Земното ядро е спряло да се върти?

Това се е случвало и преди, не било причина за тревога
25 яну 2023 11:16, Нели Христова
Земното ядро е спряло да се върти?
Снимка: Pixabay/AlexAntropov86

Изследване на учените от Пекинския университет И Янг и Сяодун Сонг, публикувано в списание Nature Geoscience, съобщава, че земното ядро е спряло да се върти, но това не е причина за тревога. Янг и Сонг информират, че спирането е част от продължителен модел.

Данните от изследването показват, че земното ядро, по-конкретно твърдото му вътрешно ядро, е спирало да се върти и преди. Смята се, че вътрешното ядро преминава през цикъл на забавяне и ускоряване и дори обръщане на посоката на въртене приблизително на всеки 60-70 години, като последното такова е станало в началото на 70-те години на миналия век. Смята се, че това колебание е резултат както от гравитационното равновесие, така и от колебанията в магнитното поле на планетата.

Вътрешното ядро и мантията са донякъде гравитационно заключени. Според теорията флуктуациите (случайните отклонения от средното равновесие – бел. ред.) в планетата карат земното ядро да се движи към гравитационно равновесие. Това движение варира в зависимост от условията в Земята.

Друг фактор може да бъде магнитното поле на Земята. Магнитното поле се генерира в земното ядро и предизвиква движение на течното външно ядро, а следователно и на вътрешното ядро. Тъй като магнитното поле се колебае с течение на времето, се променя и движението на земното ядро. Теорията би могла да обясни редица други явления извън земното ядро. Според Янг и Сонг това, което се случва дълбоко в планетата, може да повлияе на света на повърхността. По-нататъшните изследвания биха могли да предложат прозрения за промените в температурата и други климатични модели, включително промяната на морското равнище.

Природата реагира озадачаващо на променящия се климат в света. Новите открития за влиянието на вътрешността на планетата върху нейната повърхност могат да помогнат на света да разбере по-добре и да се подготви за последиците от изменението на климата.

Янг и Сонг изобщо не разглеждат спирането като проблем, а по-скоро като естествена част от цикъл в рамките на планетата.

Пълният обхват на последиците от спирането на земното ядро и потенциалната смяна на посоката все още не е известен, но откриването на въздействието, което то може да окаже върху климата на планетата, може да промени правилата на играта за кръстоносците на климата по целия свят.

"Лъжат ви от години !! Човек го доказа ,че земята не е кръгла.." - Твой проблем е, че не можеш с едната мозъчна клетка сам да си докажеш, че планетата наистина е кълбо. Ако беше плоска, слънцето нямаше да изгрява или залязва иззад хоризонта, а щеше да се появява някъде високо в небето и малко по малко да става по-силно. Чел съм теориите за плоската Земя и наистина на пръв поглед изглеждат убедително, но не и за хора, които ползват мозъка си по предназначение, а именно за мислене!

Прав е учения! Аз вчера на излизане от кръчмата усетих, че нещо става с гравитацията.

Усещам, че се заформя нова секта екотaлибани - освен борците с климатичните промени, ще имаме и борци срещу спирането на земното ядро. Тая борба, да знаете, изисква сериозно финансиране и субсидии от държавите.

уф то за една крушка да се завърти трябва 4-5 човека да пият, а за земното ядро направо незнам.

Решението е просто - въвеждат нов екологичен данък "Данък земно ядро". И като си платим данъка, ядрото ще се завърти отново.

Просто сменете напитката

Я па всекоя вечер пием, главата става марладат,краката не държат, тая земя как се връти , че не моа седим на колени даже.

Не,не тя никога, не се е и въртяла ! И който мисли , че земята е кръгла много се лъже. Това е една илюзия :) Слънцето изгрява от исток и залеза е на запад.. То се върти не земята.. Драги, конспирация :))) Лъжат ви от години !! Човек го доказа ,че земята не е кръгла.. Манипулират ви и ви промиват главите.. Един просто пример ! Развивай и двете страни на мозакът си. Ако вземем една ел.четка за зъби мозакът ще се закърни щото няма има движения от ръцете. Ето ви *** пример

Ако е спряло, Земята няма да има магнитно поле. Защото именно то го създава.

Пълни глупости върти са

Пуснали са, но не сте я усетили

абе преди 1 година
ако някой може да ми обясни как учените са разбрали че ядрото е спряло да се върти или че се върти . сонда камера ли са пуснали или че 2+2 е = на 4 ?!

Дедо ви Ванго преди 1 година
Чудо големо , като му джапне една голема ракия неколко пъти нема начин да се не завърти отново .

Време е да се врътне! :)

В. преди 1 година
Да си представяме Земята като гигантски асинхронен двигател с накъсо свързан ротор. Даже Тесла не се е сетил.

До Ангел Постоянно истича но в океаните. А океание са 70 % от земята и затова не го виждаш. Може да се ускори ако океаните натежат от топенето и напукат земята.

Ангел преди 1 година
Да се върти в която си иска посока или въобще да не се върти. Стига ми само да не реши да излиза на повърхността

дюстабан преди 1 година
Даже тепсията има център.

ха сега да ви видим преди 1 година
Земята е линия навита като осморка.

До Плоскоземец А кръгла ли е или квадратна?