Драконовски мерки за повече сигурност на пътя

Лицензът на превозвача "Ентуртранс" вече е отнет
Обновена: 16 юни 2011 09:42 | 16 юни 2011 09:41,
100
Драконовски мерки за повече сигурност на пътя
Снимка: Булфото

Необходимо е въвеждането на рестриктивни мерки в посока сигурност, за да се избегнат в бъдеще трагедии на пътя. Това заяви пред bTV транспортният министър Ивайло Московски по повод тежката катастрофа на "Тракия", при която автобус се обърна и запали и загинаха осем души.

Лицензът на компанията "Ентуртранс" за автобусни превози, наела катастрофиралия автобус, вече е отнет, съобщи той. Снощи обаче все още не бил влязъл в сила, а е имало и предварително продадени билети. 

Затова е бил извършен последен курс и да е сигурно, че пътуването ще е безаварийно, автобусът е бил ескортиран от екипи на ДАИ до Бургас.

Московски беше категоричен, че ще работи за прокарването на система на т.нар. необжалваемост на актовете.

Оказва се, че фирмата, чийто автобус уби осем души на магистрала "Тракия", е имала 10 акта, но никой от тях не е влязъл в сила, тъй като са паднали в съда. Сред най-драстичните нарушения на "Ентуртранс" е неспазването на маршрутните разписания.

"Нямам съмнения, че посоката трябва да е драстична промяна в законодателството. Ако успеем да въведем правилото за необжалваемост, при два акта може да се отнеме лиценз. Проблемът е и в законодателството, и в контрола", заяви Ивайло Московски.

По думите му все още не е ясна причината за вчерашния инцидент. Не е намерен за обяснение и собственикът на фирмата "Бургас Тур-90", която отдавала автобусите си за превоз.

Министърът допълни, че в момента спешно ще бъдат поставени пощенски кутии по всички автогари, в които да бъдат подавани сигнали на пътници.

Регионалните инспекции на ДАИ ще имат задачата да ги събират и да реагират на всички от тях. Според него процесът е двустранен – не може да се разчита единствено на контролните органи, пътниците също трябва да са активни и да реагират.

Сред промените до края на годината трябва да заработи и система за видеоконтрол на пунктовете за извършване на годишен технически преглед на моторните превозни средства.

Тя ще бъде свързана с централните администрации и ще предоставя снимков материал и времето, в което и за което се извършва техническата проверка.

По този повод министърът обяви, че има съмнения за извършен фиктивен преглед на автобуса, който уби осем души, тъй като времето на проверката съвпада с това на разписанията на курсовете, които е извършвал.

Пунктът в Карнобат, в който е извършен този преглед, вече е затворен за комплексна проверка и едва ли някога ще бъде отворен, прогнозира министърът.

Той допълни, че категорично не одобрява шофьорите да са монтьори на пътя, но законът не го забранява – изискването е превозното средство да е технически изправно по време на превоз.

Още по темата

На въпрос защо няма ограничения за възрастта на автобусите, както е при такситата, той отговори, че подобна промяна, която се отнася за случайните превози и за тези на деца, не е минала в парламента.

Аргументът за това бил, че проблемът не е в годините, а в контрола.

Министърът обаче призова да се спрат разговорите по темата лобистки интереси: "Нека това лоби да обясни на семействата на загиналите хора техните аргументи".

"Европейската практика не е ограничаване в годините, но нито пътищата са като в Европа, нито поведението на пътя е като в Европа, затова са нужни по-рестриктивни мерки", каза Московски.

В сряда след трагедията председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ изрази мнение, че законодателството ни е добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
99
0
 
1
 
! Отговори
nypko преди 12 години
Наистина съжалявам, че трябваше да се случи това, за да се отнеме лиценза и да започне да се мисли за безопасност. Защо никой не обърна внимание на всички подадени сигнали срещу тази фирма от толкова много хора, включително и от мен!? Кой ги пази Ентуртранс?
98
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Искам само да попитам, вие, журналистите от този сайт, въобще учили ли сте... нещо?! ДраконовСКи мерки няма! Моля, поне вие се научете да пишете правилно, преди да тиражирате новини за неграмотността на днешната младеж! Драконови мерки или Драконови закони се наричат!
97
0
 
7
 
! Отговори
но комент преди 12 години
не би проблема годините,т.е.автобус може да е на 50 години и да е здрав.ама не може.Има едно нещо наречено "умора на метала".от едни години нататък гледаш желязото здраво, но не знаеш в кой момент ще се счупи и ще ти счупи главата.
96
1
 
1
 
! Отговори
Dimiter USA преди 12 години
Dve dumi ot statiata samo:1/ Zakonodatelstvo2/Dobro ???Ama vie kogo zablujdavate be???Abe ya sii ......!!!Hmmm!
95
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аре, лапайте. Каквато ни държавата - такъв и транспорта. Държавата ни е гробница, транспорта и той.
94
0
 
4
 
! Отговори
Ники преди 12 години
на 21г. съм и от как се помня все слушам за драконови мерки по пътищата ... и все едно и също :X
93
0
 
4
 
! Отговори
Челвената помия преди 12 години
91, Турция е ПРОИЗВОДИТЕЛ на автобуси, и взема всички мерки да защити родното си производство.За това там може да няма стари автобуси.А ние какво направихме?За по-младите ще напомна, че сме ПРОИЗВЕЖДАЛИ поне 4 модела автобуси по лиценз, и че сме имали няколко РЕМОНТНИ ЗАВОДИ за ремонт на наши и вносни автобуси.Сега имаме 20 годишни морги по пътищата, никакъв контрол и алчни собственици на транспортни фирми.Някои от които "Близо до слънцето" доволнопотриват сега ръце, малките ще ги убие държават
92
1
 
4
 
! Отговори
blackradio преди 12 години
Ми те хората вече умряха бе, кви мерки са сети да зимаш. Требваше вече да дремеш пред кабинета на Боко с оставка в ръцете.
91
0
 
3
 
! Отговори
taratajka преди 12 години
Турция не допуска на нейна територия стари автобуси, не съм съвсем сигурен, но май че годините бяха 5. Какво пречи на България да направи същото?
90
0
 
2
 
! Отговори
Sid преди 12 години
За драконовски мерки ,че няма да има поне не за всички ,това е ясно.Надеждата е ЕС да обърне внимание и да ни "задължи да изпълним"както винаги ,защото нашите политици намат волята,нито интереса да го правят.Цялата система е тотално сбъркана,тук всеки е назначен партийно и знае,че партийно може да бъде свален.Затова чиновниците си траят и си затварят очите да не настъпят нечий интерес и загубят сладката си прехрана.
89
0
 
0
 
! Отговори
ivan69 преди 12 години
първо искам да изкажа своите съболезнования на близките на всички пострадали.четох и слушах каквили не коментари за причините за тази трагедия.но според мен причината е в слабия контрол на контролните органи,неможе амортизирани автобуси ,нелегални таксита на по 20години да извършват тази дейност и да не се случат такива трагедии.би трябвало да се вземат спешни мерки срещу такъв вид транспорт.неможе в един малък град да има 25-30нелегални таксита които са под всякаква критика за техническа годнос т да извършват такава дейнос необеспокоявани от никого,макар че се познайници и на КАТ и на ДАИ.Господа вземете мерки за да ненисе наложи да сваляме пак националния флаг.
88
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Sami sme si vinovni! Kato glasuvame za takiva ***, koito ni upravlqvat i ne mogat da napravqt ni6to. Taka 4e ako iskame promqna pyrvo trqbva da otidem da glasuvame, a ne da si sedim v ky6ti po vreme na izbori i posle da se oplakvame ot upravlqva6tite.За кои да гласуваме? Дай жокерче, че то за кой не гласувахме през тия години и все хайдуци?!
87
0
 
8
 
! Отговори
Някой преди 12 години
Значи първо смотаната Тракия в този участък е като открито море по време на буря - Бойко тъпанара да не ми се бие в гърдите като шимпанзе, ами да нареди спешно полагане на нов асфалт по целия участък между Пловдив и тунела; второ - ДА, трябва да има ограничение за възрастта на автобусите, писна ми да се возя в бараки от 86-та и "нови" King Long и "***-Trans" сглобки от Монголия и Бангладеш, надеждни колкото и Чавдар от 76-та! ДАИ са същите мутри и корумпирани мишки като всички в тази държава
86
0
 
1
 
! Отговори
anonimen преди 12 години
Sami sme si vinovni! Kato glasuvame za takiva ***, koito ni upravlqvat i ne mogat da napravqt ni6to. Taka 4e ako iskame promqna pyrvo trqbva da otidem da glasuvame, a ne da si sedim v ky6ti po vreme na izbori i posle da se oplakvame ot upravlqva6tite.
85
0
 
5
 
! Отговори
до 75 преди 12 години
Това е така по закон, но се съмнявам, че има шофьор, който да ги спазва в България. Едва ли има такъв, който да не е карал с чужда шайба или да спазва стриктно задължителните почивки. Обикновенно карат с часове с надеждата, че няма да ги спрат. Но не са виновни те - виновните са работодателите, които им го налагат. Защото ако не ти харесва - има други за твоето място.
84
0
 
7
 
! Отговори
Ха преди 12 години
Необжалваемост на актовете?Ха,Ха.Ама Женевската конвенция ще ви почука на вратата...
83
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ако си вършеха работата ведомствата, в чиито задължения е да контролират състоянието на превозните средства, както и лицензите им, нямаше периодично да се обещават някакви мерки...Ако говориш за ДАИ, то те са повече от кокони. Хетери, конкубини бих казал. Това не влиза в нашите задължения, онова нямаме право, това нямаме право...! Е какви права имате тогава? Да сте държавни служители и да получавате заплати?
82
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В ТУРЦИЯ ТЕЗИ АВТОВУСИ ОТИВАТ ЗА ШКАРП А НИЕ СЕ ВОЗИМ С ТЕХНИТЕ ***
81
0
 
3
 
! Отговори
хм преди 12 години
какви мерки, какви 5 лв. ако си вършеха работата ведомствата, в чиито задължения е да контролират състоянието на превозните средства, както и лицензите им, нямаше периодично да се обещават някакви мерки...просто трябва да си вършат работата, нищо повече...
80
0
 
5
 
! Отговори
до 72 преди 12 години
ха-ха-ха "Финансова стабилност"?!?!? срещу 50 евро служители на ДАИ изготвят такива листчета, наречени "Финансова стабилност" на фирмата, без въобще да се налага да се представят някакви официални финансови документи на фирмата