Ще редят жълтите павета в София по нова технология

Целта е да не се допуска разместване при пренареждането им
89
Ще редят жълтите павета в София по нова технология
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и когато всички се убедим, че това е правилното решение, ще започне пренареждане на участъка от бул. "Цар Освободител пред сградата на парламента". Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на съвместната проверка с министъра на регионалното развитие.  Министър Шишков поиска да получи информация каква е установената причина за разместването на паветата и в какви срокове участъкът ще бъде поправен, съобщи Bulgaria ON AIR.

"Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно. Веднага сформирахме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителни проби на основата и предложиха нова технология за пренареждането им. Ще започнем пренареждането на място, когато всички се уверим, че моделът е правилният  и получим съгласието на НИНКН. Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява", категорична бе Фандъкова.

Кметът на София покани министър Шишков да инспектират заедно тестовия участък, на който в момента се работи.

"Днес съм доволен от това, което чух. В първия момент, в който е готов тестовият участък, ще отидем да видим пробата на паветата", подчерта арх. Шишков, след като получи информация за свършената работа от кмета Фандъкова и представители на експертния съвет.

Той изрази увереност, че Националният институт за недвижимо културно наследство ще вземе бързо и адекватно решение, веднага щом получат новия проект за пренареждане на жълтата паважна настилка.

Проф. Назърски от катедра "Строителни материали и изолации" на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че тя изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса.

"В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност", констатира проф. Назърски.  По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.

Участъкът от бул. "Цар Освободител", на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част.

"Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя", поясни Фандъкова. Тя наложи глоба от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още по темата: жълтите паветапавета
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако е гербаджийска фирма ще интересно пак да тази нова балгарска техника на редене. По евтино и качествено ще е да намерят майстори и инженери от съседните ни държави.
24
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пожелавам й на наглата, съвсем скоро да отпътува към Сливен, където да си изкара старините и там на портала да се разминат с Иванчева, та да й стане още по-хубаво.
23
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Едно паве казало на друго паве - Ако знаеш каква фуга има между нас.
22
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Единственият булевард в Европа с такъв трафик това нещо да ви говори? Ало умни глави от Столична община защо най -красивата част от София беше превърната в магистрала Люлин-Младост и продължение на Цариградско ?А Прилежащите площади паркинги ?. Докога? После защо били разместени паветата с подобна натовареност, че и камиони много често виждам да минават оттам. Чували ли сте за рингови булеварди , за тунели и т.н? Никой в Европа не си оставя тежкия трафик да му минава през супер центъра.
21
0
 
16
 
! Отговори
българин преди 1 година
От строителите 4еп за зеле не става , каквито и технологии да измислят - все тая !
20
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само да стане като с БИОасфалта по Боковите магистрали
19
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И тея загубили технологията като американците. Онези забравили как се прави косм.кораб, способен да кацне на Луната. Страшна деменция ги гони всички, само некадърници останаха
18
1
 
13
 
! Отговори
Men преди 1 година
Какво и е на технологията преди ремонта? Тогава не се разместваха
17
1
 
19
 
! Отговори
Наско преди 1 година
В Холандия повечето главни улици са наредени с павета и не мърдат с години. Вместо да се вземе опит или една западна фирма да ги нареди ние пак се мъчим да открием топлата вода . Инженери ,проектанти и архитекти се изкривиха над проекта жълти павета , нов европеиски ПРОЕКТ .
16
0
 
15
 
! Отговори
Ще редят $чекмеджета преди 1 година
от жълтите павета в София по нова технология
15
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма ги вече старите майстори които знаеха как се редят павета и как изобщо се строи.Изглежда вече сме изгубили тези способности безвъзвратно.Не им се сърдете не че не искат да го направят те просто не знаят как да го направят.
14
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе в повечето български градове пътищата са в плачевно състояние, а те за тия павета хвърлят милиони.!! Слагайте асвалт вместо тях, а с останалите пари оправете и другите пътища. Вместо да наливате вода в пробитата каца!
13
3
 
18
 
! Отговори
Гербаво Данче: преди 1 година
"Този път ремонта на ремонта на ремонта няма да струва 17 млн. И ще бъде по-качествен от ремонта на магистрала Хемус.Скъпи софиянци(много сте скъпи), не забравяйте на местните избори да гласувате за Греб-ДПС и ви желая за много години и за много евраци в чекмеджето!"
12
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нищо свястно не може да се построи вече. Няма ги старите можещи майстори. Но се оказва, че няма вече и качественни технически ръководители на обекти. Най-вероятно и строителния надзор да няма добри кадри. Няма да се оправим. Наистина, човешкият мат'рял е калпав. Помните ли видеото, където показаха как един от работниците чупеше с чук жълтото паве?
11
1
 
7
 
! Отговори
Alex преди 1 година
Имам едно цяло жп и две половинки. Пазя ги от дете. Няма да им ги дам никога!
10
1
 
18
 
! Отговори
Нека позная? преди 1 година
Кметицата на София е от ГЕРБ, познах ли?
9
3
 
20
 
! Отговори
Видими РезултатиГЕРБ преди 1 година
Ако не искате ГЕРБ-авите да ви дразнят повече, просто си направете труда и гласувайте против тях на следващите избори. Ето аз, например, ще гласувам дори за магаре, но никога за ГЕРБ и никога няма да пропусна избори. Всеки пропуснат вот, увеличава силата на ГЕРБ. Ако не желаете това - гласувайте.
8
0
 
10
 
! Отговори
Gogo преди 1 година
Пак ли?
7
2
 
24
 
! Отговори
Ако ви трябва помощ? преди 1 година
Народа ще дойде да извади паветата и да ги стовари пред общината и парламента - за по-голямо удобство, искаш ли ГЕРБ-ава кметицо?
6
1
 
27
 
! Отговори
А ма разбира се! преди 1 година
Не се притеснявай Фънди - нали работиш с парите на народа. След тоя ремонт на ремонта на ремонта, направи още 5 ремонта. Няма никакъв проблем.