кулата вика пилота на самолета! Непрекъснато ви викаме, но нямаме отговор! Ако ме чувате, разклатете крилете! Ако ме чувате, разклатете крилете! - Пилотът на самолета вика радио кулата! Пилотът на самолета вика радио кулата! Приземих се преди два часа. Ако ме чувате, разклатете кулата!
52
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
normalno, pri skorosta s koqto leti da harchi dosta. google-ni max speed na 2ta
51
12
 
6
 
! Отговори
коко преди 13 години
Пак руски героизъм...Интересно защо героизма и присъщ на изостаналите в развитието си нации?Защо през втората светова война имаше масов героизъм по принуда от стоящите зад войските с картечници части на НКВД и 25 милиона загинали?От много мозък?Вижте загубите на САЩ ,Германия и Англия и ще разберете още тогава кой каква техника еможел да създаде .Голяма трагедия-велик народ,управляван от ***.
50
11
 
2
 
! Отговори
куцото преди 13 години
Веднъж съм летял с такъв ковчег и докато летяхме му вибрираха даже нитовете по тавана...не се учудвам че са забранени в ЕС. Боинг и Еърбъс са на светлинни години напред във всяко едно отношение- не че малките са особенно комфортни но поне са сигурни
49
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Ту-154-летящ самовар. Дължина,ширина,височина,фюелаж и т.н. не са интересни. Интересно е,колко гориво харчи. 12 кг. на един километър пробег по пистата и 13 кг. на километър полет,при 35000 ярда таван. За сравнение,един Джамбо 747-800,който побира 600 пасажери в икономична класа или 460 в три класи(4 пъти повече от таралясника) има разход от; 15.3кг.на км.
48
0
 
22
 
! Отговори
1234 преди 13 години
БРАВО НА ЕКИПАЖА! Това са толкова спасени човешки живота.
47
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Usloviqta v koito letqt zapadnite prevozvachi i ruskite vytreshni sa syvsem razlichni. Kato prizemite A330 na paveta togava gi sravnqvaite. Ne zashtitavam ruskite samoleti - ne bih letql s podoben, no neka bydem obektivni.