Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, смята Йонко Мермерски
17 окт 2018 18:00, Красимир Ангелов
125
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите
Снимка: Reuters

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
11
 
4
 
! Отговори
пътник в трамвая преди 5 години
Тоз хубаво вади статистики, ама не дава статистиките за ефекта на електромобилите в концентрираната градска среда и смогът, който се образува от 1-2 милиона таралясника в мегаполис. То и за таралясниците, които вече не доживяват и до 5 години замърсяването е 3 пъти повече отколкото производството на електромобили.
65
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До К7Тея атомни батерии(не знам как си ги представяш)по добре да не идват
64
0
 
4
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До КратунА те въобще няма да сложат акциз на тока от колонки.
63
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ти щом ходиш на Слънчака значи си толкова кух, че и пеша да отидеш няма да ти направи впечатление!"Аз ходя на Слънчака да ги поря като агнета и да ги пълня като шарани. Ти като си толкова умен ходи си на село да гониш момите и да им разправяш "какво е у Софията", дето преди 5 години те пратиха мама и тате с парите от продадените нивя ;) И да не забравяме - уеко минаваш в дЕсно кат ме видиш вече, че съм го попрeмecтил в съответния крачОл.
62
8
 
4
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
До Анонимен 61Ами земи си една зоя или една тесла. Зоята минава 400 км с едно зареждане, Теслата (не съм сигурен) около 600. Все ще стигнеш до слънчака. Освен ако не тръгваш от Благоевград.
61
4
 
12
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Едно време Бисмарк гледал първите автомобили и заявил, че по-сигурно нещо от коня няма. Като отминела тая лудост по автомобилите, хората пак щели да се върнат към конете.
60
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ся, да питам аз, като взема електричката - колко пъти ще трябва да спирам за по 2-3-4 часа преди да стигна до Слънчака? И ако има още 10 000(само!) човека с електрички и ми задръстят станциите за зареждане - какво? Взимам си хотел и чакам 3 дни ред да се дозаредя ли?
59
4
 
11
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Пълна глупост да електричките... Водорода е много по усъвършенстван процес и безвреден, ток от слънцето, вода и акумулатор по голям... Проста работа и безвредна, проблемът е че водорода се произвежда от всичко и навсякъде което е проблем за всички петролни страни
58
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ся, ако имам 2 коли в гаража - 1 електричка и 1 обикновена, ще се замисля - хубаво време, ще ходя до кафето на 200 метра от вкъщи - може и да ида с електричката, щото ако закъсам, ще се върна пеша.Ама електричка за ежедневка - нивгаш, при текущите технологии и проблеми с тях...
57
3
 
4
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
При сегашните цени на тока, една електричка харчи около 3,50 лева на 100 км.
56
0
 
3
 
! Отговори
Мюмюн преди 5 години
До 50, абе сестричке, на 86 години почива човека, кви старини те бият в главата. И освен това той работи по създаването и транспортирането, а не по съхранението на ел. енергия. И доста го е хапал щъркела, и за това умира сам без деца и беден.
55
7
 
9
 
! Отговори
А бе преди 5 години
А при 200км/ч е нужна такава мощност,че батерията няма да издържи и час,т.е пробег по-малък от 200км.Отделно трудни пътни условия и ниски температури.Кой ще хвърли толкова пари за нещо,което става само за кеф???Единици.Виж,евтините малки ел.коли за ежедневието имат повече шанс дори с малък пробег.
54
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да, и най-важното ... в тях не могат да се сипват "добавките" на доктора.Те са толкова магически, че от двигател Евро 1 ще направят да отговаря на Евро 5 ... във вашите очи, като му платите. Малко прилича като схема на ало измамниците, но за по-балами шофьорчета
53
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аман от шарлатани, бащата с корен от глухарче "лекува" всичко синът "докторът" по органична химия от САЩ изобретява добавки, ами продавай ги в щатско бе "изобретателю" на всичкото отгоре се опитва да разсъждава на тема електромобили.
52
3
 
5
 
! Отговори
K7 преди 5 години
Спомням си времето когато всички крещяхме как компютрите замърсяват и са не-рентабилни по отношение на пишещите машини, от времето на дядо ми хората трошаха струговете защото не били ефективни , до нашия блок има сервиз , няма да ви кажа къде изхвърлят ежедневно старото масло от двигателите , филтри и други атрибути от двигателите . Господина критикува батериите но не казва как се рециклират ?. Идването на атомните батерии с основа на никел 63 и 50 годишна давност е въпрос на много кратко време
51
0
 
5
 
! Отговори
До 47 преди 5 години
Не знам дали си забелязал, но и в момента се водят войни за "лесния" петрол...
50
7
 
12
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Който не е карал електрическа кола, моля да не коментира. Нашата фирма има в автопарка електрически голфове и бмв i3, шефовете са си взели една Тесла. Ами няма такъв кеф. Голфовете минават около 280 км с едно зареждане, бмв-етата между 260 и 290. Зависи как караш. Не мога да разбера всички, които плюят по електричките.
49
3
 
9
 
! Отговори
Мдаа преди 5 години
Ако Никола Тесла беше доживял до старини, ДВГ -то отдавна щеше да е просто експонат в музей....
48
2
 
5
 
! Отговори
До Анонимен 27 преди 5 години
Не ми харесва изказът ти! С удоволствие бих те научил да запомниш, какво не трябва да казваш! Това става бързо! Е, после ще трябва да намериш добър специалист по лицевахирургия, а и д-р Енчев, който и от дирник може да направи красавец.Аз въобще нямам кола и не ми трябва. Като ми потрябва, има кой да ме вози. Колата не е в ценностната ми система.Знай, че когато Фердо Сакс-Кобург-Гота се е возил в ландо, МОЯТ ПРАДЯДО се е возил в собствения си автомобил, с шофьор американец, командирован.
47
2
 
6
 
! Отговори
А бе преди 5 години
Има нещо такова-литиевите батерии не са решение на проблема.За хибридки става,но за ел. кола са слаби.Освен ако се ползва от пенсионери.Представете си бизнесмен който често пътува над 150км в едната посока-ще му стигне ли тая батерия при каране с 140км/ч?То обичат да се возят с 200,ама да се придържаме към ограничението.Необходимата мощност за движение на кола 1.8тона с 100км/ч е към 40коня/30КW,което прави над 300км пробег при 100кW/ч батерия-добре.Обаче при 140км/ч мощността скача двойно,а пр