Земното ядро е спряло да се върти?

Това се е случвало и преди, не било причина за тревога
25 яну 2023 11:16, Нели Христова
Земното ядро е спряло да се върти?
Снимка: Pixabay/AlexAntropov86

Изследване на учените от Пекинския университет И Янг и Сяодун Сонг, публикувано в списание Nature Geoscience, съобщава, че земното ядро е спряло да се върти, но това не е причина за тревога. Янг и Сонг информират, че спирането е част от продължителен модел.

Данните от изследването показват, че земното ядро, по-конкретно твърдото му вътрешно ядро, е спирало да се върти и преди. Смята се, че вътрешното ядро преминава през цикъл на забавяне и ускоряване и дори обръщане на посоката на въртене приблизително на всеки 60-70 години, като последното такова е станало в началото на 70-те години на миналия век. Смята се, че това колебание е резултат както от гравитационното равновесие, така и от колебанията в магнитното поле на планетата.

Вътрешното ядро и мантията са донякъде гравитационно заключени. Според теорията флуктуациите (случайните отклонения от средното равновесие – бел. ред.) в планетата карат земното ядро да се движи към гравитационно равновесие. Това движение варира в зависимост от условията в Земята.

Друг фактор може да бъде магнитното поле на Земята. Магнитното поле се генерира в земното ядро и предизвиква движение на течното външно ядро, а следователно и на вътрешното ядро. Тъй като магнитното поле се колебае с течение на времето, се променя и движението на земното ядро. Теорията би могла да обясни редица други явления извън земното ядро. Според Янг и Сонг това, което се случва дълбоко в планетата, може да повлияе на света на повърхността. По-нататъшните изследвания биха могли да предложат прозрения за промените в температурата и други климатични модели, включително промяната на морското равнище.

Природата реагира озадачаващо на променящия се климат в света. Новите открития за влиянието на вътрешността на планетата върху нейната повърхност могат да помогнат на света да разбере по-добре и да се подготви за последиците от изменението на климата.

Янг и Сонг изобщо не разглеждат спирането като проблем, а по-скоро като естествена част от цикъл в рамките на планетата.

Пълният обхват на последиците от спирането на земното ядро и потенциалната смяна на посоката все още не е известен, но откриването на въздействието, което то може да окаже върху климата на планетата, може да промени правилата на играта за кръстоносците на климата по целия свят.

Не мога да ви разбера вас с плоската ви земя. Какво от това, ако земята е плоска или се носи върху 3 костенурки и 5 слона. Какво е значението, че само дрънкате че била плоска. Само заради едното хаха ли

Въртенето на ядрото съставено от разтопено желязо,генерира магнитното поле на земята кието ни пази от слънцето и неговата радиация която иначе би проникнала безпрепяствено на земята и ще унищожи живота за часове!Тоест ако това беше вярно,вече щяхме да сме мъртви.Изключително смехотворна,статия!

Значи вече като си бъркате джибрите или претакате зелето, да внимавате да е само по часовниковата стрелка, че да не противодействате на импулса на ядрото.

Луната преди 1 година
Луната е куха. Доказано. Луната е извънземно космическо тяло, докарано на Земята. Луната е на точното място и се върти с точната скорост и посока, така че направи живота на Земята възможен. Вътре в Луната се намира космическа цивилизация от хора, които контролират човечеството. Има много инфо в нета, образовайте се.

Ха ха ха,как ще спре ха ха,магнитното поле на земята също ще спре ха ха.Кога е спряло,щото вече радиацията и слънчевия вятър вече да са ни унищожили!Какви са тия,веселяци!!!

Плоскочел Философ преди 1 година
Това се е получило защото много автомобили автобуси и самолети са тръгнали на Запад. Получил се е кинетично-механичен импулс, който е противодействал на въртенето на земята, ядрото се е забавило за да компенсира импулса, когато обаче превозните средства са спрели ядрото не е успяло да възвърне предишната си скорост затова е спряло. С две думи Путин е виновен

Тия професори как са станали професри като такива прости явления не могат да обяснят. Явно са с купени дипломи и не разбират но само вземат заплати.

Тошо преди 1 година
Няма какво да я търсиш, тук съм ..на линия!Досега таквоз нещо не съм завъртал, аме че се пробвам!Много успешно завъртам шамари, що да не се оправя с някакво си ядро, ама я!На промация че го завъртя, даже!

Толупа, Слави и Доги преди 1 година
Видехте ли до къде ни докараха ПП-тата и Кирца и Кокорца? Видехте ли!!? Ние ви казахме, но вие не ни слушахте. Сега ще трябва да ви спасим. Ще е много, мнооого трудно, но ще се справим, защото сме най-можещите - доказали сме го 30 години.

Фи-зи-к преди 1 година
Ако беше спряло да се върти, сега нямаше да има гравитация на планетата.

Няма как ядрото да спре. Това означава че и земята ще спре да се върти. Доколкото виждам земята все още се върти и няма намерение да спира.

Най-вероятно ще изригне в САЩ. Затишие пред геобуря както унишожава динозаврите.

"Природата реагира озадачаващо на променящия се климат в света." Гледам я тая природа, че нещо не и е в ред и се чудех какво й е, а то било, че тя било ОЗАДАЧЕНА! Най-сетне я разбрах значи тази природа! ОЗАДАЧЕНА била ей хора, т`ва не е шега работа!

Очаквам Грета Тунберг, Клаус Шваб и Бил Гейтс да ни призоват да почваме да се въртим за да завъртим наново ядрото.

Коментарите са балканска трагикомедия...

Космонавт преди 1 година
До БИОМАСА Точно в целта, има обвързаност между вярващите в летящия с висока скорост тестис в космоса (да не забравяме, че вярват, че се возят на него), проф. Витанов, ковид-изкълченяците, психо-диспансерите, маските, вирусите и the ваксините. Веднага се сещам, че ивнаги подценяваме броя на тAпaцитe които са между нас.

Шаман преди 1 година
Земята се е разсърдила. Трябва да принесем в жертва тези, които искат да ни хранят с буболечки и ще се успокои.

аман от глупости. То даже няма доказателства ,че има ядро и кво представлява то

БИОМАСА преди 1 година
До Космонавт аз вярвам само на проф.Витанов той е новия Бог и Вожд на всички нас от Психо-диспансера в Карлуково.Космонавт как са ейцата.

Ще скочи радияцията от слънцето и космоса.