Започват нов участък от метрото, третият лъч – готов през 2019 г.

След него 45% от градския транспорт на София ще бъде подземен
4 ное 2016 09:44,
57
Започват нов участък от метрото, третият лъч – готов през 2019 г.
Снимка: Булфото, архив

Започва строителството на нов участък от столичното метро - от театър "Зад канала" до булевард "Владимир Вазов". Участъкът е част от третата линия на метрото. В момента се изграждат 7 от станциите на третия лъч.

С началото на строителните работи ще започне и изграждането на осмата станция, съобщи Нова тв. Очаква се третият лъч на столичното метро да е окончателно готов до края на 2019 година. Тогава се предвижда 45% от градския транспорт на София да бъде подземен.

Само за последната година вредните емисии в столицата са намалели с 80 000 тона благодарение на метрото. Очаква се с пускането на третия лъч на подземната железница през 2017 година да намалеят със 110 000 тона, правейки въздуха в София значително по-чист, а пътуването с метро – най-екологичният обществен транспорт.

Изграждането на метрото е най-големият инфраструктурен обект за столицата. С откриването на най-новата станция "Витоша", която е продължение на втория лъч на подземната железница, София може да се похвали с 40 километра метромрежа и 35 спирки.

Всеки ден над 350 хил. души ползват удобния транспорт, като до 2019-а броят на пътуващите с метро ще нарасне до 500 000. Причината е, че в момента тече усилено строителство и на третия метродиаметър, който ще свърже кв. "Горна баня" с кв. "Левски".

Строителите в момента работят по централната част – от бул. "Владимир Вазов" до "Красно село" и бул. "Цар Борис III", където ще има 7 спирки на метрото. Първата от тях ще е при бул. "Владимир Вазов". Там работата ще започне през ноември. Майсторите обаче вече са започнали да градят останалите спирки, които се намират при "Малък градски театър зад канала", Орлов мост, "Попа", НДК. Станциите след двореца на културата ще са на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага", бул. "България" и бул. "Акад. И. Е. Гешов".

Работата по седемте спирки на третия метролъч започна през пролетта и се очаква да приключи през идващото лято.

В началото на 2017-а пък започват да се строят още 4 метроспирки в посока от кв. "Овча купел" до Околовръстния път при "Горна баня". Трасето там е дълго 4 км и от него ще се възползват около 130 000 души всеки ден.

Така през 2019 г., когато се очаква да приключи работата, София ще има 12 нови метростанции. На Околовръстния път при "Горна баня", където ще е последната спирка на подземната железница, ще има и жп гара за пътуващите с влака София – Перник.

Средствата за изграждането на всички 12 станции идват са отпуснати по оперативна програма "Транспорт" и местно съфинансиране. Все още обаче няма пари, за да се започне работа по източната част от третия метролъч от бул. "Владимир Вазов" до бул. "Ботевградско шосе".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
0
 
! Отговори
Димитър Борисов преди 7 години
След като ще се прави разклонение на трети лъч на метрото към Арена Армеец до Де Мол; то по-добре ще бъде да се продължи още една спирка до изложбения център. След като премине метро станция на лъч 1 и направи връзка с нея, ще бъде в близост до Софийското сити и изложбената зала. Някога от тази последна метростанция може да се продължи метрото към Гурубляне и Панчарево. Летището може да бъде прекопано под пистата и да се свърже с кв. Левски до последната станция на 3 метролъч. 28.2.2017
43
0
 
0
 
! Отговори
Мен преди 7 години
За това сме на това положение, защото само мрънкате и се оплаквате, а нищо не съе направили. Ако чакате някой да ви "оправи" така и ще стане.
42
3
 
1
 
! Отговори
Колио преди 7 години
До драматичен театър държавата не върви напред просто политическата върхушка си лъска *** около работното място и си самовнушава че оправя дьржавата.
41
8
 
6
 
! Отговори
Колио преди 7 години
София ли е България? Защо тия китки не построят нещо вьвВидин.А вредните емисии няма как да станат по. малко защото с увеличаването на обхвата на метрото пътнико потока ще се увеличи незначително а разходите значително и няма да си покрива разходите по издръжката тогава ние от прованса ще ги покриваме.
40
3
 
7
 
! Отговори
как тъй преди 7 години
Само искам да попитам как тъй ги сметнахте 110 000 тона по-малко вредни емисии? Като въздухът не е станал по-качествен нито след спирането на Кремиковци, нито с пускането на двата лъча метро. В сряда като валя по трафик радио казаха че тапата започва от дружба до Люлин в двете посоки и всичко едва пъпли. Ама пак послъгвате.
39
0
 
4
 
! Отговори
sport преди 7 години
До ''уШ'Гений такъв, преди си давал 100 лева по същата сметка. Сега имаш 2 опции, след като всеки ден ползваш ГТ - 43 лв. за наземна линия и метро или 50 лв за всички линии.И в двата случая смятам, че ще е по-изгодно да ползвате абонаментна карта.
38
0
 
1
 
! Отговори
Чоко преди 7 години
До 43. Ходя на работа с кола, но когато блокират центъра за някое меропиятие и няма къде да паркирам, ползвам градския транспорт. Разясних ли сега ???
37
1
 
10
 
! Отговори
адгхсад преди 7 години
До ЧокоВзимаш си карта за цяла година 365 лв и ти се връзва левче - два билетчето в зависимост от работните дни :) Като стане готово метрото и отиваш до попа за 15 м пак си стой в трафика с колата
36
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И на мен с колата ми излиза по евтино да ходя на работа. Освен това не се бутам с разни *** по трамвая и метрото.
35
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В София последните години не се живее. Препълни се със селинджъри. Всичко живо мяка. Отврат. Добре че се махнах.
34
8
 
9
 
! Отговори
Чоко преди 7 години
До Фандъкова.Живея в Горна Баня , работя буквално на пъпа на София. Разстоянието, отиване и връщане е около 25 км. С цялото задръстване и разход 10 л. на сто км., бензина ми е 2,5 литра х 2.00 лева = 5.00 лева. Ползвам безплатен паркинг.С градски транспорт . Първо автобус 260 и после трамвай 5 . Отиване и връщане по 1.20 лв. защото си купувам талони . 4 х 1.20 = 4.80 лева.Кой транспорт ще предпочетете другарко Фандъкова ???
33
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Прчвилно - селяните трябва да се вкарат под земята, че като се пречкат отгоре задръстиха цяла София.
32
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Еха, ще падне яко крадене и усвояване от Тиквените фирми.
31
1
 
7
 
! Отговори
До 34 преди 7 години
Взимаш ти,мръсен въздух от терасата в некоя панелка!
30
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз взимам 10000 лв намесец заплата умрете от яд хахаха
29
1
 
5
 
! Отговори
vlady преди 7 години
Населението на Овча Купел, Красно Село, Лагера, Хиподрума и т.н. е прекалено голямо за пълноценно обслужване само с наземен транспорт и затова има нужда от метро независимо дали има бежанци. Нормално би било да се помисли за скоростен трамвай във Варна, Пловдив и може би Бургас, където в пик се достигат трамвайни пътникопотоци.
28
1
 
4
 
! Отговори
wasilew преди 7 години
До ДАА Купи си карта другарю.Толкова просто решение на проблема Ви !!! Пожебавам Ви успех в обмисля8нето !
27
2
 
2
 
! Отговори
щщд преди 7 години
28,ти да не си учителка по граматика? А на запад си има достатъчно азиатци и африканци, та ще е трудно да им съперничиш в събиране на *** и чистене на ***. Чуваш го от някой,който 25 години си изкарва хляба в Германия с квалифициран труд и е видял какво ли не.
26
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До щщд 26Квалифицирай се и ти, като за начало се научи на какъв интервал се поставят запетаи... Но освен от много учени тази държава има нужда и от нискоквалифицирани - чистачи, миячи, строителни работници, гледачи на болни... Те за 230 евро на месец ли да работят или всички да се изнасят навън? Въпросът е за стандарта на живот, който е брутално нисък!
25
3
 
4
 
! Отговори
Аз избрах метрото преди 7 години
Колкото и да ги е яд бъларофобите, София ще има метро.