Опасни велоалеи в София, изграждали се със занижени параметри

В Столичната община има непохарчени пари за тях
21 авг 2023 10:43, Анисия Иванова
22

Велосипедните алеи в София не отговарят на нормативните изисквания за безопасност. За това алармират от проекта "Велосипедно око за София".

"От 2017 - 2018 година година насам в България действа една доста подробна наредба показва какви точно са видовете велосипедна инфраструктура, какви са размерите, широчината, какъв е редът каква велоалея да се постави на дадена улица. Има критерий за това нещо спрямо трафика, спрямо натовареността на съответната улица, скоростта на движението на автомобилите. И това, което виждаме да се изпълнява, не само в София, е, че велоалеите се изграждат с доста занижени параметри", каза експертът в проекта "Велосипедно око за София" Радостина Петрова в студиото на "България сутрин".

По думите ѝ сме "царе на правите участъци, но всичко се проваля в кръстовищата".

"Има изисквания и за провеждане на велосипедното движение през кръстовищата, където са най-конфликтните точки и се събират всички участници в движението, и трябва да преминат по някакъв начин заедно. Там велосипедистите се чувстват най-опасно, защото нямат достатъчно указания как да преминат кръстовището, тяхното място не е указано къде е точно. Има доста куриозни случаи, в които някоя велоалея стига в насрещното движение на дадено кръстовище", допълни Петрова в ефира на Bulgaria ON AIR.

Тя подчерта, че където кръстовищата са светофарно регулирани - има велосипедни светофари.

"Там, където кръстовището е нерегулирано, се поставят знаци и маркировка. Но има пропуски, дали заради износване на инфраструктурата, дали поради други причини - виждаме куриозни случаи в София. Велоалеята на "Ботевградско шосе" започва и свършва внезапно, но се оказва, че и наскоро Столичната община на всяка пресечка е сложила знак за край на велоалеята, а след пресечката - начало на велоалеята. Това означава, че тази велоалея е насечена над 10 пъти", даде пример експертът.

Гостът допълни, че Столичната община има бюджет за изграждането на велоалеи.

"В голямата си част той стои непохарчен. Не се изграждат велоалеи, има проекти, но поради някакви спънки не се изпълняват. Парите си стоят и те не са проблем. В момента в София има около 60 км велоалеи. В другите градове от страната също има наченки на велосипедна мрежа", поясни Радостина Петрова.

"Велосипедно око за София" е проект по Оперативна програма "Добро управление".

"Изследваме велосипедните политики на Столичната община въз основа на това, доколко парите са прозрачни, доколко се харчат ефикасно, доколко има възможност на гражданско участие при вземането на решения",  коментира още Петрова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Фандъка много краде. И велоалеите са като магистралите - криви, на вълни, недовършени
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
велопедеристите нямат место на платното
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Трябва да видите новото недоразумение в Горубляне. Там тротоар има само от едната страна на улицата (като се редуват лява и дясна страна). Но са взели пари за велоалея, затова там където от ляво свършва тротоарът, велоялеята пресича пътя и продължава от дясната страна (където има тротоар). А, без малко да забравя - и "обезопасили" пресичането на пътя с два легнали полицая. В общи линии - добре усвоени пари, много мисъл и крайни резултати.
18
0
 
2
 
! Отговори
бе да питам преди 8 месеца
а мотористкото око за София кво казва , щот за тях алеи нема ?
17
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Бегайте си обратно на село моля, там в калта велоалеи няма и няма и да има, селото ви влече отдайте му се!
16
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Преди си беше най-добре. В правилника е регламентирано как се движи велосипедист по пътното платно, а тогава ограничението от 50 на моторните превозни средства се спазваше защото имаше пеши полицаи и глобваха и инциденти почти нямаше. Редно е да се отбележи, че и велосипедистите караха по-отговорно и не правеха глупости - и заради живота си и за да не бъдат глобени.
15
0
 
1
 
! Отговори
Готин преди 8 месеца
Велоалеите в България са лошо измислени и направени. Така, нито шофьорите са доволни, нито велосипедистите. Не е добре да се отнемат части от уличните платна. Така и каруците ще поискат собствена територия. Те също по закон са ППСта. Трябва да се изграждат обособени и широки трасета за велосипедистите, или да се затварят изцяло улици за такова движение. Стига да има разум, всичко е възможно. В момента се пестят пари и се отбива номера. Нужна е мисъл!
14
0
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 8 месеца
Една жълта линия върху платното не е велоалея.Трябва да има физическа преграда между платното за автомобили и велоалеята,така че автомобилите да не могат да навлизат във велоалеята.
13
0
 
2
 
! Отговори
нее преди 8 месеца
Е, то няма как цялата население да е на велоалеята, нали трябва да се направи разлика между умните, красивите и бездушните, и оставалия материал!
12
1
 
1
 
! Отговори
Мижитурка преди 8 месеца
До АнонименСкъпичък, или скъпичка, да ти е минавало през ума че има болни и насамостоятелни участници в движението? Или според вашата коректност, те са второ качество? Така че спри бездушетто и дембелщината, и прояви съчувствие докато се усмихваш победоносно. Ама за съчувствие трябва интелект...
11
0
 
1
 
! Отговори
kiril преди 8 месеца
Велоалеите са вредни за пешеходците и особено за децата. Съсвем спокойно може да се ползват малките улици за движение на колелета и тротинетки, а не тротоарите
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Велоалеите са удобно средство за пълнене на чекмеджетата. Помните ли колко милиона струваше полагането на един метър бяла черта на тротоара?
9
1
 
7
 
! Отговори
Сава Томов преди 8 месеца
Велоалеите са безсмислени, не могат да се ползват половин година и са супер малко хората, които ползват колелета. За тях дишането на дизеляците от пътя е смърт. По-добре да се създадат пешеходни зони във всеки квартал и да се направят недостроените булеварди и пробиви. Стига сте се занимавали с глупости. Перете парите смислено малко от малко!
8
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Велоалеите са вредни. Да си карат велосипедите по улиците, като всички останали и както беше по закон преди да започнат с тези измислени велоалеи. Безопасна велоалея може да се направи само на широко празно място с тепърва изграждаща се пътна структура. Сегашния вариант обслужва един велосипедист за сметка на хиляди пътуващи с автомобили и хиляди пешеходци.
7
2
 
4
 
! Отговори
Реалиста преди 8 месеца
Опасни са вело алеите и на планината . Масово чупят дърветата на витоша и ги режат ако им пречат . Отделно от това има постройки на витоша направени за велосипедисти - да си чешат егото . Нали е забранено да се строи на витоша .
6
0
 
2
 
! Отговори
Az преди 8 месеца
По Тодор Александров е супер - широка велоалея, обезопасена, слънце. Едно грешно мърдане и те отнасят като куцо пиле домат.
5
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
На Бъкстон е за ремонт, а иначе като сте много умни стойте в задръствания, аз като минавам покрай такива винаги поздравявам с усмивка и ви го припомням.
4
7
 
6
 
! Отговори
Привилегировани преди 8 месеца
Хората изнемогват в задръствания, а по велоалеята, мине някакъв на 15 минути. Но цяло платно му запазили. Сноуборд, скейтборд, тротинетка и дрънкулка, винаги привилегировани. В същото време, на някои столични булеварди, стърчат железа, черни дупки, кални дупки със железа, опасни и счупени кошчета на островчето, необезопасен остров, платното на дупки, не можеш да стъпиш. Бул. "Ал.Стамболийски", София. Ако от общината са минавали там...
3
1
 
8
 
! Отговори
Гошето преди 8 месеца
Спрете велосипедите от Витоша . Достатъчно са разбили пътеките и се държат все едно планината е тяхна .
2
1
 
8
 
! Отговори
Нидерландеца преди 8 месеца
А какво да кажема за природен парк Витоша . Пълно е с *** дето спускат баирите и изблъскват туристите от пътеките . При положение че има знак - туриста е с предимство . Някой ден тия пишман туристи ще убият човек на Витоша . Спускат се с висока скорост и не възприемат нищо .