В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
183
6
 
5
 
! Отговори
noname преди 2 години
Как сте гербаджийски калинки с купени дипломи, осещатели как кривака влиза все по-дълбоко и утре ще сте едно голямо ..........
182
9
 
13
 
! Отговори
Гиб Мелсън преди 2 години
Едно е да си завършил Харвардския университет. Твои състуденти стават шефове на фирми, големи фирми, успешни хора. Тогава възможностите са други. Когато си един *** пожарникар завършил милиционерска школа твои съмишленици стават хора като Ердоган, Шиши и Кърджалийската. И сто години да управляваш не може да постигнеш това, което другите могат за месец.
181
1
 
3
 
! Отговори
.... преди 2 години
Градска кола, 20000 евро, две врати, 4 места, малък багажник, 145 км пробег с едно зареждане, малки размери, удобни за градско паркиране ... Това за най-малката.
180
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До всички скептици, ами да дойде ЗАЗ да направи завод у нас или да изградиме филиал на Толиати за Лада. И московеца не задържахме в Ловеч...
179
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е добра новина, дано да се осъществи, а да не стане като Ровър и БулгарРеното. Ровър си беше супер, но другарят Гечев провали всичко. В Румъния хората са много действени и енергични , и решителни. У нас какво ли не се провали от злоба, алчност и най вече простотия.
178
3
 
14
 
! Отговори
Смех преди 2 години
Колко много неща построихме след комунизма 1. Писта за Формула 1 на мястото на авиобаза Доброславци от Румен Петков2. Завод на Роувър от вече покойният Желев "франкофона"3.човекът с пурите купи ЦСКА4. Грейт Уалл бай Гриша Ганчефф 5.Диксъна направи на Левски стадион6.Фалирала немска перачница щяла да прави непродаваеми сапунерки
177
1
 
1
 
! Отговори
Тбн преди 2 години
Другите автомобилни неща също ли са около Ловеч? Чудно ми е, че пак там се опитва, а бизнесът не се интересува от сантименти.
176
18
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За 2 месеца това правителство бе по-продуктивно от герб за 156 месеца
175
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 174 : Защото в бг партиите са навсякъде. Едно време беше една партия - майка,а сега много партии - мащехи!!!
174
3
 
9
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 2 години
ЗАПЛАТА ОКОЛО 500 ЕВРО, АКО Е В ГЕРМАНИЯ ТРЯБВА ДА ПЛАЩАТ 3500 - 4000 ЕВРО. КОЛИТЕ СТРУВАТ 20 000 ЕВРО, А НЕ 2000 ЕВРО. ЕДИН РАБОТНИК ТУКА ЩЕ ВАДИ НА ДВАМА ГЕРМАНЦИ ПОМОЩИТЕ ОКОЛО 1500 ЕВРО. И ТАКА С ЕДИН КУРШУМ ТРИ ЗАЕКА
173
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
че то в Ловеч и Плевен колко работна ръка има. Шивачките на плевен ще преквалифицираме и дърварите от Троянско
172
2
 
9
 
! Отговори
що преди 2 години
що си губите времето с тия електрокари. Това е служебно правителство и никой сделка няма с тях да подпише. Колкото на Роско Фолксвагените в Добрич
171
1
 
9
 
! Отговори
сър Нортън преди 2 години
Искам да видя грък да купува бугарска кола а не румънска или сръбска ама едва ли
170
7
 
5
 
! Отговори
Правило преди 2 години
Щом комунисти,турци и *** пищят,значи се е случило нещо хубаво!
169
3
 
8
 
! Отговори
Годфрид Булонски преди 2 години
Тия са по-големи мошеници от РОувър от 90-те и Грейт Уалл взети заедно
168
4
 
6
 
! Отговори
Смех преди 2 години
С тоя пробег от 50 км на какви ски ще отидеш с това
167
2
 
4
 
! Отговори
не е от третия преди 2 години
До Анонимен 207България е от четвъртия свят!
166
5
 
10
 
! Отговори
Не трийте коментари преди 2 години
Тази фирма е фалирала и е подала иск за защита от кредитори септември 2020 г. Сега явно са намерили спонсор-будала в лицето на Кирил Петков! Той ще си прибере комисионната, но ние вероятно ще плащаме хитро заложени неустойки!
165
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Браво!Имаш хумор.... хахаха :)) Всички известни концерни на автомобили си изнесаха производството в страни от третия свят и Китай, обаче Go Life щяла да инвестира в БГ.... хахахаха :)) Може да направят едно макетче, просто от кумова срама :)) Тука се изложиха здраво от служебното правителство, не трябваше да подхождат с този грешен пиар :)
164
3
 
15
 
! Отговори
Перачница преди 2 години
И откъде пазар за тия сапунерки