Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове

Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там
Обновена: 12 май 2011 17:07 | 12 май 2011 17:02,
390
Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове
При откриването моловете са пълни, но после потребителите намаляват. Снимка: Архив Булфото

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас по време на конференцията BalRec, която се проведе в сряда.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.

Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване.

В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазини, които търси.

Заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване, трябва да се разсее, посочи Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев допълни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко.

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


390
Още по темата: моловепазаруване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
374
0
 
0
 
! Отговори
Гоцов преди 11 години
Молове-пълна заблуда за народа
373
0
 
0
 
! Отговори
смях в залата преди 12 години
Плачат ,защото не помагаме да се затвори напълно веригата с пране на пари.
372
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ерно е,че са низко културни.Я пробвах и на Чукчетата Хладилници да пробутам ама не рачат щот са некултурне.У Япония и кмпИтре Правец продавах ,ама и те прости и захлупени.Че ги държим без заплати и безработни до като се научат да пазарят от моловете.Аман от кофти матри'ал.Че и банките ми че преебат.Рекох ,залагай дупе и тегли да си купиш червени прашки и фъргай тез килоти.После че ми ги върнеш от *** на магиртралата ама не рачат *** да стават.100 *** x 5 лева на ден са си 500 лева.Ко искат не схващам?Преебаха сичкио бизнес кат стискат кълките!Те че ми стават капиталистки с шепа вълна.Ай сиктир беее........
371
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
никаква култура на пазаруване нямаме ,ей / не купуваме скъпи ***/ ,както и и никаква култура на поведение нямаме като работници българите ,/щото нещо не щем да работим за по 300 лв заплата вече/-както се изказа по БТв един ''виден'' бг бизнесмен тази сутрин.Направо да ги съжалиш Бг бизнесмените ,в толкова НЕ- културна страна живеят.горките те
370
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
вие пък сега ,много сме некултурни и не възпитанои -не им купуваме скъпите ***,не им се връзва бюджета на горките :)
369
0
 
5
 
! Отговори
??? преди 12 години
По-глупава статия отдавна не бях чел. Българинът няма никаква култура, културата на пазаруване тръгнали да обсъждат... Аз от Англия си поръчвам много по-качествени неща на много по-ниски цени. Какво да търся в тия смешни молове тук, където стоките са по-некачествени, ама на по-високи цени? култура на пазаруване... Това НЕЩО ще го запомня.
368
0
 
13
 
! Отговори
смешно ми е преди 12 години
Култура на пазаруване? Що за термин? С каква култура изкараха тези пари собствениците на молове? А кои са те всъщност...че аз не знам. Смешно ми звучи търговци и търгаши да говоря за култура...Културата...включва други неща, най-малко парите...
367
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мда..овцете трябва да бъдат насочвани къде да си харчат парите.. Първият етап е събиране на овцете в градовете, после в МОЛ-те и хранителните вериги, доста по-удобно за корпорациите да ги стрижат и да ги доят.. И после вече им се създава "високата култура", напр. за 20 кв.см. *** да платиш 150 лв. или да папкаш редовно колбасчета с форма на салам но със съдаржание което един ден ще ти докара рак или алергии.. На там вървят нещата..те са тръгнали..
366
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"култура на пазаруване" и "мол" някак си въобще не си пасват като понятия.Драги Драгия Драгиев, дай некой лев на управниците да направят некое законче пазаруването в.....аааа.....т.нар. молове да стане задължително и ше ти се реши проблема с "културата"
365
0
 
11
 
! Отговори
Съселянин Драгиев преди 12 години
Драгия , когато един-единствен път в живота си влезеш в билиотека или книжарница, обещавам ти да пазарувам само от молове... Какво, не знаеш какво е библиотека? Прав си, във ваше село имаше, но пък овцете ги прибираше късно вечер.... А и библиотекарката те гонеше заради кални цълрвули...После пък дойде демокрацията и затвориха библиотеките..
364
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, Драгиева чешма, мамата ми разката...Китайски стоки на десеторно увеличение...Преди месец си купих обувки с намаление 39 лв. Като първата цена е била 150 лв.!Стоки от Илиянци се продават в моловете на фантастични цени, от прословутата ни ганьовска менаджерия...
363
0
 
8
 
! Отговори
emo преди 12 години
След като политиците и "бизнесмените" принудиха българите да живеят почти без да ядат, и да се лишават от всичко възможно за да оцелеят, да попитам с кви пари да пазарувам в мола". Това беше реторичен въпрос, де.
362
0
 
7
 
! Отговори
Азъ преди 12 години
Толкова много коментати и всичките в една посока.Баси!Даже и за чалгата има хора за и хора против.Тук ВСИЧКИ са против!Значи за моловете-траурен марш!
361
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аз пък много се гордея, че някакъв ц...л, наричащ себе си бизмесмен, ме е обявил за некултурна! Това означава, че поне съм финансово грамотна и не давам парите си за ***.
360
0
 
5
 
! Отговори
на 353 преди 12 години
много ми е интересно кои ми е цъкнал минус ?!?! не съм прав ли
359
0
 
10
 
! Отговори
Точно обратното преди 12 години
Българинът наистина няма култура на пазаруване, но не защото купува МАЛКО, а защото купува МНОГО, имайки предвид качеството на прадлаганите стоки.Ако имахме култура на пазаруване никога не бихме купували кренвирши от рога, жили и копита, сирене без мляко, кисело мляко от суроватка с брашно + менделеева таблица.Но ние нямаме и затова си ги купуваме и стимулираме ниското качество.
358
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тия са пълни ***! В София има 3 мола, а се строят още 4 (за които аз знам). Как да ги напълним с кирливите ни заплати?! Аз търся български магазини, с качествена стока, а такива в Мола почти няма. Не мож ме накара да си купя от там испанските и италианските ***, щото след почивката в Испания ще си ги купя от там с 70% намаление!
357
0
 
14
 
! Отговори
Айй сиктир Драгиев преди 12 години
Ей всички почнаха да ни учат как да се набутваме по добре за да направим поредният мастит бизнесмен по богат. Българинът има култура и мозък и затова е избрал да не пазарува в "Мола"
356
1
 
7
 
! Отговори
до 357 преди 12 години
верно е тва че моловете особено в франция не са кои знае колко популярни аз лично каквото съм искал съм си купил от магазините по риволи или спортния декатлон а да не говорим че си бех взел маратонки за 80 евро нив модел на найки а тука след 2 години дойде същия за над 200 лв. (некаде 220 май ) за кво говориме
355
0
 
10
 
! Отговори
бай хой преди 12 години
е защо да е ПЛАТЕНА ПУБЛИКАЦИЯ? както се вижда от коментарите, ефекта от статията е адски негативен за МОЛовете - което мен лично много ме радва. ако статията е поръчкова, то е поръчана от някой противник на МОЛовете :) видно е, че след тази публикация МОЛовете загубиха поне още 10% потнциални клиенти