В кухнята на китайските коли от Ловеч

Automedia с предпремиерно посещение в автомобилния завод
12 дек 2011 09:51,
88
В кухнята на китайските коли от Ловеч
Снимка: Automedia.bg

В събота новопостроеният автомобилен завод край Ловеч за първи път отвори врати за журналисти.

Посещението на Automedia.bg във фабриката на Литекс Моторс, където ще се произвеждат автомобили на китайската марка Great Wall, беше предпремиерно, тъй като производството ще стартира официално през февруари 2012 година.

Заводът обаче е напълно оборудван - поточните линии са монтирани и тествани, а екипът е обучен и готов за работа.

Халето е оборудвано с модерна поточна линия, където производственият процес се осъществява по японски модел на Toyota - TPS (Toyota Production System).

Още по темата

Първоначално фабриката ще работи с готови компоненти от Китай. От пристанището във Варна ще пристигат конструкциите на автомобилите, които ще се окомплектоват с всички необходими елементи във фабриката. За да се превърнат в готови за употреба, автомобилите ще преминават през 88 станции за производство и 7 за контрол на качеството.

Планът предвижда до две години да бъдат завършени и халетата за боядисване и точкови заварки. Предвижда се и използването на части, произведени от други български предприятия.

Въпреки че до откриването на завода има повече от два месеца, в халето всичко си е на мястото - от двете страни на поточната линия са прецизно подредени различните части, които ще се влагат в автомобилите.

Към момента в предприятието са произведени 10 тестови автомобила, които не са предназначени за пазара. Те са от моделите Voleex C10 и Steed 5, като изработката им представлява пробно производство, чиято цел е финално тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили.

Официалното производство ще стартира през февруари 2012 година с три модела - Voleex C10, Steed 5 и Hoover H5, а до края на 2012 година на поточната линия ще бъдат качени още два, единият от които ще бъде седанът със средни размери Voleex C30.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват норматива Евро 5, обясниха от Литекс Моторс.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли, които са предназначени предимно за вътрешния пазар и за страните от Балканския полуостров.

До 2014 година капацитетът на завода ще достигне производството на 50 000 автомобила, които ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

Всичките пет модела, които ще се сглобяват в завода през 2012 година, ще могат да се оборудват с газова уредба с течна фаза Lpi (Liquid Propane Injection). Тя работи без изпарител и освен, че намалява разходите за гориво, увеличава динамичните характеристики на автомобила.

Вижте всички снимки от завода в Ловеч в галерията на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


88
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
0
 
1
 
! Отговори
7 преди 12 години
Абе к'ви мерцедеси к'ви беемвета бе?Нищо не важат за мене, аз направо съм навит да си купя един Ariel Atom 500, нищо друго не важи за мене!Само чакайте да уцеля джакпота, ще видите вие мерцедеси ;-)
86
1
 
3
 
! Отговори
Техник преди 12 години
До 70 пост -ДоволенАко имаш възможност да посетиш производствения гигант и музей на Даймлер Бенц- Мерцедес в Щутгард ще видиш един съвременен технологичен процес.Всеки посетител може да разгледа как се произвеждат съвременните модели на Мерцедес.Безплатно е.Ще те почерпят кафе или чай и тогава можеш да разбереш какво всъшност се произвежда в Ловеч.Това са разрабоки на повече от 20г. и са пракични само за третокласни пътища и то в Родопитеили Странджа.Може и за Рила планина/без тези в Натура
85
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Моята лъскарка е 15 годишна германска и съм мноо доволен. Харчи ми само 7 на 100...масло. Няма по-добра кола от новата, с изключение на френските обаче.
84
0
 
1
 
! Отговори
Деян преди 12 години
Определено един изпърдел стар барутник на 20 год не е по добър от нова кола, ако ги сравняваме в моментното им състояние. Въпросът е, че тази колица Грейт Уолл, имайки предвид тенденцията в производството на коли изобщо, не след 20 ами след 10 години ше си върлил съмати пари за части, които китайците любезно ще ни пращат на пристанището. Просто или дай същите пари и си купи свестна немска или японска колица преди 2000 или ако нямаш си карай голфчето двойка- тройка или стария мерцедес :Д
83
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
GW изглеждат хубави, но дали са здрави ще си проличи, когато започнат да ги карат по нашите пътища. Струва ми се, че ентусиазмът ще се изпари бързо.
82
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Да се събори завода и да се уволнят работниците, за да са доволни всички форумни джигити!
81
3
 
1
 
! Отговори
до 80 преди 12 години
***!... не ми обиждай Митсубишито ... оня ден един с дачия се вряза в мен. имам леки драскотини по бронята , дачията е със спукана броня и смачкан капак ....къде ми сравняваш КОЛИ и "коли"ще го видим тоя чук прехвален "великата китайска стена" след 3-4 години.... много ще ви се смея по улиците *** - нямам думи
80
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абе , много се говори за тази твърда пластмаса в GW , обаче да видим другите : Дачия тварда пластмаса при грозен интериор , Мицубиши Лансер за 45хил. лв. твърда пластмаса , Мазда 6 за 50хил. лв. същото дърво , Шевролет Круз за 38хил. лв. твърдо табло и всичко , Додж Калибер твърда пластмаса ... В малолитражките към ,които се числи Волекса масово почти при всички фирми пластмасата е твърда и дървена ! Защо , по дяволите ,в китайския автомобил за 16 000лв. трябва да има мека пластмаса ??????
79
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ааааа яки тъпчета има тука! То халката на *** им е китайска, а те седнали да плюват рсбираш ли. Всичко ново е китайско! Клапани, сегменти, глави, помпи, боя, гарнитури, метални заготовки и всички пластмаси за ВАГ са китайски! Айде шибайте минусите невежи.
78
0
 
2
 
! Отговори
Гошо Горския преди 12 години
V-жоро...май ти е развален калкулатора...50 000 делено на средно 250 работни дни в годината прави по около....200 коли на ден....малко над тези 15 които си пресметнал ти...или ти си имал предвид 25 коли на час...;)
77
3
 
3
 
! Отговори
vodo ! преди 12 години
У а у у у, какъв хубав път има до завода ! ! ! Мaй пак ние ще плащаме масрафа на Litex ! ! !
76
8
 
1
 
! Отговори
v-жоро преди 12 години
Забележете тъпотията ! ! ! Доставки до Варна. от там транспорт до село Ловеч и след това по тесните шосета на БГ на къде ?!?!!? 50 хил броя годишно, това означава 15 коли на ден. Ега ти транспортните разходи ! !! Като се добави и мизата за Гришко .....
75
0
 
4
 
! Отговори
Венелин преди 12 години
Ами те хората вече са дали, пък аз реклама на никого не искам да правя!А, че китайската стока си е ултимативен ***, който не вярва да иде да си купи китайски моторен трион за 100 лв. На външен вид е като Щила и Хускварната...А-а, има си и гаранция!
74
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Венелине, дай пример за по-евтина "европейска" кола в същите класове
73
7
 
6
 
! Отговори
Венелин преди 12 години
"китайска кола от Ловеч" - самото словосъчетание звучи вече гадно.Да не говорим, че има европейски коли, които са на по-ниска цена...
72
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
бе читава Дачия дизел, със нормален за средния клас опцион струва над 20к. По-точно около 22 хил. Имам такава и съм доволен. Заглеждах Дачията Дъстер, но GW ховер има по-ниска цена. Двигателя на китайката е Тойота. Верно че е само бензинов, но с газова нещата са поносими. С една дума - за suv цената е мн.добра. Това го казвам като човек с реални намерения да купува, а не само да си чеша езика.
71
1
 
6
 
! Отговори
До Доволния преди 12 години
Това е самозаблуда. Всички нови леки коли се предлагат с гаранция от поне 5г или поне 100000км пробег. По този показател GW не се отличава. Единствено може да се отличи с цена, но Гришата ще се опита да обере каймака от новозапочнатото производство преди да свали цените.Но ти си купи. Тъкмо ще има кой да споделя впечатления.На тази цена бих си купил Дачия. Вече са се доказали като товарни катърчета
70
2
 
14
 
! Отговори
Доволен преди 12 години
Аз лично ще си купя автомобил от ловеч,евтин,български и със 5г.гаранция при това отговаря на евро нормите.Какво повече да искам за толкова пари и със тези екстри ме устройва а вие с негати.коментари карайте старите бараки като искате.
69
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Да направим една проста сметка - да приемем,че средно месечна заплата в Германия е 1500 евро. Тогава заплатата за 6 месеца е достатъчна да се купи едно VW Polo. Подобен е и случая с останалите градски коли, произвеждани във Франция, Германия, Италия. В България собственото производство се продава на цена ~16000лв или 23 месечни средни заплати (692лв).Дори Дачия са по-евтини.Та хубаво е, че има завод, но и продукцията му за БГ трябва да е съобразена с доходите в БГ.На тази цена не бих си купил GW
68
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
зачитам се в мненията и си мисля....и това ни е много! Никакъв Грейт Уол, никакви нови коли! За нас са само 20 годишните изпърдели таралясници, масларки и скрапери!!!! Да! Лошото ни е, че тук във форума има хора които мислят наистина, че техния стар барутник на половин милион километра е по-добър от каквато и да е НОВА КОЛА!!!! Безнадеждна работа....