Растежът на бебето се влияе от бактериите в храносмилателния му тракт

14 май 2013 17:09,
Растежът на бебето се влияе от бактериите в храносмилателния му тракт
Снимка: Reuters

Растежът на бебето се влияе от бактериите в храносмилателния му тракт, показва изследване, проведено от норвежки учени.

Стерилната храносмилателна система на новороденото бива бързо колонизирана от бактерии след раждането. Изследователите твърдят, че видовата принадлежност на тези бактерии частично определя темпа на растеж.

В рамките на проучването, публикувано в PLoS Computational Biology, учените изследват фекални проби от 218 кърмачета и определят микроорганизмите, присъстващи в храносмилателната им система.

Заключенията на екипа показват, че откриването на видове от род Bacteroides в пробите на момченца на възраст под един месец е свързано със значителен риск от забавяне на растежа. Присъствието на E. coli, от друга страна, е свързано с нормален растеж при момиченца и момченца.

В статията изследователите твърдят, че работата им открива изцяло нов поглед върху чревния микробиом и че тя позволява обвързването му с цялостното здравословно състояние на индивида. Те смятат, че задълбочаването на познанията за полезните и вредните микроорганизми в човешката храносмилателна система може един ден да доведе до създаване на техники за целенасоченото й регулиране с оглед постигане на определен клиничен ефект.