Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, смята Йонко Мермерски
17 окт 2018 18:00, Красимир Ангелов
125
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите
Снимка: Reuters

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
0
 
6
 
! Отговори
До Сашо преди 5 години
Щото "експерта" няма как да сложи Юнак!
85
2
 
7
 
! Отговори
Сашо преди 5 години
Не разбирам защо се пренебрегва пропан-бутана който е абсолютно чисто гориво.
84
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знам какъв експерт е Йонко като се има предвид че петрола от преди 20 години свършва и все се добива още и още. Явно за шистовата революция той не е чувал.Да не говорим, че не знайно от къде си ги е изсмукал тези 17тона въглерод от изкопаеми горива, енергията може да е от ВЕЦ, АЕЦ, ВЕИ.....
83
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да ама ще преместим замърсяването от Европа в страните от третия свят и Китай където се произвеждат батериите.
82
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По та логика, Калифорния вече трябваше, да е стигнала 70мградуса на сянк през февруари месец.
81
5
 
17
 
! Отговори
www преди 5 години
Първо, Йонко Мермерски е диетолог и според мен шарлатанин. Няма как да приема, че е експерт по едни или други горива. Второ, той има ясна политическа идентификация с проруски партии в българското политическо пространство. А не знам засега Русия да произвежда фотоволтаици, електромобили или литиево-йонни батерии. Но... газ, петрол, дизел и бензин си произвежда.
80
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе имаше един експерт на времето дето обясняваше че глобалното затопляне се дължало на пръ.дливите австралийски крави ти остави че това затопляне здраво замириса на фа.шкии ами сега какво затоплянето продължава явно кравите са минали на боб с чесън и уасаби.Тоя май е същия.Опа отрязах се отиде планетата изпадна в пълен климатичен колаос но вие се молете Супербойко или Супернинова да не се отрежат че тогава ще ви върнат направо в врара на Флинстоун пълен кретенлък.
79
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цена Barbahl BDC-1л.-35лв. за 500л дизелЦена Юнак 0.500л.-10.5лв. за 50л дизел. "Докторе " има една наука Marketing за която явно не си чувал. Между другото къде си"ти"къде е Barbahl, смешнико-шарлатанин успех с ловенето на балъци!
78
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Докторе " нещо за Юнака и шараните Български няма ли да рекламираш. Шарлатанино наш ненагледни!
77
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво се карате. Пазара , включвам и пазара на политици , решава нещата. Ние плащаме но само това което ни се предлага. Нямаме избор. Неприятно е но се налага да го приемем.
76
4
 
3
 
! Отговори
! преди 5 години
На Марморски математиката му май не е от тази планета!Но съм съгласен, че ел. количките не са много екологични.
75
1
 
11
 
! Отговори
св.св.Маркс и Енгелс преди 5 години
Същото мнение като д-р Мермерски имат и всички производители на петрол,от рашаните до камиларите в Персийския залив...От време на време така мислят и много от учените глави/срещу съответното заплащане разбира се/
74
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
и тъй като не е казал какво се ползва за производвстово на една средна кола с ДВГ която тежи около 1,5 тона ще ви кажа аз - около 70 тона суровини. Освен това по данни на Мерцедес за производството на всяка кола с ДВГ горе долу толкова въглероден двуокис се отделя колко колата гори за 150 000км пробег после. Мисля че експерта малко е пропуснал тоз момент в изцепката. Горе долу еднаква мизерия е самото производство, но после разликата е 4-5 пъти по малко въглероден двуокис дори ако тока не е ЕКО
73
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен до 74 преди 5 години
Ти как ще разберш като те редуцират?
72
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако населението на света се редуцира до два милиарда, животът ще стане значително по лесен и по-качествен.Да ти няма да си сред редуцираните! Ха ха ха Боже слез и си прибери версиите!
71
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Г-н Йонко Мермерски е светило по диетите :) Много неща е написал по темата и сега се преквалифицира в нови области :)
70
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако населението на света се редуцира до два милиарда, животът ще стане значително по лесен и по-качествен.
69
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
производството на коли с ДВГ е без въглероден отпечатък. 25 000 части във всяка кола се дялкат от дърво и са винаги местно производство а не както си мислите произведени във всички краища на света. Електромобилите не издържат 1 500 000км без ремонт по ел. двигателя както са всички коли с ДВГ . Прав е човека!
68
8
 
9
 
! Отговори
Българин преди 5 години
До пътник в трамвая 70Алооооу гореспоменатия и останалите джавкащи философи!!! Човека от статията споменава само и единствено фактите - въглеродния отпечатък върху планетата ще бъде 3 пъти по голям отколкото, ако се продължи с автомобилите с двг!!! Ама в градовете било еди кво си, ама повечето батерии се произвеждали в Китай, пък там си било вече мръсно???!!! Вие били ли сте в басейн, в който се изсипват *** далеч от вас??? Еми същото е!!! ДВГ са (поне за сега) по-щадящия природата вариант!
67
1
 
10
 
! Отговори
РОМСКИ ТЕРМИнатор преди 5 години
Ами той и новият китайски кораб с електрическо задвижване превозва въглища.Така че - водородни клетки или студен синтез, или да отворят един ТЕЦ с по-голяма пещ на био гориво, за бг *** имам предвид.