Чудим се как ще увеличаваме сезонността. Сезонността не се увеличава с министерско постановление. Тя се увеличава като промотираш конкретно този вид туризъм, които има сезонност от 7-8 месеца, а могат да бъдат изброени не един и два, а 20 такива типа туризъм. Това каза Димитър Попов, Penguin травъл, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Вчера имаше заседание на Националния съвет по туризма, на което ресорният министър заяви, че през 2024 година българският туризъм се е съвзел от пандемията, но що се отнася до вътрешния туризъм. Броят на чуждите туристи все още е по-малък, отколкото е бил през 2019 г. по данни цитирани от министъра. В същото време виждаме задълбочаване на кадровата криза в туристическия сектор, като по различни данни до 70% от туристическите обекти работят с недостатъчен персонал. Това води до икономически загуби, които могат да се изчислят на близо 1 млрд. лева годишно от нереализиран туристически потенциал по данни на БСК.
"Спадът на туристопотока в България се дължи преди всичко на липсата на руски и украински туристи. Говорим за 200-300 хиляди и повече туристи, които идваха и реализираха средно по 9-10 нощувки. Тази голяма дупка не може да се запълни от туристи от Румъния, например, които идват за уикенда с по две-три нощувки и дори поляците, които бележат ръст, но според мен и там пазарът ще стагнира. Нека поставим правилната диагноза и да не се заблуждаваме, че Covid все още има някакво негативно влияние върху туризма и той е причината".
Българският туризъм не може да отбележи ръстове като тези, които бележат в Албания, каза още гостът, като подчерта, че основна грешка е насочването на всички усилия в стимулиране на традиционния туризъм - градски, морски и ски туризъм, вместо да се обърне внимание на множеството алтернативни форми, като пешеходен и вело туризъм, към който има засилен интерес от страна на чуждестранните туристи.
Присъединяването на България към Шенген не може да се разглежда като еднозначен позитив и стимул за българския туризъм, подчерта събеседникът. "Това е грешна диагноза".
"Българите вече съвсем лесно и спокойно ще пътуват в Гърция, защото няма опашки по границата. Същото се отнася и за работниците. Може да се каже, че голяма част от Западна България ще забрави изцяло за българското море".
В същото време промяната на визовия режим след влизането ни в Шенген ще направи издаването на визи за трети страни - Китай, Индия - много по-трудно и ще възпрепятства туристическия поток от тези дестинации. "А това са големи генериращи пазари, на които българският туризъм трябваше да разчита. А ние изпуснахме момента, когато не бяхме в Шенген, за да облекчим максимално визовия режим с трети страни".
Българският туризъм е силно зависим от сезонността, особено в морските курорти. След загубата на чартърни туристи, които преди пандемията идваха с организирани полети, секторът става все по-податлив на климатични условия, което води до откази на резервации при неблагоприятно време, коментира Попов. Съществува проблем с недостатъчното развитие на алтернативния туризъм и липсата на ефективна реклама и маркетинг на различни туристически продукти. България не успява да се позиционира на пазара с разнообразни предложения, като вело и пешеходен туризъм, които биха могли да привлекат повече туристи извън летния сезон.
За подобряване на туристическата реклама в България могат да се разширяват рекламните стратегии, като е необходимо да се рекламират не само традиционните морски дестинации, но и алтернативни видове туризъм, като пешеходен, вело и винен туризъм. България разполага с множество природни и културни ресурси, които не са достатъчно представени в рекламата, подчерта гостът. Дигитализацията и подобряване на туристическите портали също са изключително важни крачки. Създаването на ефективни и интуитивни онлайн платформи за информация и резервации е от съществено значение. В момента съществуващите туристически портали не предоставят достатъчно информация и не са привлекателни за потребителите.
Фокусът трябва да се постави върху устойчивия туризъм. Развитието на устойчиви туристически практики и насърчаване на местния бизнес може да помогне за привличането на туристи, които търсят автентични и уникални преживявания. Това включва реклама на местни продукти и услуги, които да привлекат туристи в по-малките населени места, обясни Попов.
По думите му е важна и координацията между държавни и частни инициативи. Създаването на партньорства между правителството и частния сектор може да доведе до по-ефективни рекламни кампании и по-добро разпределение на ресурсите. Това включва съвместни проекти и инициативи, които да популяризират България като туристическа дестинация.
Важна е и адаптацията на рекламата към целевите пазари. Необходимо е да се анализират и адаптират рекламните стратегии спрямо специфичните нужди и предпочитания на различни целеви пазари, включително нови и потенциални туристически дестинации.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Wall Street попи от глобалния оптимизъм около търговските преговори между САЩ и Китай
Кадър на деня за 27 октомври
Бизнесът настоява депозитната система да се управлява с частен оператор
Nvidia и Deutsche Telekom ще изграждат център за данни в Германия за 1 млрд. евро
До два работни дни ще се получава информация от Централния кредитен регистър за заемите
Франция реши да понижи с по-малко от планираното корпоративния данък заради опозицията
Ползите от консумацията на сладки картофи
Първи кадри от земетресението в Турция (+ВИДЕО)
Основни храни за консумация против рак
Избягвайте тези храни и напитки при раздразнен стомах
Храни, които помагат при сънна апнея
Късна емисия
Спортът по телевизията днес, 28 октомври
Мачовете по телевизията днес, 28 октомври
Измамиха по брутален начин Икер Касияс
Ясно е кой поема Юве, преговорите с голямо име са на финален етап
Ас на ПСЖ каза дали напуска заради Манчестър Юнайтед
Край на драмата! Обявиха новия треньор на Лудогорец
Нумерологична прогноза за месец ноември
Sabaton, Savatage, Epica и Sevi влизат в Be4 HILLS
13 маникюра, идеални за Хелоуин (+Снимки)
Рецепта за вегетарианци: Печено червено цвекло с розмарин
Маникюри за късмет и пари през ноември (+Снимки)
Рестарт на диетата: Есенни храни за здраве и отслабване
Във Варна ще се проведе информационна среща за приеване на еврото
Всяко второ дете в България е жертва на кибертормоз
Орбан ще обсъди с Тръмп санкциите срещу "Лукойл"
Адвокат Михаил Екимджиев: Промяната на обвинението на Коцев е процедурен трик
На година в България от мръсен въздух умират 12 хиляди души
Утре България и „Райнметал“ официално подписват стратегическия проект за барут
Екзотична физика: Каква трябва да бъде неутронната звезда, за да се превърне в черна дупка
Сияеща метеорна следа „фотобомбардира“ кометата Lemmon в невероятни кадри от телескоп
Astrobotic отложи изстрелването на лунната сонда Griffin-1 за средата на 2026 г.
Светът е на крачка от откриването на ваксина срещу рака
Исторически момент: Ще „хванем“ парче от комета
Експеримент показа поведението на хората няколко дни преди края на света