Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят

Общините вдигат ръце, а НС не се заема с проблема
Обновена: 1 фев 2017 11:27 | 1 фев 2017 09:22,
102
Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят
Снимка: Спаси София, Facebook

Докато Народното събрание не предприеме да решава проблемите в законодателството, с които да повлияе на замърсения въздух, общините ще вдигат ръце, че нищо не зависи от тях. В това увери в студиото на "България сутрин" Гергин Борисов от "Спаси София" след вчерашната акция в столицата, при която противогази и надписи бяха сложени върху емблематични паметници.

Още по темата

"С тази акция целихме да насочим общественото мнение към проблема", коментира Борисов.

Той разказва за публикувания в социалните мрежи пост от столичния кмет Йорданка Фъндъкова, в който, според Борисов, не са присъствали двете най-големи замърсяващи въздуха групи - твърдото гориво и превенцията на движението с лични автомобили.

Гостът на Bulgaria ON AIR отбеляза, че статистика на Центъра за градска мобилност показва, че всяка година пътниците в градския транспорт намаляват въпреки инвестираните милиони евро в строежа на метрото.

Борисов допълни, че няма значение на какво гориво се движат автобусите на градския транспорт и даде пример:

"Един автобус с един двигател превозва 100 пътници, а един автомобил с един двигател в повечето случаи превозва един човек".

В студиото на Лора Инджова и Симеон Белев бе и пулмологът д-р София Ангелова, която разгледа проблема със замърсения въздух от медицинска гледна точка.

Тя каза, че науката е доказала, че вредата от мръсния въздух, особено от фините прахови частици, които стигат и до кръвта, оказва влияние не само на дихателната система, но и на сърдечносъдовата и мозъчносъдовата система.

Тя защити твърдението си с пример от две наблюдения, направени в САЩ и Великобритания:

"В Калифорния е направено наблюдение на деца на 8-годишна възраст, които живеят на 500 м. от голяма активна магистрала и на деца, пак на 8-годишна възраст, които живеят на 1500 м. от същата. Установило се е, че тези, които живеят по-близо до магистралата боледуват по-често от астма и има опасност пораствайки да заболеят от хронична деструктивна белодробна болест", обобщи тя.

Д-р Ангелова даде втори пример с наблюдението, направено във Великобритания, при което е измерена белодробната функция при престой от 2 часа на най-оживения булевард в Лондон.

Заключението е показало, че дори само двучасовият престой в замърсена среда може да окаже неблагоприятно влияние върху функцията на белия дроб.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
2
 
17
 
! Отговори
Proximus преди 7 години
Самият факт, че "енергийно бедните" хора се подпомагат от държавата с дърва за огрев, а не с ток, трябва да ни говори на нея колко й пука за нас.Аз съм от Варна, и из целият град когато няма вятър (слава Богу рядко) мирише на изгорели дърва зимата, вчера 30мин разходка навън ми докараха главоболие.
10
4
 
8
 
! Отговори
смЕх преди 7 години
Тия къде по-точно ги стяга чепика като гледам любимата им дъвка са старите коли и твърдите горива. Колко вредно било нали се сещате ,че ако хората имаха достатъчно високи доходи този проблем може би нямаше да го има. Като резултат от всичките тези приказки най-много общината със "сълзи" на очи да сложи нова такса която няма да реши нищо ,но ще се бият по гърдите ,че предприемат мерки.
9
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Фините прахови частици безспорно са много опасни за здравето и поне в София и още няколко по-големи града в България, трябва да се забрани отоплението на твърдо гориво, само дето не виждам как ще стане. Никой не контролира какво става в гетата. Иначе даже и всички МПС-та в България да спрем за една зима, въздуха на практика няма да стане по-чист.
8
12
 
10
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Колите били виновни, как пък не. Една кола с дизелов двигател по Евро 5 или 6 замърсява 10-12 пъти по-малко от една цигара с фини прахови частици, да не говорим колко хиляди пъти по-малко от една отоплителна печка на дърва и въглища, но хайде да пишем против колите, че е по-безопасно и по-манипулативно.
7
11
 
15
 
! Отговори
Истината преди 7 години
В София има парно, така че замърсяването не е чак толкова голямо, въпреки че в гетата горят какво ли не, вкл. стари гуми и найлони. Има и доста стари къщи, доста от които се отопляват на дърва и въглища и замърсяването с фини прахови частици е налице. То и цигарите замърсяват колкото един дизелов двигател, ама нещо си мълчат по въпроса. Може би в Спаси София са пушачи-колоездачи и затова са против колите, а не против най-големите замърсители.
6
0
 
13
 
! Отговори
Наблюдател преди 7 години
Контролните институциите във всички браншове по принцип закрилят нарушенията по всякакъв начин. Едва когато някакво нарушение се промъкне в някоя TV се размърдват и започва имитация на дейност, докато отшуми и се забрави проблема. Цялата с-*** е изградена на този принцип законодатгелно подготвена в НС.
5
1
 
16
 
! Отговори
M преди 7 години
Ами много ясно! Да не някой да си прави илюзии, че на някого му пука??? Интересува ги само да си събират данъците и таксите и толкова!
4
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До м дааМи супер колкото по-бързо изчезнем толкова по-добре. На никой не му трябва още едно мързеливо и глупаво племе на балканите.
3
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че то има ли инститицуии които да работят освен тия които събират парите на хората?
2
5
 
13
 
! Отговори
м даа преди 7 години
В Бг 90% от децата живеят в София и Варна , Правете си сметка какво поколение ни чака.
1
3
 
12
 
! Отговори
анонимко преди 7 години
това за София, а другите градове? Бг не е само София!