Руската "МиГ" спира поддръжката на нашите изтребители

Под въпрос е използването им в авиацията
279
Руската "МиГ" спира поддръжката на нашите изтребители
Снимка: Булфото, архив

Отговорът на Русия не закъсня след подписването на договора за ремонт на български изстребители в Полша.

Генералният директор на РСК  "МиГ” изпрати писмо до извънредния и пълномощен посланик на Руската федерация у нас Юрий Исаков, в която съобщава, че спира поддържането на българските изстребители.

Още по темата

"Извършването на ремонт на българските двигатели в полски предприятия ще стане основание за преустановяване от РСК "МиГ” АД като разработчик и производител на самолетите МиГ-29 на по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България, е посочено в писмото, разпространено от посолството.

В писмото е отбелязано , че това ще постави под въпрос правомерността на по-нататъшно използване на тези самолети, както и сигурността на живота на пилотите.

"Освен това, доставката на резервните части за полските самолети се придружава от оформянето на съответния международен Сертификат на крайния клиент, което прави невъзможно тяхното използване за трети страни, тъй като това ще е нарушение на международното право и ще стане основание за преустановяване на доставките и изпълнението на задълженията от руската страна също така и към Полша”, пише още в писмото.

България подписа договора с Полша за модернизация на самолетите МиГ-29 на 22 октомври.
Министърът на отбраната Николай Ненчев и полският му колега Томаш Шемоняк парафираха споразумението във Варшава.

Срещу 6 милиона и 138 хиляди евро полските Военно-авиационни заводи ще ремонтират шест български двигателя. Така до началото на септември 2016 г. България трябва да прибави към авиацията си още три изправни машини.

След ремонта ресурсът на двигателите до следващия ремонт ще бъде 350 часа или 8 години, а гаранцията на двигателите след ремонт ще бъде 24 месеца или 200 летателни часа.

Договорът между България и Полша е за срок от 10 месеца. Полската страна се ангажира да модернизира напълно четири български двигателя до 6 месеца след доставката им. Още два двигателя ще са готови четири месеца след това.

Модернизацията на самолетите ни в Полша е първата стъпка към стабилизиране на авиацията ни, след като преди две седмици заради критичното й състояние командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев подаде, а впоследствие оттегли оставката си.

България тепърва ще води преговори с Полша по още две точки – полската страна да осигури пълна логистична поддръжка за самолетите ни, както и да ги приведе в пълно съответствие със стандартите в НАТО.

На 7 октомври т.г. българското правителство даде мандат на министъра на отбраната Николай Ненчев за подписване на междуправителственото споразумение. Николай Ненчев е на двудневно официално посещение в полската столица.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


279
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
169
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Спокойно бе ! Ще се справим със ситуацията ! Всяка година ВУЗовете ни бълват хиляди неграмотници, те ще оправят МИГовете !!! Ние топ от дърво измислихме та някакъв самолет ?
168
3
 
13
 
! Отговори
Ганчо преди 8 години
Този договор ми прилича на тезата - да ремонтираш Порше в сервиз на Трабант. Въпреки, че втория твърди че може всичко. До всички поддържащи договора - бихте ли закарали автомобила си в местния гаражен сервиз или в сервиза на фирмата производител или дилърския сервиз???За това трябва да се мисли, преди всичко за надеждността на самолетите и живота на пилотите. Статистиката показва, че при самолетна катастрофа на военен самолет 80% от пилотите загиват. Това са факти. Нашите пилоти пушечно месо ли
167
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен221 то поне опел да беше ами то москвич се тази в коя тенекеджийница го дадеш
166
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ПОЛСКИ ВЪПРОСА Е ЗАКРИТ
165
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
да да..в Полша всеки ден загиват по 7-8 пилота защото ремонтите се правят там и няма гаранции ,ама кой да се сети ,че трябва руска намеса !?
164
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
миг да го ..... ПОЛСКИ ЩЕ БЪДАТ ВЪПРОСА Е ЗАКРИТ
163
4
 
19
 
! Отговори
Божидар преди 8 години
Въпреки че изключително много одобрявам първоначалният начин на действие, който принуди Русия да даде приемлива цена, смятам че крайното решение договора да е с Полша е пълна глупост.И докато руската цена беше 6 пъти по-висока от Полската, имаше смисъл да се покаже на Русия че няма да и бъде позволено да си играе на монополист налагайки монополни цени , то в момента в който получихме пазарна цена от Русия трябваше да си сключим договора с тях.Защото е по-изгоден от полския. И по-законен.
162
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
дреме ни
161
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Идеалист да ти кажа не е зле рашките говорят за 60% комисиони за зделките миг 29 К при индусите е 50% за су 30 греко пък го кара скромно само 35 % за тамошните ф 16
160
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"България тепърва ще води преговори с Полша по още две точки полската страна да осигури пълна логистична поддръжка за самолетите ни, както и да ги приведе в пълно съответствие със стандартите в НАТО." Май на поляците не им трябват никакви резервни части от Русия. Не разбирам за какво е целия този вой? Просо ги е яд, че са загубили пазар. И явно ще земем некакви трошки 2 ра ръка, но с продажни политици...
159
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Генералният директор на РСК "МиГ изпрати писмо до извънредния и пълномощен посланик на Руската федерация у нас Юрий Исаков, в която съобщава, че спира поддържането на българските изстребители.То пък като че ли досега са ги поддържали. Приказки на инат, за подхранване на русофилството у нас и нищо повече. В края на краищата България не е руска колония и сама може да реши кой сервиз да и поддържа самолетите. Това че са производство на СССР, не значи че са собственост на Русия.
158
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ПОЛСКИ ЩЕ СА рашко никой не го пита ТОЧКА
157
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Явно има още заблудени, че ще се купуват нови самолети. Не Лада, колело няма да имаме!
156
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Боби Да, 33 е палубен изтребител, 29 - не. Ако се реши да се прави, ще бъде кърпеж. За мен сделката ни с Полша е правилна, защото това ще бъде последният ремонт на тия мотори. Руснаците няма да го направят, ще шикалкавят, за Полша - не знам. По-нататък ще ни трябват нови самолети, ако имаме ***.
155
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 202Ако закриеш автосалона на "Лада" . не означава, че ще ходиш пеш, нали? Има мноооооого други марки, далеч по-добри.
154
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ис ремонт и без ремонт на два-три самолета ,все тая,пак ще сме си пълни ***.
153
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нали това е целта - да закрият ВВС и да кажат, че руснаците са виновни.
152
0
 
2
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 197Дори стария Су-33 има по-високи характеристики от МиГ-29К във всичко освен електрониката. Но да се направи нова версия на електрониката и да се тества ще отидат 3-5 години. Тогава ще почнат морската версия на Т-50 да подготвят. Двойна работа ...
151
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не щем руско оръжие и самолети. Нас ще ни пази НАТУрция с натурски самолети или натогръцки самолети.
150
0
 
3
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 185Р-33 да на самолета 9-12 МиГ-29АР-33МК на самолета МиГ-29К и МиГ-35 вече е с обслужване по състояние за всички двигатели в открити източници дават ресурс 4000/1000 което не може да е вярно дават за Р-33 серия 3 още че е с увеличен ресурс но пак го дават 4000/1000.Няма достатъчно информацияЗа западните двигатели не намерих данни за ресурсите Защото те се експлоатират по състояние сигурно за това и няма. Канада на студено е едно а в Египет в пустинята съвсем друго.