Европрецедент. Белгия с пълна забрана на бурката

Не става въпрос за дискриминация, отсече либералът Даниел Бакелиен
30 апр 2010 20:25,
313
Европрецедент. Белгия с пълна забрана на бурката
Снимка: БГНЕС

Долната камара на белгийския парламент наложи забрана за носенето на публично място на воали и други дрехи, които пречат за разпознаването на лицата под тях.

Законът, известен като "антибурка", бе приет със 136 гласа "за", двама депутати се въздържаха и никой не се обяви против.

Белгия е първата европейска държава, прокарала подобни ограничения, но преди да влезе в сила забраната за носене на бурка и никаб, законът трябва да мине през Сената. Подобна забрана се готви и във Франция.

Вносителят на закона, либералът Даниел Бакелиен, заяви, че бурката е несъвместима с основните изисквания за сигурност, които задължават гражданите да бъдат разпознаваеми на публични места, и влиза в противоречие с принципите на еманципираното общество, което уважава правата на всички свои членове.

"Не става въпрос за дискриминация, а за мярка, която да сложи край на скриването на самоличността", заяви Бакелиен, който е лидер на либералната франкофонска партия "Реформаторско движение".

Законът постановява, че никой не може да се яви на публично място с "лице, изцяло или частично покрито, така, че да не позволява да бъде разпознат". Ограничението няма да се отнася до каските на мотоциклистите и на пожарникарите, става ясно от текста.

Изключения ще се правят и по време на карнавалния сезон, който е изключително популярен в Белгия, а хората по улиците са с маски, но и тогава ще е нужно изричното разрешение на градските власти. Нарушаването на забраната ще се наказва с глоба от 15 до 25 евро и/или затвор до 7 дни.

Още по темата
9 апр 2010 15:24
240

"Амнести интернешънъл" заклейми решението, заявявайки, че "пълната забрана за покриване на лицето нарушава правото за свобода на изразяване и на вероизповедание на тези жени, които носят бурка или никаб като израз на своята самоличност и вяра".

"Завоят на Белгия към пълна забрана на покривалата за лице е опасен прецедент. Ограничаването на човешки права трябва да е пропорционално на преследваната цел", коментира експертът на "Амнести" Джон Далхюсейн. Според него задължението за борба с дискриминацията не може да се прилага чрез налагането на мерки, които са дискриминационни по същността си.

"Днес са покривалата за глава, утре ще са забрадките, вдругиден – сикските тюрбани, а след това вероятно ще дойде ред и на късите поли", коментира вицепрезидентът на Мюсюлманския съвет Изабел Прайл, която определи закона като опасен прецедент.

Съмнения изрази и католическият епископ на южния град Турне Ги Арпини, според когото не е съвсем ясно дали държавата може да регулира използването на символи на личните убеждения на гражданите.

В Белгия живеят около половин милион мюсюлмани, а лицата си покриват напълно няколко десетки жени.

"Амнести" призова белгийския Сенат, горната камара на парламента, да преразгледа закона, който според нея противоречи на международните ангажименти на кралството. Според местното законодателство Сенатът има две седмици за реакция, като членовете му могат да поискат мнението на Белгийския държавен съвет относно съответствието на законите.

Възможно е обаче гласуването да бъде отложено до юни заради предсрочните избори, които вероятно ще се проведат през лятото, след като правителството подаде оставка на 22 април.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


313
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
227
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
Bulgaria [Bulgarian]Metapopulation Eurasian - European - South-Eastern EuropeanHaplotypes 122Population ID YP000064Bulgaria [Turks]Metapopulation Eurasian - AltaicHaplotypes 61Population ID YP000066Bulgaria [Romani]Metapopulation Eurasian - Indo-IranianHaplotypes 81Population ID YP000065GeopositionName BulgariaContinent EuropeLatitude 42.733883Longitude 25.48583ContributionsName Boriana Zaharova (YC000071)Address University Hospital of Obstetrics and GynaecologyLaboratory of Molecular Pathology2 Zdrave st.1431 SofiaBulgariaEmail zaharova***ns.medfac.acad.bgPhone (359) 2 516 6473Fax (359) 2 952 0124Reference Zaharova et al. 2001
226
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
При недоброжелателност от страна на българските историци,нещата могат да се нагласят всякак.Но историята е наука,която работи само с факти,иначе става БожидарДимитровщина.Ето ти генетично изследване на швейцарски учени,а ще ти пейстна и на български учени:Швейцарският институт по генетика Игенеа би могъл да нанесе доста голям удар на всички, които до вчера се кълняха в чистотата на нациите, към които принадлежат.Така жителите на България, дължат половината от генетичния си профил (без един процент) на траките, по 15 процента на славяните и елините, на древните македонци 11 и на финикийците 8 процента.
225
1
 
2
 
! Отговори
IMAM IBN HUSEIN преди 14 години
ISLYAM-Любов и уважение към всички хора (Най-важното нещо не е религията, а да бъдеш човек). Толерантност към другите религиозни и етнически групи (Ако си наранил другиго, никаква полза няма от ритуалните ти молитви). Уважение към труда (Най-големият израз на вярата е да се работи).
224
3
 
2
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
"Време разделно"е една художествена измислица.Ако Османците са искали да ви потурчат или да ви избият,не им трябваха 500 години.Щяха да го направят за 1 седмица.Помисли малко.Явно не това им е била целта.Не това е била практиката на Османците.
223
0
 
0
 
! Отговори
... преди 14 години
В книгата "Време разделно" Кара Ибрахим не е нищо повече от едно зомби. Едно отвлечено дете, което насилниците обърнали впослеследствие срещу род и родина. Каква по-тъжна човешка съдба от тази? Днес този литературен герой има много внуци в България. И точно неприятната мисъл за предателството на техния дядо, ги кара да бъдат по-турци от турците. Тъжно.
222
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
Докато българите носили типичната тюркска носия -мъжете шалвари и ***, а жените - шалвари и фереджета, тракославяните се движели със съвсем различно облекло и най-важното - с открити лица. Относно специфичното тюркско облекло на българите свидетелствува не друг, а Гобор, който с въпрос 68 пита папата през 867 г. Трябва ли да захвърлят шалварите след покръстването. На поставения по този начин въпрос папата отговаря: "Каквото питате за гащите, смятаме, че е излишно /да се обяснява/. Ние ви казваме, че в нашите книги е заповядано да се правят ***, но не и да си служат с тях жените, а мъжете." /ГИБИ, т. II, с. 149-150/.Във връзка с *** носени от българите, Гобор пита папата с въпрос 66: "Вие твърдите, че гърците ви забраняват да влизате в черква с превръзка от ленен плат, която носите на главите си. Това и ние приемаме за полезно, защото споменаваният и достоен винаги да се споменава апостол Павел казва: "Всеки мъж, който се моли или пророчествува, ако е с покрита глава, засрамва главата си." /Там, с. 92/.Мюсулманството у тюрките през цялото средновековие, та и до днес запазило и полигамията /многоженството/. Отчитайки коренните разлики в бита на тюркобългарите от тези на тракославяните, още К. Иречек писа: "Старите българи имали ако не много, то поне по две жени. Като зестра на годеницата служело злато, сребро, рогат ***, коне и пр. Князете имали обичай да водят със себе си своя харем.Досежно облеклото им, предават, че мъжете и жените носили широки *** /шалвари/ и че жените подобно на мохамеданките си забулвали лицата с фереджета. Мъжете си бръснели гладко косата на главата и според азиатския обичай си туряли ***, които не снемали дори в храмовете."За облеклото, традициите и обичаите на старите българи свидетелстват и множеството достигнали до нас от различни източници рисунки.След като през 811 г. се съединили със сънародниците си аварите, българите харесали тяхната носия и през Х в. вече носили аварска носия, наред със стария си кожух, носен от Петър докато още бил канартикин. За промяната на своето облекло през IX в. арабският писател Свидас пише: "българите се обличали по аварски" /Там, с. 90/. А каква е била аварската носия, известна представа може да се добие от приложното факсимиле.Коренно се отличавали двата етноса /българи и славяни/ и по отношение на погребенията. Докато българите погребвали своите мъртъвци, славяните ги кремирали.Сред факторите осуетили илюзорната симбиоза между тюрки и тракославяни, особено решаваща роля играла религията. По начало българите вярвали в своя Тангра и неговия шаман на земята; славяните имали своя Сварог и Перун. Славяните нямали идоли, нямали шамани, нито храмове.Но ако двата етноса имали своите различни езически религии, те се разделечили още повече след настаняването на българите на полуострова. Докато славяните попаднали рано под влиянието на християнството във Византия, българите още в VIII в. попаднали под влиянието на мюсюлманството. Възприемането на две различни религии много красноречиво показва, че двата етноса вместо сънуваната симбиоза, се раздалечавали все повече, защото нито християнството позволявало брак с мюсюлманини, нито мюсюлманството разрешавало брак с неверник /християнин/. По този въпрос през Х в.съвременникът на българския цар Петър император Константин VII Багренородни изрича следната присъда срещу Роман Лакапин, че дал внучката си на неверник: "И наистина, как е възможно християнин да влезе в брачни връзки и да се сроди с неверници, когато канонът забранява това и цялата църква го смята за чуждо и несвойствено на християнските повеления." /ГИБИ, т.У, с. 203/.Свидетелството на Константин VII Багренородни, че българите и в последните години на своята държава били езичници и мюсюлмани се потвърждава и от други византийци от най-висш ранг, но за тях ще говорим по-нататък.По времето на Гобор мюсюлманството било широко разпространено, в това число и сред ханското семейство. По този въпрос данни научаваме пак от питанията на Гобор до папата от 867 г. Папата отговаря на въпрос 103: "Вие питате какво трябва да се направи с нечестивите книги, които, както заявявате, сте получили от сарацините и се намират у вас. Те, естествено, не трябва да се пазят, защото както е писано "лошите беседи развалят добрите хора", но именно като вредни и богохулни да се предават на огън". /ЛИБИ, т. II, с. 92-93/.Първият открит сблъсък на българите езичници и мюсюлмани с тракославяните станал по времето на Расате, но тяхното масово и десетилетно вилнеене започнало при Симеон.При толкова непреодолими различия между двата етноса, при тяхното териториално разграничение и при различния статус в държавата, които имали, да се твърди, че българите минали през някакъв процес на славянизация е знак за недобросъвестност на историците.
221
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
Гаргата и свраката,също си приличат по много неща.Сома и щуката,също.Лъва и тигъра,също.Овцата и козата,също.Нормално е,да си приличат,все са хора.
220
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
И като са били толкова малко,как са ви завладели?Според хипотезата за асимилиране на българите от славяните, основен фактор бил малобройността на Еспериховата орда. Но историците и тук си служат с измислици, защото отдавна се знае, че техните тюркски прадеди не само, че не били малочислена орда, но според писмото на хазарския хан до халифа на Кордова Хасадин ибн Шафрут от началото на Х в., българите "били многобройни, тъй многобройни, както пясъкът край морето/В. Златарски, История на българската държава, т. I, с. 61/.Есперих потеглил със своето племе на запад, но на място в Половожието и Приазовието останали българите на Котраг. Така че от Дунава и Добруджа на североизток до р. Дон пространството било заето от българи. Оттам българите в Мизия получавали неизброими орди на коне при всяко нахлуване във Византия. И обратно, българите от Долна Мизия подпомагали сънародниците си при необходимост. Дори е трудно да се определи някаква граница между тях. За това, че границите на така наречената Дунавска България не се ограничавали на североизток с делтата на Дунав и Онглоса зад нея свидетелствува надписът на Омуртаг /814-831/, поставен в памет на един от загиналите на война свои военачалници. Този надпис гласи: "Кан ювиги Омуртаг: Копан Окорсис бе мой храненик и като отиде на война, удави се в р. Днепър" /Българската държавност... с. 18/. Желаещите могат да разгърнат картата, за да видят къде се намира Днепър и да си създадат по-добра представа за границите на българската държава на североизток и нейните "малобройни" орди. Българите на Котраг от пространството между Днепър и р. Дон се изтеглили на север едва при хан Алмас в 965 г., когато руският княз Светослав ги разбива заедно с хазарите, а три години по-късно слага край и на българската държава в Долна Мизия.Изворите показват, че до хан Омуртаг и бащата на Гобор - Пресиян, българските владетели били в непрекъснати войни със славяните и следователно е излишно да се говори за въпросната федерация и асимилация. От 811 г. обаче тюркското население в България почти се удвоило, тъй като в последната година Крум разбил аварския хаганат и включил тюркското й население и конница в своята войска. Византийският писател Псевдо-Симеон Магистър за войната на Крум от 813 г. срещу Византия съобщава и с какви войски тръгнал: "И тъй, след това на императора /Лъв V Арменец /813-820// бил съобщен слухът, че Крум предприел поход, събирайки голяма войска, в коята влизат и аварите и цяла Славиния" /Българското военно изкуство през феодализма, 1953, с. 369/.Известието на Псевдо-Симеон е важно не само с присъединяването на аварската конница към българската войска, но и с факта, че българите използували покорените славяни от Мизия, Моравско, Браничево, Панония да войват и избиват своите сънародници в Сърбия и македонците.Изнесените данни по безспорен начин разкриват истината, че в приказките за малобройността на Еспериховата орда няма зрънце истина, защото нито границите на България се ограничавали само на територията на Добруджа, а се простирали на хиляди километри на североизток до р. Днепър, и че от 811 г. тюркският елемент се увеличил с многобройното племе на аварите.
219
1
 
2
 
! Отговори
местен преди 14 години
Трябва да има някакво ограничение и за противообществените прояви наблюдавани по минаретата. Не може някакви които доскоро са клали хората, да вият като кучета над целия град. В това няма нищо човешко.
218
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
Ако не ги вярвах,нямаше да ги говоря.
217
0
 
0
 
! Отговори
АСАС преди 14 години
""bgpetition/jenski_pazar/index.html""БЕЗ КАВИЧКИТЕ :)
216
0
 
0
 
! Отговори
Кара Ибрахим преди 14 години
Че и ние не искаме да се носят такива костюми.Просто няма за какво да се заяждаме по тази тема.На едно мнение сме.
215
0
 
1
 
! Отговори
Cyrex преди 14 години
На снимката има "Шкода",на стената зад нинджата има графити,а чичото по-назад е с костюм с дълъг ръкав. Не а в Саудитска Арабия.
214
1
 
1
 
! Отговори
До 216 преди 14 години
Може да е нарязан християнин ;)))
213
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Тези, които избират съзнателно нова "родина", следва да се съобразяват със законите и традициите на страната, в която живеят. Никой никого не държи насила. И нека защитниците на права не "пишят", в повечето случаи обръщат внимание на измислени проблеми.
212
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
незнам дали е от белгия, но това не е арабия.забележи графитите и знака за паркинг.в арабия пишат всичко на арабски, номерата на колите също.този номер е червен, европейски, най-вероятно временен, транзитен.снимката е от европа със сигурност.
211
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
кво е туй *** на снимката ве ??аре забранаа !!
210
0
 
8
 
! Отговори
и ние имаме права преди 14 години
Както арабите в техните държави карат европейките да носят забрадки, така европейците в техните държави трябва да карат арабките да си свалят забрадките. Иначе се получава неравноправие, расизъм и религиозна диктатура. Мюсюлманите непрекъснато газят правата на болшинството и искат обезщетение затова, че са малцинство.
209
0
 
3
 
! Отговори
xph преди 14 години
Тъй както в държави от близкия изток избират че нарко-трафикант трябва да е екзекутиран, така е в ЕС решават че нямат нужда от фереджета. Въпрос на гледна точка! Но още по-важно е защо въобще обръщаме внимание на религията... ние сме хора преди всичко!!!!
208
4
 
2
 
! Отговори
някой преди 14 години
Само да вметна, че така като гледам снимката май не е от Белгия а от някоя ислямска арабска държава. Може би е в Саудитска Арабия.Не че в Белгия не може да намериш такава жена с бурка, ама май журналистите трябва доста да се поизпотят докато я намерят.Както и да е, важното е сензации да има нали?