До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"

Handelsblatt: Страната очаква подкрепа от ЕК
Обновена: 9 окт 2019 09:03 | 9 окт 2019 09:00, Александър Попов
200
До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"
Снимка: Reuters

Въпреки основаването на дъщерно дружество на "Фолксваген" в Турция, което се счита за допълнителна стъпка към изграждането на завод на VW, България продължава да се бори за фабриката на производителя на автомобили със седалище във Волфсбург, пише Investor.bg.

"Ако не успеем с привличането на завода на VW, ще предлагаме парцел за производството на батерии или софтуер", пояснява в интервю за германския икономически всекидневник Handelsblatt Росен Плевнелиев, бивш президент и почетен председател на "Автомобилен клъстер България"."Надяваме се да влезем в бизнеса с "Фолксваген" с допълнителен завод за доставчици. Това е балансът според нас“, пояснява той.

Още по темата
Плевнелиев посочва, че германските компании SAP, Bosch и Mercedes-Benz вече разработват свои продукти в най-бедната страна от ЕС.

"Стигнахме много далеч с "Фолксваген". Не трябва да бъде така, че победителката Турция да получава всичко, а губещата България - нищо", казва бившият държавен глава.

Дори ако все още няма резолюция на надзорния съвет на най-големия производител на автомобили в света, то от месеци се очертава решение в полза на Турция.

"В момента сме в последните етапи на преговорите с Турция и вземането на решение", заявява говорител на VW пред германската медия.

В новия завод в Маниса близо до западния турски пристанищен град Измир, освен всичко друго, предстои да бъдат произвеждани новите модели Passat и Skoda Superb. VW възнамерява да инвестира около 1 млрд. евро в завода. С планираните 4000 служители от 2022 г. годишно трябва да бъдат произвеждани 300 000 автомобила. "Фолксваген" вече е създала филиал в Маниса за тази цел с капитал от около 150 млн. евро.

Междувременно очертаващото се решение за местоположението на завода в полза на Турция разочарова не само България, но и Балканите с общо 80 милиона жители. Страните от Югоизточна Европа спешно се нуждаят от работни места в промишлеността и технологиите, за да сложат край на по-нататъшната емиграция на младите и квалифицирани жители.

"На Балканите разочарованието от VW е голямо", казва Плевнелиев пред Handelsblatt. "Страните обръщат голямо внимание на това къде отиват инвестициите. От време на време западноевропейските политици критикуват липсата на върховенство на закона на Балканите. Но при инвестиционните решения като това на VW за Турция в крайна сметка роля имат само парите, а не и спазването на закона", казва още Плевнелиев, който до 2017 г. беше държавен глава на България.

"Това отслабва позициите на германските политици с исканията им за повече върховенство на закона в балканските страни", убеден е той. „Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите. А сега той е на практика подкрепен с милиардна инвестиция от Германия“.

Производителният директор на VW Андреас Тостман защищава обаче решението срещу критиците: "Очакваме да успеем да отговорим на нашите стандарти в Турция, както по отношение на качеството на продуктите, участието на служителите в решенията и зачитането на правата на човека в областите, на които можем пряко да повлияем", заяви Тостман през миналата седмица. Кога ще бъде решаващото заседание на надзорния съвет на "Фолксваген", засега не е ясно. Очаква се сделка с Турция да бъде постигната през октомври.

Останалата част от материала вижте тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


200
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
104
2
 
11
 
! Отговори
Ф.Е. Джержински преди 4 години
Ако погледнем малко по-високо от собствената си камбанарийка, ще видим, как САЩ прецакаха ФВ, като ги разобличиха, че манипулират данните за вредни емисии. В резултат, огромно количество техни коли, буквално гният и прашасват там. Сега ФВ отмъщават, като инвестират в Тр. които в последно време са в обострени отношения със САЩ. Освен това Тр. не са особенно претенциозни относно вредните емисии. Да не забравяме, че Тр. са в отлични отношения с РФ, където най-вероятно ще изнасят ФВ.А ние сме пешка
103
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Битката, ако изобщо е имало такава между жабата и коня, е отдавна приключила, още от това лято, ако не и от по-рано. Това, че нашите политици се чудят как да замажат положението с това, че у нас инвестиции сериозните компании не правят, поради неблагоприятния политически и икономически климат, е просто смешно, защото реакцията им е изумително наивна и излагаща ги.
102
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Фолксваген се изложиГледат си изгодата и парите, не те, ние се излагаме, че си въобразяваме разни евро-тъпотии. Големите корпорации като Фолксваген не са просто бизнес - предприятия, а инструмент във външната политика. Те не биха били световен конгломерат без поддръжката на немското правителство, което с цялата тази история ни казва следното: вие сте ггниди, от вас файда никаква, не ни дреме, одете да се перрете, миззерници. Боли - не боли, това е положението.
101
2
 
16
 
! Отговори
Болярче преди 4 години
На българина като му направиш завод, първото което мисли е какво може да открадне от него. Ако дойде WV магазините за резервни части за фолксваген ще фалират.
100
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
БЪЛГАРИНА Е ТРУДОЛЮБИВ И УМЕН .... САМО НА КНИГА. КОГАТО ХОДИХ КОМАНДИРОВКА В АВТОБУСНИЯ ЗАВОД БОТЕВГРАД РАБОТНИЦИТЕ САМО ЛЕЖАХА НА ПРИПЕК ПРЕД ВРАТАТА И ГИ МЪРЗЕШЕ ДА СМЕНЯТ СЧУПЕНАТА НОЖОВКА. СЕГА ПЛАЧАТ ЧЕ НЯМАТ РАБОТА ........
99
4
 
6
 
! Отговори
Фолксваген се изложи преди 4 години
Вместо да останат в европейския съюз, те отъват в държава където се води война.
98
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бойко е поканен на откриването в турция ше го черпат баклава
97
1
 
11
 
! Отговори
Дядо Йоцо преди 4 години
Интереса клати феса...!!! Немска поговорка.
96
3
 
18
 
! Отговори
ГАЗ преди 4 години
Аз съм съгласен завода да дойде в България. Имаме перфектният цех за производство намиращ се на много възлово място. Има огромен паркинг отпред в жълти павета. Вътре е просторно, само има 1 проблем. Трябва основен ремонт и изгонване на самонастанилите се вътре ***, защото те яростно не пускат дори и килима да се премести. Да, ще е трудно, но целия БГ народ ще застане зад VW в това му начинание. Ще потръгне държавата веднага и такива кърлежи като Роско или Роска , няма дори да дават интервю
95
1
 
5
 
! Отговори
Въпрос преди 4 години
До ПичТази дума не означава ли мъжки полов орган?
94
2
 
5
 
! Отговори
мяу преди 4 години
РОСКАТА МАИ Е ИНВЕСТИТОР В КОМПЛЕКС В ГЕРМАН
93
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** Синоптичков още не е разбрал, че VW не избраха България ... а тръгнал да се обяснява по политически теми.
92
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой ще му каже ли да прочете новините от последната седмица, или ще го оставим да се излага за всеобщо забавление? :D
91
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пич-Виж какво за завода на WV определено съжаляваме,виж за другото,скимтящото човече то освен презрение друго не заслужава!
90
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ПичХубаво, аз не съм русофил, ама как, КАК да си обясняваме на децата за европейските идеи, солидарност, хуманизъм и пр., след като ни го завират четтвъртит по най-отвратителен начин; че за бедна България не може, щото трябва да сме единни и еврококоректни; че Ердоган е диктатор, Путин бил диктатор, ама за отворените немци може да си строят шест газопровода, за турците също, а за нас не може. Айсиктир и на европа и на ***... им в п....
89
12
 
11
 
! Отговори
Пич преди 4 години
Дори когато им засегнат националната гордост, тази червена сг ан пак заема страната на любимата Русия. В Москва наскоро имаше изложба за Кирил и Методий и кирилицата, в която нямаше и една дума за България. Нито една думичка дори. На практика руснаците водят целенасочена политика против България, така както водят политика против НАТО, ЕС, дори Норвегия. И за българския родоотстъпник, това е ОК, и те са прави. Верни комунистически синове - ще предадат майка си, но не и партията. Евала пичове.
88
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Долни ..ръсници са немците. Нямало политика, било бизнес - решение. Глупости на търкалета. Големите пари вървят с политиката, това е истината. И не Брекзит, ей такива решения отблъскват от европейски идеи, тинтири-минтири. ще ми говорят те за обединена Европа, руснаците това, руснаците онова, не стойте АЕЦ, газопроводи. Всичко е гнилостт и зараза, лицемери швабски.
87
19
 
12
 
! Отговори
Пич преди 4 години
Русофилството е уникално заболяване. На практика тези клети хора, които пишат коментари под тази статия, са изпълнени със задоволство, че завода на VW няма да е в България. Дори плоят по един човек, който се опитва да помогне по някакъв начин. Разбирате ли за какви жалки хора става въпрос? Излиза, че руската доктрина им е по-скъпа отколкото собствената им държава. Наистина уникално заболяване.
86
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"На Балканите разочарованието от VW е голямо", казва Плевнелиев пред Handelsblatt."Е, след това изказване на роско, VW няма да открие тук и печатница за рекламни брошури на моделите си.
85
1
 
10
 
! Отговори
Q преди 4 години
"А стига бе" -Дори и не четох тази *** новина!