В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
303
0
 
0
 
! Отговори
pepi преди 2 години
А във Видин кога, КОГА, кога? Съсипахте го тоя град!
302
0
 
0
 
! Отговори
pepi преди 2 години
А във Видин кога, КОГА, кога? Съсипахте го тоя град!
301
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ХУБАВО, НО: 30 000 ГОД.ПРОИЗВОДСТВО ОПРЕДЕЛЯ ПАЗАР КАТО БЪЛГАРИЯ. ОСВЕН ТОВА НЕ СТАВА ЯСНО, КОЙ Е ИНВЕСТИТОРЪТ? ОЧЕВАДЕН ФАКТ Е, ЧЕ СТАРТЪП КОМПАНИЯТА e.GO НЕ Е. НЕ СТАВА ЯСНО СЪЩО, КАКВА ЧАСТ ОТ КОМПОНЕНТИТЕ ЩЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ В БЪЛГАРИЯ. ПО-СКОРО ТОВА ПРИЛИЧА НА ЗЛОПОЛУЧЕН ДЖОЙНТ ВЕНЧЪР, В КОЙТО ПРАВИТЕЛСТВОТО ДА ПОТРОШИ ЕДНИ ПАРИ, БЕЗ ДА ОТЧИТАМЕ ДРУГИТЕ ИКОНОМИЧЕСКИ ПАРАМЕТРИ.
300
0
 
1
 
! Отговори
we преди 2 години
Това инвалидна количка ли е?
299
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо ще инвестира държавата толкова много пари вместо т.н инвеститор! Тия крадат пари пред очите ни!
298
2
 
2
 
! Отговори
Ииигоооооо преди 2 години
Туй е като его!Иначе казано,не работи!Първо е толкова грозно,че дори българин не би го купил,второ е пак толкова грозно,че едва ли някой друг би го евентуално купил,особенно ако се знае че е прозведено в ловечБГ.Неразумна идиотска история!
297
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е още start up компания,която 2019 е обявила несъстоятелност.Не е ясно дали ще оцелее в жестоката конкуренция е Tesla,VE,Audi,Mercedes,Porsche,Reno.Това,че сделката се представя като супер успех на правителството, е повече самохвалство ,типично по български.
296
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е несериозно, след 2 години излиза Тесла 2, която два пъти по-голяма от тая сапунерка, с три пъти по голям пробег и на по-ниска цена. Прилича на измама цялата тая работа.
295
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това всичко е предизборно. След изборите всичко ще си дойде на мястото. Такава кола в БГ ще си купят единици, а като навлезе конкуренцията на евтините китайци, не ги виждам как ще продават и в западната европа.
294
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И докато подписвахме този меморандум, хърватската компания Rimac Automobili сключи сделка с Bugatti от концерна Фолксваген за съвместна компания Бугати Римак за производството на автомобили, в която Римак има участие 55%.
293
0
 
9
 
! Отговори
шопо преди 2 години
албански трабант
292
1
 
8
 
! Отговори
Край преди 2 години
Те верно ги продават в Алибаба в кашон на пале и идват с инструкция за сглобяване.
291
1
 
4
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 2 години
В Ловеч има традиции по въпроса - вече правеха москвичи, ровери, китайски джипове, сега и ел. коли ще правят...,
290
1
 
6
 
! Отговори
Истина преди 2 години
Дано се развият, но тази кола не е за нашия пазар, много малка и много скъпа, няма как да возиш двете си деца. ЗА България с троен хибрид, безин, газ и батерия на цена от 25-30к лв ще е перфектна с прилично екстри.
289
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Роверът на Желю се провали Стената на Гришата също и тези за 2-3 максимум години ще дадат фира
288
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Игра на лобита".
287
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Как точно, ден преди изборите подрисаха! Дали ще продадат първите 10 000, остава да видим.
286
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Обожавам", да слушам английския на Петков.Не само произношението, но и думите са грешни.Иначе, съществуващите у нас производства, които ще съпътстват завода за електромобили, на кабели и метални части за западни коли, са инвестиции по времето на ГЕРБ.
285
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е градска микро кола и едва ли ще бъде подходяща за нашия пазар. При дължина 3.35м тежи 1200кг, две врати мощност към 50квт и пробег 120-150км. Зареждането е около 9-10 ч от обикновен контакт.
284
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
никой няма да купи този бг комунистически *** то е ясно още от сега