Спрат ли влаковете, Московски ще дири хеликоптери

Синдикатите още по-твърди за стачката в железниците
Обновена: 16 ное 2011 15:45 | 16 ное 2011 15:45,
78
Спрат ли влаковете, Московски ще дири хеликоптери
Снимка: Архив Булфото

Все още не е ясна схемата, по която БДЖ ще реагира по време на жп блокадата, която предстои на 24 ноември при стачката на синдикатите в железниците.

"Най-вероятно ще се осигури допълнителен автобусен транспорт по време на стачката. Колегите от ръководството на дружеството обмислят вариантите, така че предполагам, че ще бъдат подготвени", коментира неуверено транспортният министър Ивайло Московски.

"Там, където и автобусният транспорт няма достъп, се надявам стачкуващите да проявят и те разбиране и да не допускат да се спират влаковете там, където няма алтернативен транспорт", призова Московски.

Пред Dnes.bg синдикалният лидер на железничарите към КТ "Подкрепа" Розен Зарков обаче бе категоричен, че те няма да осигурят движението на влакове по линии, по които гражданите нямат алтернатива.

"Ние ще се извиним на гражданите, но това е задължение на Министерството на транспорта, а не наше", коментира Зарков.

"Щом БДЖ преценява, че може да съкрати 150 влака и не допуска дублиращи линии, нека поеме отговорност за действията си", обясни той.

Зарков беше категоричен, че решението за стачка е твърдо.

"На 24 ноември ще спрем движението на всички влакове между 8 и 16 часа. Стачката може да продължи и много и малко в зависимост от преговорите", категоричен бе той.

Още по темата

Засега въпросът за покриването на тези дестинации остава отворен и най-вероятно ще се реши дни преди 24 ноември. А що се отнася до резервен план:

"Ако няма алтернативен транспорт, освен железопътния, това означава, че трябва да осигурим хеликоптери, а такива не съществуват в момента", беше краткият коментар на министър Московски.

Стана ясно, че той все още няма разчети кои са районите, които могат да бъдат откъснати по време на предстоящата стачка.

Днес се разбра и че правителството все още не мисли за ново дружество, което да поеме функцията на железниците, защото БДЖ не е обявено в несъстоятелност.

Министърът няма информация и някой от кредиторите да е поискал от съда да бъдат запорирани сметките на дружеството.

За сметка на това служителите, които напускат и приемат условията на дружеството и приемат 6 заплати обезщетение, се увеличават всеки ден. Вчера те бяха над 300.

"Всеки си решава и си преценява", коментира Зарков.

Синдикалистът заяви, че няма как да посъветва никой от служителите какво да направи, особено след като днес става ясно, че по всяка вероятност пенсионната възраст ще се вдигне с година още от 2012 г.

„Какъв съвет да им дам, ето, има хора, които се пенсионират сега, и ме питат да останат ли, или да вземат малкото обезщетение“, попита Розен Зарков.

В същото време изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев обяви днес, че синдикатите трябва да освободят всички помещения, които заемат в Централата на дружеството.

Те са имали двуседмично предупреждение за това, което е изтекло в понеделник.

Колегите са възмутени, коментира Дарков заповедта на Недев.

„Тя е разписана с аргумента „поради недостиг на стаи“. Какво става? Уж съкращаваме администрацията, пък не достигат стаи“, възмути се той.

По думите му това е показно на отношението, което има ръководството към работещите в железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
айде бе! До сега БДЖ работеше, а при герб спира! Стига с това тъпо оправдание - предишните били виновни! Ми що тогава при тях не спря, а сега - 2.5 години откакто тия са на власт? Некадърници!
35
3
 
8
 
! Отговори
АМИ ТАКА СИ Е... преди 12 години
Извадка от гръцкия вестник "Симера":"Българите са най-бедният народ в Европа и това не е тайна дори за самите тях, но видели ли сте ги да протестират? Не, няма и даги видите защото не могат да си го позволят. Целенасочената политика по-обедняване на българският народ се ръководи чрез различни уж европейски директиви. Забележете въпреки, че българите са признато най-бедни, голяма част от стоките и услугите са с по-високи цени от средноевропейските. За да оцеляват, те са принудени да работят непрекъснато при ужасни условия на труд, при масово погазване на всякакви трудови норм¸, без да смеят да се оплакват, без да смеят да си потърсят правата. Техните синдикални лидери, ако могат вобще да се нарекат така, ще видите сред редиците на управляващите, окичени с най-високите държавни отличия, но не и сред работниците, не и на прощадите, не и в първите редици на протестите, защото протести няма.И ние като гръцки граждани свикнали да търсим и отстояваме прават си задаваме въпроса, как е възможно това? Как при този стандарт на живот, при тези условия на труд, при това нагло и безочливо отношение към тях, как те стоят тихо и безропотно? Отговора е един те са бедни, толкова бедни, че дори и един ден да не са на работа, а да излязат на протест, това ще бъде пагубно за тяхното оцеляване. Те няма да успеят да си платят сметките, или да си купят храна, или необходими лекарства, или дрешки за децата. Да, те са толкова бедни, че ходят болни на ра�ота, че по скоро биха умрели на работното си място, отколкото да си вземат почивка нужна на всеки жив организъм. За тях няма почивка, заробени веднъж от банките, втори път от работодателите си и трети път от политиците си, те са изгубили всяка надежда и живеят ден за ден в постоянен страх и стрес да не изгубят работата си, надника си, да не се разболеят. Всяко едно по-сериозно заболяване ги обрича на почти сигурна смърт, защото са бедни. Техните предприятия произвеждат инвалиди, българите биват използвани, изстисквани и изхвърлени на улицÑ�а. Без защита , без надежда.Тяхната държава, тяхната индустрия бе разпродадена и разграбена на безценица. В България няма истински чуждестранни инвестиции. Това което е продадено на чужденци на безценица или е унищожено, за да не се произвеждат конкурентни на вносните стоки или се използва за ограбване на българите и изнасяне на спечелените пари в чужбина. На българите им набиват в главите, че заплатите им трябва да са ниски, защото така били конкурентно способни и така забележете привличали чуждестранните инвеститори. Няма по-смехотворно твърдение от това. Какможеш да твърдиш, след като уж си член на Обединена Европа, че ще привличаш инвеститори с ниското ниво на заплащане? В кой век живеят българите? Не разбират ли, че днес истинските инвеститори търсят не проста маса работеща за без пари, а работници образовани, специалисти, притежаващи творческа мисъл и креативност, откриватели и способни да предугаждат бъдещето. Явно някой има интерес да ги кара да се конкурират по заплащане със страните от третия свят, а не по знания с развитите Европейски държави.В България правителството инвестира най-много в полицията, която е един процент от цялото население на страната. Но не мислете, че тази полиция се бори с престъпността, не, самата полиция е корумпирана, съдебната им власт също, за политиците им да не говорим. Полицията им е гарант за сигурността на корумпираната върхушка, за това, че всеки дори и плах опит за протест и търсене на отговорност, ще бъде смазан и потушен. Благодарение целенасочената политика на потъпкване и опростачване на българският народ, той е почти обречен на изчезване. По-голямата част от знаещото и можещо население е емигрирала, *** са оставени сами на себе си като безнаказаността им е пословична, а страхът у българите неописуем
34
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
14, аз нямам никаква полза от БДЖ, а напротив! Само плащам данък БДЖ, но не само че не го ползвам, ами винаги се опитвам да намеря алтернативен транспорт на скапаното БДЖ!На БДЖ се возят единствено *** и хиреците които корумпират кондукторите и пътуват почти без пари за сметка на всички редовни данъкоплатци!
33
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Железниците щяха да просперират, ако имахме индустрия, която да ги ползва. За съжаление всичко се приватизира, фалира и се продаде за скрап. БДЖ от друга страна мощно се окраде, следва приватизация и към Надин. Продаваме земеделската земя на *** и да закриваме държавата, а цяла Европа да си изнася *** на земите ни. Внуците никога няма да ни го простят това овчедушие, да оставим 22 години да ограбват и съсипват държавата!
32
11
 
6
 
! Отговори
Пеев преди 12 години
Стига плюхте по правителството бе!Като няма пари откъде да ви ги вземат да спасят БДЖ?Попитах Дунчев с какви пари направи БЖК?В тази държава има ли прокурор да подхване всички министри на транспорта,директори на БДЖ и провинили се служители от 1990 година до наши дни!Наливани за пари в бездъна яма,служителите крадоха нафта,железарии и т.п,затваряха си очите,а сега ще стачкуват!
31
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Всеки ден стачка в БДЖ намалява загубите с 140 000 лева! В нормална ситуация стачките създават икономическа вреда на работодателя, но при абсурда БДЖ държавата печели от стачката!
30
3
 
12
 
! Отговори
но комент преди 12 години
Извадка от гръцкия вестник "Симера":"Българите са най-бедният народ в Европа и това не е тайна дори за самите тях, но видели ли сте ги да протестират? Не, няма и даги видите защото не могат да си го позволят. Целенасочената политика по-обедняване на българският народ се ръководи чрез различни уж европейски директиви. Забележете въпреки, че българите са признато най-бедни, голяма част от стоките и услугите са с по-високи цени от средноевропейските. За да оцеляват, те са принудени да работят непрекъснато при ужасни условия на труд, при масово погазване на всякакви трудови норм¸, без да смеят да се оплакват, без да смеят да си потърсят правата. Техните синдикални лидери, ако могат вобще да се нарекат така, ще видите сред редиците на управляващите, окичени с най-високите държавни отличия, но не и сред работниците, не и на прощадите, не и в първите редици на протестите, защото протести няма.И ние като гръцки граждани свикнали да търсим и отстояваме прават си задаваме въпроса, как е възможно това? Как при този стандарт на живот, при тези условия на труд, при това нагло и безочливо отношение към тях, как те стоят тихо и безропотно? Отговора е един те са бедни, толкова бедни, че дори и един ден да не са на работа, а да излязат на протест, това ще бъде пагубно за тяхното оцеляване. Те няма да успеят да си платят сметките, или да си купят храна, или необходими лекарства, или дрешки за децата. Да, те са толкова бедни, че ходят болни на ра�ота, че по скоро биха умрели на работното си място, отколкото да си вземат почивка нужна на всеки жив организъм. За тях няма почивка, заробени веднъж от банките, втори път от работодателите си и трети път от политиците си, те са изгубили всяка надежда и живеят ден за ден в постоянен страх и стрес да не изгубят работата си, надника си, да не се разболеят. Всяко едно по-сериозно заболяване ги обрича на почти сигурна смърт, защото са бедни. Техните предприятия произвеждат инвалиди, българите биват използвани, изстисквани и изхвърлени на улицÑ�а. Без защита , без надежда.Тяхната държава, тяхната индустрия бе разпродадена и разграбена на безценица. В България няма истински чуждестранни инвестиции. Това което е продадено на чужденци на безценица или е унищожено, за да не се произвеждат конкурентни на вносните стоки или се използва за ограбване на българите и изнасяне на спечелените пари в чужбина. На българите им набиват в главите, че заплатите им трябва да са ниски, защото така били конкурентно способни и така забележете привличали чуждестранните инвеститори. Няма по-смехотворно твърдение от това. Какможеш да твърдиш, след като уж си член на Обединена Европа, че ще привличаш инвеститори с ниското ниво на заплащане? В кой век живеят българите? Не разбират ли, че днес истинските инвеститори търсят не проста маса работеща за без пари, а работници образовани, специалисти, притежаващи творческа мисъл и креативност, откриватели и способни да предугаждат бъдещето. Явно някой има интерес да ги кара да се конкурират по заплащане със страните от третия свят, а не по знания с развитите Европейски държави.В България правителството инвестира най-много в полицията, която е един процент от цялото население на страната. Но не мислете, че тази полиция се бори с престъпността, не, самата полиция е корумпирана, съдебната им власт също, за политиците им да не говорим. Полицията им е гарант за сигурността на корумпираната върхушка, за това, че всеки дори и плах опит за протест и търсене на отговорност, ще бъде смазан и потушен. Благодарение целенасочената политика на потъпкване и опростачване на българският народ, той е почти обречен на изчезване. По-голямата част от знаещото и можещо население е емигрирала, *** са оставени сами на себе си като безнаказаността им е пословична, а страхът у българите неописуем
29
1
 
10
 
! Отговори
до 23 преди 12 години
Само че няма частник които за 2 години да изрита 1/3 от производствения си персонал, като остави същата администрация. няма и частник при които администрацията да равна на оператиния персонал. Няма частник които да си намали приходите. Защото рязането на влакове е намаление на приходи, а това че разходите са повече от приходите - не е проблем на експлоатацията - а на организацията - която се прави от администрацията! Само че се реже на всякъде другаде - само не и администрация!
28
1
 
15
 
! Отговори
но комент преди 12 години
същата схема като кремиковци.бре вреден лбил, бре губещ бил, бре неекологчевн бил.Докато се разсипа, фалира, и го купи ... незнайно кой, на базценица.Сега гледам статистиката-голям износ на метали от българия, и къде ли се произвеждат.И въобще -откакто се купи от 4неизвестното" лице-ни ума ни дума за кремиковци-ни по радио, ни по телевизия, ни по вестник.Нито дума!Е това ще стане и с БДЖ.Докато не го лапне наш човек на безценица мира няма да има.
27
3
 
5
 
! Отговори
павел преди 12 години
попитай агент Гоце, и СерГейовете от комунистическото правителство, като им даваха пари за реформи те що ги даваха на пенсионерите а не направиха реформите
26
1
 
7
 
! Отговори
Jericho преди 12 години
БДЖ хубаво блокади ще правят и стачки, хората са си в правото. Щяли да се осигурят и автобусни превози.. замислете се какъв АД ще стане по пътищата. То и сега е много тежко, камо ли ако се поемат и хората от влаковете..
25
0
 
2
 
! Отговори
До 23 преди 12 години
Ми то от такива като тебе сме на тоя хал....Да не би стачките да са измислени само срещу държавни фирми ?
24
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Tранспорта не е само железници. Транспорта обхваща всичко от маршрутките, междуселските рейсове, ТИРове, влакове. А това което става днес срещу железничарите, скоро ще го приложат и другаде. Така че не ЖП блокада, нужна е национална стачка в подкрепа на железничарите. Ако не от други то поне от транспортните работници. Да не би шофорите да са доволни от пътищата, раб. време, заплати? Къде е държавната политика в подкрепа на нашите пристанища - защо Констанца измести и Варна и Бургас? Защо направлението север-юг в България е драстично изостанало като качество на инфраструктурата от изток-запад. Не знам от колко години насам министрите на транспорта са все икономисти.... крайно време е министър на транспорта да бъде инженер по транспортно строителство или авто или ЖП транспорт, със ресорни заместници също тесни специалисти в областта си! Защото транспортната политика обуслява бъдщето на икономиката производството! А големитепроизводства не искат магистрали искат ЖП линии и пристанища от гледна точка на капиталовложение пропускателна способност на тонове товар или хиляди пътници те са в пъти над лелеяните магистрали. За еколого съобразност на ж.п транспорта спрямо авто транспорта няма смисъл да се говори...
23
0
 
3
 
! Отговори
До 22 преди 12 години
Отгде толкоз акъл ?Че той да не би затова да е на тоя пост ?ТОЙ е там за друго !
22
12
 
8
 
! Отговори
аз преди 12 години
Дойде лошия Бойко и реши да види, че пари са се наливали в една бездънна яма. Интересно ми е ние, работещите в частния бизнес се вдигнем на стачка, когато фирмата е решила да прави реформи и да си оптимизира дейността, пък било то и със съкращения как би го приел самия работодател. В случая с БДЖ - държавата! Незнам какво искат, а не си натискат останалите им работни места и не си намерят изчезналите 1000 вагона (лично чичо ми продаде преди месец половин вагон - наследство от работата си в БДЖ)
21
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Много по -лесно е за един управляващ да закрие един завод поради някакви причини ,отколкото да намери пазар за продукцията на този завод което точно е и значението и ролята на управляващия ,ние не искаме Боико да прави болтове на струга искаме чрез дипломация и когато го потупва Меркел по гьрба да и прошепне за едни бьлгарски болтчета едни лагерчета едни детаилчета правени в огромно заводче за нестандартно оборудване за едни чушлета и доматчета и ябьлчици ,защото каквото и да произведеш нямаш ли
20
6
 
8
 
! Отговори
павел преди 12 години
кога си пътувал удобно и евтино с влак бе ***? като оставим мизерията в кинефите и студа в купетата и че от Габрово до совия което е 200 километра се пътува 7 (седем часа) все едно с колело се движиш всичко друго е ОК без крадливите кондуктори разбира се.
19
3
 
2
 
! Отговори
Една_от_БГ преди 12 години
"Вчера те бяха над 300..." = ОВЦЕ.Ето затова ние никога няма да "се оправим". Все други ще ни оправят!
18
9
 
12
 
! Отговори
павел преди 12 години
Е тогава вече ще стане гражданска война. Лично ще дойда да ви пребия синдикалистите. БДЖ в сегашния си вид и със сегашните си хора е тумор за държавата. направо да ви закриват , всички на улицата и създаване на ново модерна ЖП компания,
17
0
 
19
 
! Отговори
Joe преди 12 години
БДЖ я фалират от много време. И не само тава правителство. От много отдавна се почна. Бавно и славно, като старите майстори я работят железницата. ЗА целта не одобряваха прекрасни проекти за съживяване на дейността, саботираха абсолютно всичко хубаво там. А за пред обществото лансират колко големи крадци били железничарите и прочие глупости. Сега ще чакаме да дойдат чужденците, да изринат всичко което имаме, да изхвърлят хората на улицата, да продадат влаковете за скрап и да се приключва...