Тунелът Евразия под Босфора: За 15 вместо за 100 минути

Дължината на тунела е 14,5 км, от тях 5,4 км са под вода
21 ное 2016 16:30, Елка Василева
63
Тунелът Евразия под Босфора: За 15 вместо за 100 минути
Снимка: архив, Reuters

Точно един месец остава до откриването в Истанбул на тунела Eвразия, който ще свързва Европа и Азия под Босфора.

Откриването на транспортната артерия, която наричат "тунела на века", е предвидено за 20 декември. Поканени са да присъстват ръководители от цял свят.

Турският президент Реджеп Тайип Ердоган и премиерът Бинали Йълдъръм ще открият тунела.

Траспортното съоръжение е част от мащабния проект Мармарай, който влезе в действие преди две години. Засега под Босфора се минава само по релсов път, но с пуска на 20 декември по тунела под Босфора ще могат да преминават леки коли и микробуси.

Преди един месец Ердоган инспектира съоръжението, като премина с кола от европейския на азиатския бряг на Истанбул.

Разстоянието между двата бряга на Истанбул между Казлъчешме и Гьозтепе, което сега се изминава с кола за 100 минути, ще се изминава за около 15 минути. Очаква се с това значително да бъде облекчен трафикът между двата бряга на Истанбул, който се осъществява през двата моста и поради това има големи задръствания.

Дължината на тунела Евразия е 14,5 км, от тях 5,4 км са под водата, най-голямата дълбочина под Босфора е 106 метра. Движението на автомобили ще се извършва в две ленти.

Капацитетът ще бъде от около 100 хиляди коли дневно. Цената за преминаване ще бъде в равностойност на около четири долара в турски лири, плюс ДДС за леките коли и шест долара плюс ДДС за микробусите.

Вентилационна система с два комина, единият на европейския, а другият на азиатския бряг, ще осигурява притока на кислород в тунела. 92 вентилатора с огромна скорост ще изчистват тунела от вредните газове. Вентилационната система на европейския бряг е била инсталирана на височина пет метра от морското ниво, за да не закрива силуета на историческия полуостров на Истанбул, в съответствие със закона за опазването на културно-историческото наследство. На азиатския бряг коминът е бил издигнат на височина 25 метра, за да не пречи на кардиологичния център Сиями Ерсек, който е най-високата сграда на брега.

По трасето ще има връзки с метролиниите и метробусните линии, свързващи пристанището Йени Капъ и ключовите точки Сарайбурну, Саматия и с летището на азиатския бряг на Истанбул Сабиха Гьокчен.

Евразия ще се свързва и с третия мост над Босфора Явуз султан Селим, който бе открит на 26 август тази година.

Изпълнението на проекта започна през 2011 година. Инвестицията е един милиард и 250 милиона долара. В строителството на тунела участват турски и южнокорейски фирми. 

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ти си *** ***. Прочети, поинтересувай се повече, преди да дрънкаш глупости.... Какви 2 милиарда, какви 500 метра?!? Мостът е вече почти готов, защото аз работя на него....)) И Путин каквото е решил - го е направил....
37
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Родината ние такава каквато е !Въобще не се прехласвам по красотите и иконономическия подем на Турция.Баща ми и майка ми със сигорност не са най-интелигентните и красивите хора но са си мой родители заслужаващи уважение и обич
36
15
 
2
 
! Отговори
евроазийски кенеф преди 7 години
Сакън инстабул станал по хубав от масква там в диарбекир им е руско еврейското гробище на дубайците от евроазиатската *** , а ве турчин пуснали са нов сателитен приемник с размера на дистанционно насочваш го и почва корейската телевизия ама южна ли северна ли се бозичка резлиг.
35
2
 
11
 
! Отговори
Eni4er преди 7 години
До майорски Това лято пътувах с автобус от София за В.Търново,имах чувството ,че съм се върнал в 1972г.
34
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
spokoyno bratya bilgari tr se razpada ako ne dneska nay kisno utre ste se raztsepi na 10 v 2018 g. otkrivame i nay golyamoto letiste v sveta no spoko turkiye ke padne :)))
33
10
 
4
 
! Отговори
майорски преди 7 години
До Eni4erпич един съвет от мен ...хвани еди автобус (щото то с друго в Турция няма как да се придвижиш от един град до друг ... изключва самолет) .... и се разкарай в централна и источна Турция ....ще останеш мнооого изненадан ...Бурса не е единствения град в турция !
32
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ами там сме ;)
31
0
 
5
 
! Отговори
Eni4er преди 7 години
Ами там сме
30
10
 
21
 
! Отговори
Eni4er преди 7 години
До майорскиНе до Кайсери но и до съседното си село не си ходил ти.За сравнение един Диарбекир е много по хубав и благоустроен от София
29
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В България се направиха има няма 100 км.магистрали и на втората година ги ремонтираха,сетете се защо;) нииищо не е качествено,правиха асфалт в моята община и знаете ли няма и година и е готово за ремонт: муахахаха...краде се ама без мярка.
28
16
 
9
 
! Отговори
майорски преди 7 години
До Анонимен 44ходил съм в Токат, Шивас и Кайсери .....с нищо не ме впечатли .... далеч са от това да се сравняват с нормални европейски градове .... да има опити да се осъвременят градовете но само опити .....и това бяха големите им градове .... в по малките около Кайсери е направо скръб ....
27
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До майорски;Ходил ли си до централна Турция? Видял ли си Коня , Кайсери , Токат, Сивас? Ако не си *** и виж и тогава пак да поговорим...
26
0
 
20
 
! Отговори
Eni4er преди 7 години
B ТР се Пенсионирах се на 48 г. със средна пенсия около $500.Ако бях останал в бг какво ли щеше да е
25
15
 
8
 
! Отговори
майорски преди 7 години
Бравос на турците ...направиха си тунел под Босфора ..... нека и отдадем заслуженото ...70 милиона успяха да направят 14 км тунел ....нормално е ...ние с тях нека се не мерим ...едва 6 милиона сме ...но да не забравяме че централна и източна Турция все още си остават в средновековието ...там от времето на султан Селим нищо не се е изменило ....нека дерзат ...има още много да се учат докато станат европейци ....
24
1
 
3
 
! Отговори
тунел дунав 3 преди 7 години
Ми то акл целия псевдо елит го командироват в проекта тунел затворен комлекс БЕЛЕНЕ с наци машината за единия си скапан животец псевдо елит къртиците ще изкопаят тунел под Дунава колко струваше дупката там 700 млн . лева , колко струва третия лъч на метрото , колко струва мост/ тунел под Дунав , всичкото червен мутра партизанин в концлагера белене да копате вашта свинска масс........
23
5
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Някой много го боли,когато се говори ,че Турция напредва.Преди години казваха:турците ядът слама и там не е хубаво да се живее :) сега ние ядем слама,а турците живеят.Изслениците от България за няколко години си купиха и апартаменти,коли,обзавеждане,та даже се и образована,а ние тъпчем на едно място.
22
18
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
20 работни дни по 8 долара за отиване и връщане, 160 долара на месец струва само да ползваш тунела по път за работното си място. При тези заплати и курса на лирата много скоро никой няма да минава по този тунел.
21
3
 
12
 
! Отговори
xxxxx преди 7 години
Za 12 godini 17000 km Avtomagistrali. 3500 km visokoskorostni jp linii 5500 se proektirat i stroyat v momenta. Do 2023 godina şte sa 11000 km.2 Tunela 2 mosta hilyadi bolnitsi kato hoteli s 5 zvezdi i uçilişta.
20
5
 
30
 
! Отговори
ПОП преди 7 години
Затова ли Ердоган е диктатор по драсканиците на западните медии затова ,че Ердоган прави Турция мощна
19
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До турчина 27САЩ е помогнала на много страни и ги е извадила от калта, когато е имала интерест от това разбира се, но не можеш да кажеш категоричното "САЩ не дава".