Самоубийство на ракови клетки – нов лек срещу тумори

Блокират се два специфични гена
22 ное 2013 15:21,
Самоубийство на ракови клетки – нов лек срещу тумори
Източник: Reuters

„Заключването“ на два специфични гена може да повлияе на лечението на рак при близо 50% от пациентите според ново проучване. Изследователите от Института по технологии в Масачузетс са открили, че чрез блокирането на гените p53 и MK2, растежът на тумора може да се повлияе значително по-бързо при химиотерапия. Откритията може да доведат до ново и по-ефективно лечение.

Смята се, че около половината от пациентите, диагностицирани с туморно заболяване, имат мутация на гена p53. Мутацията „обърква“ протеиновия продукт, който потиска туморните клетки. Освен това тя намалява вероятността от унищожение на раковите клетки по време на химиотерапията.

Мутиралият p53 позволява на раковите клетки да „избягат“ от апоптоза – процесът на програмирана клетъчна смърт, дори и когато химиотерапията унищожава неговата ДНК.

Според проучването, публикувано в сп. Cell Reports, с блокирането на мутиралия ген p53 и свързания с него MK2, може да се възстанови оптимална клетъчна смърт при туморите. Според автора му Майкъл Яфе подобни генни инхибитори вече взимат участие в изследвания за лечение на възпалителни заболявания, като артрит и колит.

След проведеното проучване върху животински туморни клетки, резултатите сочат, че при третираните с комбинацията медикаменти, които потискат мутиралите гени, се наблюдава значително намаляване броя на раковите клетки.

Повече полезна здравна информация може да намерите на Puls.bg