Главният архитект на София: Без амнистия за незаконните гаражи

Колите в София – 2 пъти над средното за Европа
29 яну 2021 11:02, Красимир Ангелов
54
Главният архитект на София: Без амнистия за незаконните гаражи
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

В производствата по събаряне на незаконни гаражни клетки в столичните райони се изминава дълъг път, като се провеждат различни процедури, но те се извършват, за да може производството да е достатъчно стабилно да издържи в съда. След всички тези процедури се пристъпва към физическото премахване, заяви главният архитект на София Здравко Здравков в интервю пред Радио София.

Той бе категоричен, че няма да има “амнистия” за незаконни гаражи или незаконни постройки.

Още по темата
През първата кампания вече са премахнати 200 незаконни гаражи, а през настоящата година предстои да бъдат премахнати още 1300. За всеки един от обектите, които са незаконни, ще бъде проведена тази процедура и тя ще бъде доведена до край, закани се арх. Здравков.

Той обясни, че се планира изграждането на големи обществени гаражи, но те трябва да бъдат обвързани със спирките на масовия градски транспорт.

Експериментално стартирахме с четири такива гаража, които са в непосредствена близост до метростанции. Като процедура най-напред сме с гараж, който се намира в район Студентски, до метростанцията на булевардите "Г. М. Димитров" и "Климент Охридски", гараж до Пета градска болница при спирката на метрото на “Мария Луиза”, в район “Подуяне” до новата метростанция на третата линия и в “Овча купел” при метростанцията пред 88-о училище. Това са четири големи гаража с 250-300 места, посочи Здравков.

Главният архитект на столицата обаче отбеляза, че нивата на моторизация в София надминават два пъти средноевропейските нива с между 600 и 700 автомобили на 1000 души. Общо в София са регистрирани около 1 милион. Това показва, че крайното решение на проблема минава през осмисляне на нивата на моторизация в града, посочи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
0
 
! Отговори
Иван преди 3 години
Само да вметна ,че скоро си купих апартамент в нов блок в Младсот--и вече 4 години половината гаражи са непродадени. Българина иска да паркира без пари- и после някой му бил виновен--крадците--общината и други-- да духат супата и да се махната всички грозотии които са напраскали в Младост за без пари..
51
0
 
0
 
! Отговори
Румен преди 3 години
До БабаПо *** коментар не съм чул-- къде да направят нови като вие сте завзели местата с незаконните Грозни бетонни клетки--всички да ги няма
50
1
 
0
 
! Отговори
Баба преди 3 години
Защо първо не направят гаражи в районите?Отчуждените имоти за волове и замъциЗащо не хванат авто крадцитеИ тогава могат хората да паркират по улици,вместо в скъпи гаражи
49
2
 
4
 
! Отговори
ОФ преди 3 години
Когато и да върнат Народния съд и лагерите все ще е късно. За едни управляващи го казвам и псевдо-аристокрацията, която иска зони навсякъде!Ама нищо, ще ви дойде времето и на вас
48
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В България има 2,8 милиона леки коли и 1 милион от тях били в София!!!!!Тази статистика съм я срещал вече и според нея всички български областни градове заемаха първите позиции в света по брой автомобили на човек от населението. Например във Видин имаха около 1200 автомобила на 1000 човека население, но същото беше и с всички останали областни центрове. София беше някъде по средата. Знам как лъжеха и сега пак го правят, но само за София.
47
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Цитат: Това са четири големи гаража с 250-300 места, посочи Здравков.На София и трябват над 200 хиляди паркоместа в общински паркинги - подземни и/или многоетажни, а тази Калинка ми говори за "четири големи гаража с 250-300 места".
46
0
 
5
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Истината е, че в София проблемът с паркирането и задръстването е съвсем друг, а не броя на автомобилите. Проблемът е в некадърността на управата на София през последните 30 години и особено в последните 15, да се справи с организацията на движението и паркирането и по-точно те даже не знаят, че има такова организация. Как по света усвояват всяко възможно място за паркиране и го асфалтират и очертават, а в София слагат знак платена зона и ти събират такса, а ти си трошиш колата докато я паркираш?
45
1
 
1
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Истината е съвсем друга, но не му изнася на тази Калинка в общината.Първо, в София автомобилите са на човек от населението около 60% от средното за Европа.Второ, личните автомобили в София са около 40% от средното ниво за Европа.Трето в София има около 600000 автомобила, а не 1 милион. Може и да са регистрирани и повече заради това, че фирмата се води на адрес в София и всичките им автомобили са с номер от София, въпреки че, се използват от хора по клоновете на фирмата в провинцията.
44
0
 
3
 
! Отговори
??? преди 3 години
Много се лъже и за паркингите и платените зони за паркиране.'Няма град по света, в който да въвеждат платени зони за паркиране преди да се направили всичко възможно са осигуряване на паркоместа. София е проектирана и построена така, че автомобилите да паркират на улиците. В един момент около 1980 година стана ясно, че ще трябват подземни паркинги и бяха направени проекти за изграждането им в София, които бързо бяха забравени след 1989 година и вместо тях застроиха съществуващите паркинги и разр
43
0
 
2
 
! Отговори
??? преди 3 години
Много лъже този гербеpаст.Автмобилите КАТ ги дели на леки, товарни, специални, автобуси и влекачи.По последната статистика публикувана от КАТ към 1 януари 2021 година в България има:автомобили - 3385570 в т.ч.Леки автомобили - 2866763Товарни - 412031Специални - 38296Автобуси - 19080Влекачи - 49400Според статистиката 54% от домакинствата имат автомобил.Пак според статистиката 80% от работещите в София, отиват на работа с обществен транспорт.Как тогава да имаме 1 милион коли в София?
42
0
 
1
 
! Отговори
Цуци преди 3 години
Всичко, което се говори е, за да ви вземат едни пари.
41
2
 
3
 
! Отговори
Край преди 3 години
До 39 е кой паркира на платени като има безплатни паркинги. Сигурно някой луд.Безплатно паркиране има само в покранинините на градовете като София.Всичко друго е с цакане. В центъра на Чикаго, Ню Йорк има многоетажни паркинги - почват от 25 долара на час. Във Виена в центъра 40 ЕВРО на ден.Милано има отделна винетка за влизане в центъра. За акъла си българчето е прекалено богато. Дължи се на Хан Аспарух - довел ни на хубава земя и климат.
40
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Имаше случай в моя град,където и самия паркинг,който е част от поликлиника и винаги си е бил част от тази държавна поликлиника, искаха от хората,които посещават поликлиниката да плащат паркинг,тогава на хората им прекипя и вдигнаха бунт,затова АЛЧНИТЕ ПЪРВОСИГНАЛНИ ГЕРБЕРИ ТРЯБВА ДА СИ ХОДИТЕ ВЕДНАГА и ДА СЕ МАХАТЕ ОТ ВЛАСТТА,защото пречите на развитието на страната и вредите на обществото ни!
39
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До КрайГледай си работата, вие вече и за въздуха ще им искате пари на хората, тази инфраструктура е изградена с държавни пари,с парите на самите хора,а не от твоя джоб,че ти да решаваш да се плаща, може да се плаща за частните паркинги,които са вложили средства в строежа,а не от местата ,които са построени със средствата на самите хора,граждани,че и втори път да им искате пари за паркиране!
38
1
 
10
 
! Отговори
Киро Рамбото преди 3 години
Ако върнем софийското жителство, целият град ще заприлича моментално на Виена или Цюрих. Но защо само него? Нека върнем и ДС, и забрана за излизане в чужбина, и еднопартийна система.
37
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До КрайНа запад има цели квартали с къщи с дворове в края на градовете,така и зеленината е повече и с по-чист въздух, това няма да го видиш в България,те не разширяват града и плануват мащабно,а презастрояват в центъра!
36
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До КрайАбе аз от 30 години живея извън България,той щял да ми казва как е!Дори на запад има платени,но и безплатни паркинги в града и ред,а и не се презастроява, рядко строят високи сгради,избягват високото строителство.
35
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А недовършените и изоставени строежи?
34
6
 
2
 
! Отговори
Край преди 3 години
До 36. Всеки ограничен ресур /като паркирането в голям град/ трябва да бъде ползван платено. Справедливо е да ползва този на когото най-много му трябва и това се определя с цената.С парите от плащането ще се направи бърз редовен и комфортен градски транспорт.Този филм е изгледан преди години на запад. българчетата ще го гледат тепърва и то ако им уврат главите ако ли не ще си дремят в колите с часове и ще се душат в газове.
33
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До КрайГолям мерак ви е, да дерете кожата на хората с плащане за паркиране,но това с плащането няма да реши проблема,а само ще доведе до дискриминация, защото ще могат да паркират само превилигированите и богатите,нищо друго няма да се постигне с подобно плащане!А ифраструктурата е изградена със средства от народа,защо да плащат?