До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"

Handelsblatt: Страната очаква подкрепа от ЕК
Обновена: 9 окт 2019 09:03 | 9 окт 2019 09:00, Александър Попов
200
До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"
Снимка: Reuters

Въпреки основаването на дъщерно дружество на "Фолксваген" в Турция, което се счита за допълнителна стъпка към изграждането на завод на VW, България продължава да се бори за фабриката на производителя на автомобили със седалище във Волфсбург, пише Investor.bg.

"Ако не успеем с привличането на завода на VW, ще предлагаме парцел за производството на батерии или софтуер", пояснява в интервю за германския икономически всекидневник Handelsblatt Росен Плевнелиев, бивш президент и почетен председател на "Автомобилен клъстер България"."Надяваме се да влезем в бизнеса с "Фолксваген" с допълнителен завод за доставчици. Това е балансът според нас“, пояснява той.

Още по темата
Плевнелиев посочва, че германските компании SAP, Bosch и Mercedes-Benz вече разработват свои продукти в най-бедната страна от ЕС.

"Стигнахме много далеч с "Фолксваген". Не трябва да бъде така, че победителката Турция да получава всичко, а губещата България - нищо", казва бившият държавен глава.

Дори ако все още няма резолюция на надзорния съвет на най-големия производител на автомобили в света, то от месеци се очертава решение в полза на Турция.

"В момента сме в последните етапи на преговорите с Турция и вземането на решение", заявява говорител на VW пред германската медия.

В новия завод в Маниса близо до западния турски пристанищен град Измир, освен всичко друго, предстои да бъдат произвеждани новите модели Passat и Skoda Superb. VW възнамерява да инвестира около 1 млрд. евро в завода. С планираните 4000 служители от 2022 г. годишно трябва да бъдат произвеждани 300 000 автомобила. "Фолксваген" вече е създала филиал в Маниса за тази цел с капитал от около 150 млн. евро.

Междувременно очертаващото се решение за местоположението на завода в полза на Турция разочарова не само България, но и Балканите с общо 80 милиона жители. Страните от Югоизточна Европа спешно се нуждаят от работни места в промишлеността и технологиите, за да сложат край на по-нататъшната емиграция на младите и квалифицирани жители.

"На Балканите разочарованието от VW е голямо", казва Плевнелиев пред Handelsblatt. "Страните обръщат голямо внимание на това къде отиват инвестициите. От време на време западноевропейските политици критикуват липсата на върховенство на закона на Балканите. Но при инвестиционните решения като това на VW за Турция в крайна сметка роля имат само парите, а не и спазването на закона", казва още Плевнелиев, който до 2017 г. беше държавен глава на България.

"Това отслабва позициите на германските политици с исканията им за повече върховенство на закона в балканските страни", убеден е той. „Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите. А сега той е на практика подкрепен с милиардна инвестиция от Германия“.

Производителният директор на VW Андреас Тостман защищава обаче решението срещу критиците: "Очакваме да успеем да отговорим на нашите стандарти в Турция, както по отношение на качеството на продуктите, участието на служителите в решенията и зачитането на правата на човека в областите, на които можем пряко да повлияем", заяви Тостман през миналата седмица. Кога ще бъде решаващото заседание на надзорния съвет на "Фолксваген", засега не е ясно. Очаква се сделка с Турция да бъде постигната през октомври.

Останалата част от материала вижте тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


200
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бил им казал в очите...Германците с много мъка в очите си го преместиха.
83
1
 
15
 
! Отговори
аз преди 4 години
"Не трябва да бъде така, че победителката Турция да получава всичко, а губещата България - нищо", казва бившият държавен глава.хахахахаА как трябва да бъде, г-н Президент?!
82
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе тоя човек с акъла ли си е още.Хората му казаха,че 2021 г излиза първия автомобил от завода край Измир,че договорът е подписан,че дружеството е регистрирано вече в Турция.Той,нашият,още бил в играта.В каква игра бе,човек.На топчета или на фунийки.
81
1
 
8
 
! Отговори
Май - май... преди 4 години
Работата стана малко като тая на Гюро Михайлов...
80
11
 
4
 
! Отговори
Батьо ви преди 4 години
Всички пишещи тук амбриажи да замълчат пред фактите и да си извадят главите от задниците!Знам, че партийните стотинки са много важни за вас, но все пак истината е, че Плевнелиев им е казал на германците съвсем в очите точно как стоят нещата. А това, *** мой, се нарича достойна позиция!
79
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нормалните хора приеха загубата на проекта мъжки. Само Роско хлипа пред медиите като прелъстена и изоставена ученичка.
78
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гл.редакторе на малката снимка горе в дясно , забий си един нож в главата Сайта ви трещи от копи-пейст Статии , всеки едн едно и също
77
1
 
13
 
! Отговори
Странно преди 4 години
Щом расте разликата в стандарта между Западна и Източна Германия - говори много. Западна Германия не дава и не иска Източна Германия да се развие, за да служи като лош пример от комунизъма. Същото е и с България. Дразня се единствено на управляващите ни, клоуни и бездарници. Колко инвеститори са изгонили, тук сега жалят за VW.
76
2
 
10
 
! Отговори
Поручик Ржевски преди 4 години
Браво Росене, издърпай им ушите на тия от Фолксваген. Бъди строг но справедлив с тях, в цяла Европа ти се слуша думата, каквото кажеш това става.Ако не преместят завода в БГ, накарай ЕК поне една декларация срещу Турция да приеме и прочете с чувство.
75
1
 
13
 
! Отговори
Лудко преди 4 години
Значи няма как да са ти го набили отзад, а ти усмихнато да обясняваш, че е само до половината!Някак си не звучи нормално.Или пък е нормално, ако е изречено от тоя?
74
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Османците сгигнали до Австрия нормално д аискат да работят с Турците а не с малка Колония на Русия
73
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
2021г. От завода в Маниса слиза първият сглобен автомобил. Плевнелиев в интервю пред медиите:- Все още сме в битката, шефа на VW каза, че има голяма вероятност да ме черпи едно кафе!
72
1
 
5
 
! Отговори
До Кретена(ха,ха) преди 4 години
Льольо недей да пренаписваш твоите комплекси на останалите! Та те така Крителине!
71
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Турците 3-то поколение в Европа имам предвид Германия а ние аз поне знам до 5-тото си поколение защото за 6-то няма никаде информация и не може да се докаже , че сме в Европа и въпреки не ни имат въобще за Европейци , а защо ли , явно нещо нередно има в Историята ни , ето малко работа за спящите Историци
70
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Надяайте се!Гладна кокошка просо сънува.
69
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако не бяха грозните изказвания на Борисов и Плевнелиев по адрес на WV, немците можеха у да се излъжат да дойдат.
68
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Можеше да напишете в заглавието или в подзаглавието, че това са думи на Поп лювко да не се хабят хората да четат напразно.
67
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако 3 000 000 Българи живееха в Германия и тогава Завода на Фолксваген щеше да е в България , логично е ама някои не могат и не са в състояние да мислят логически
66
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като прочетох, че това го казва Росен Плевнелиев и спрях да чета.
65
2
 
16
 
! Отговори
РУМЕО се завръща преди 4 години
За съжаление много ключови инвеститори заобиколиха бедната римска провинция Тракия. Ще си останем бедна държава, докато не разберем, че само с изност на вода и храни можем да печелиме в Европа, Русия и Азия.....Произвеждайте чисто кисело и прясно мляко, транзитни такси за турските тирове и две атомни електроцентрали да плашат Европа и това ни стига. Земята-България е плодородна и недейте да печелите само от трюфели и лавандула а от зърно, зеленчук и биохрани.