Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние

Всичко може да бъде оправдание за закъсненията на влаковете
76
Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние
Снимка: БГНЕС

Бързият нощен влак от Варна до София закъсня с повече от 4 часа. След повече от 11 часа, пътниците все пак пристигнаха до крайната цел.

"Всичко може да бъде оправдание за закъсненията, железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние, виждаме колко ремонти и модернизации с европейски средства са пресрочени, нещата не са добре и е нормално да имаме закъснение. Особено като добавим горещините, когато релсите се разширяват, а скоростта на влаковете намалява", каза транспортният експерт инж. Варужан Апелян в "България сутрин".

По негови думи, когато релсите се нагреят при над 50-60 градуса, металът може да се разшири, което може да доведе до изменение на оста на железния път.

"Има няколко технологии, не съм забелязал в България да я правят, но в някои държави релсите се боядисват в бяло, за да се намали конвенцията, да поглъщат по-малко топлина. Намаляването на скоростта в България е класическа процедура с цел да се гарантира безопасността", обясни експертът пред Bulgaria ON AIR.

"При по-големи температурни разширения повече се намалява скоростта. До 20-25% от скоростта може да бъде намалена при високи температури. Далеч сме от швейцарската точност, не искаме да бъдем в топ класация, но на средни европейските параметри да отговаря нашата железница. Не може да стане, няма хора, които да управляват тези процеси, няма стратегии, визии, няма капацитет", смята инж. Апелян.

"Българските пътници трябва да разберат, че "тази железница, която се управлява по този начин доста години, няма потенциала да стане нещо различно", допълни той.

Според експерта, първо трябва някой да започне да контролира минималните стандарти на качество, които БДЖ има.

"Никой не контролира, регулаторът трябва да си влезе във функциите. Един от механизмите, по който можем да достигнем подобрение на качеството, е през конкуренцията, да се увеличат повече железопътни оператори, за да може този сектор да се раздвижи по някакъв начин. Не виждам скоро някакви изгледи за подобрение в тази посока", каза още инж. Апелян.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още по темата: влак
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
0
 
0
 
! Отговори
911 преди 9 месеца
Ако може този който е писал статията да ни каже кое в нашата държава не е в окаяно състояние освен далаверите и общественните поръчки ?
70
0
 
1
 
! Отговори
Да допълня... преди 9 месеца
До Анонимен 59 Китайците разбраха че от социализъм нищо не става , превключиха на капитализъм с помощта на Запада и ето го резултата.Само дето партията им се нарича комунистическа . Представете си ако имаха природните богатства на Русия , къде щяха да са сега. Но и това ще стане.
69
0
 
1
 
! Отговори
Я па я..! преди 9 месеца
Не маже да бъде. Нали влаковете ни ще се движат с 160км/ч.
68
0
 
5
 
! Отговори
А Х преди 9 месеца
"Инж." Апелян,го изгониха от железницата поради некадърност.Всички го знаем какъв работар беше.Сега тия неща ги плещи,че да прави мръсно на хората,които му биха шута.Този тънък специалист въобще не знае къде се намира.И да,релсите ги варосваха с бяло,уж,да не привличат слънцето.Обаче тия методи са от баетошово време.Сега и има къде по модерни,но железниците са пълни с апеляновци и поради този факт скоро няма да има прогрес.
67
0
 
1
 
! Отговори
Хаховеца преди 9 месеца
1-ва и 8-*** линия са почти идеална за нашите стандарти.Друг въпрос е защо няма подвижен състав,който да се движи по тия линии?Защо локомотиви за милиони са поръчани и платени без задължителните ERTMS и АЛС?По първа линия скоро правихме тестове,и се оказа,че влак с подходящите вагони(с накланящи се кошове) спокойно се движат със скорост от 190 км.ч..Да не кажа,че при вторият за деня тест машиниста даде душа и вдигна цели 241 км.ч. с два пътнически вагона.Като цяло причините са комплексни.
66
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
от тато насам нее пипана
65
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Като сте недоволни, мислете за кои гласувате. Не гласувайте за партии, гласувайте за личности. В партиите ги филтрират, там случайни не влизат.
64
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
То магистрали нямаме, те за влакове ми говорят. В разбира Европа първо си направиха магистралите, после влаковете и накрая плавателните канали и реките. Ние сме много далече от това. Още магистрали нямаме.
63
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
По времето на комунизма, като външна граница на социалистическия блок, сме били доста по-добре от повечето комунистически държави, в момента сме най-зле от всички. Причината може да бъде само една- много лошо управление. Избрахте си национални предатели, които създадоха една мафиотска корумпирана държава, в която забогатяха една шепа хора, които и днес управляват най-бедната държава в ЕС и най-бързо изчезващата в света.
62
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
и тва е добре защото има ора които от 20г не са се качвали на влак и най много да им се е налагало да чакат влака на някой прелез
61
2
 
4
 
! Отговори
Ген Атанасов преди 9 месеца
Важното е бтр-и да пратим на Украйна
60
3
 
8
 
! Отговори
българина преди 9 месеца
България влезе в ес 2007 за да стане по добре, 16 г по късно и 12 г БМБ, кой сектор се подобри, нека се замисля.... ГРОБАРСКИЯ! сами си го избирате, за каквито гласуваш точно това ще получиш.... какво си съобразявате, ще гласувате за ценности, ами ето винаги , за украйна пари има, а за нас мамули
59
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Мдаа, подготвя се поредното грандиозно крадене. ПееЗки и Вълкка ще усвояват еврокинти.А медиите ще им пригласят.Да живее ДС!!
58
2
 
3
 
! Отговори
Мдаа преди 9 месеца
До Анонимен 59 Така е. След като ККП реши, че може да управлява икономиката на страната по партийна линия, тя вече започна да закъсва, което налага усилено наливане от пусто в празно с цел генериране на фалшиви "резултати". Ако това ви напомня на нещо, то е защото преди 89та и при нас беше така - силно "напреднала" държава с празни магазини и режим на тока. Китайците набраха повечко инерция, но нещата там БЪРЗО се "смарънгясват". Гигантски ПРАЗНИ градове пирамиди, и безмислени влакови линии.
57
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Благодарни сме на ДС и партията, че цялата държава е в окаяно състояние! 77 години комунизъм, изтъпления срещу народа, репресии, насаждане на страх. Кражби, корупция, слуги на Русия, и следващите поколения няма да могат да се справят с щетите които нанесоха тези хора. Ходете да гласувате за тях и да ви бият по площадите. И в момента ДС продължава да слага пионки за управляващи.
56
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Китайците, очевидно, гледат на опитите на другите страни и се смеят. В момента те строят още 28 000 километра високоскоростни железници. Освен това създават все повече и повече високоскоростни влакове, които са на път да започнат да изпреварват самолетите по скорост.
55
0
 
0
 
! Отговори
Мдаа преди 9 месеца
До Анонимен Така е, но искам да го чуя от ТЯХ :)
54
0
 
5
 
! Отговори
Хемус преди 9 месеца
Онзи влак е закъснял 4 часа,понеже е бил пренасочен по-друг маршрут,понеже товарен влак на частен превозвач дерайлира и затваря цялото междугарие!В този случай БДЖ няма никаква вина!А релсите и инфраструктурата са в розово състояние,заради кацата без дъно
53
1
 
4
 
! Отговори
Мдаа преди 9 месеца
До Анонимен 54 Какъв "комунистически" Китай те гони? Китай стана икономически гигант на гърба на КАПИТАЛСТИЧЕСКИЯ начин на правене на бизнес и производство. Сега се "сетиха", че са "комунисти" и започнаха да упражняват директен контрол, след като капитализма ги "засили" нагоре, и вече успешно рушат това, което бяха постигнали. Както винаги, комунистите идват след като нечия друга филосогия е натрупала благосъстояние, за да го "усвоят".
52
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Защо всички дишат прахта на комунистически Китай бре?