Новата услуга ще носи марката Napster и ще комбинира елементи от популярната услуга за персонални компютри на Napster и персонализираната музикална услуга на Ericsson, която в момента е най-популярната от този тип сред мобилните оператори по света.
Бизнес моделът на Napster и Ericsson осигурява на мобилния оператор участие във всички приходни потоци. Услугата ще бъде демонстрирана в Европа през следващите 12 месеца и ще бъде предложена първоначално на оператори от избрани страни в Европа, Азия, Латинска и Северна Америка.
Новата услуга ще поддържа равностоен безжичен и PC download на дигитална музика, валиден както за абонатите, така и за ползвателите на предплатени услуги, а телефонно-базираният старт ще осигури удобен и лесен достъп до фонотеки както от мобилен телефон, така и от компютър.
Услугата е създадена за съвременните мобилни телефони и мрежи, но може да бъде и част от едно следващо поколение технологии за по-нови модели телефони и във високоскоростни мрежи, както и да работи с мобилни телефони, произведени от всички големи производители, които подкрепят сигурността на съдържанието с управление на дигиталните права.
Гъвкавата платформа осигурява цялостно решение за изтегляне на дигитална музика под една марка чрез съвместим интерфейс и консолидирано заплащане от страна на мобилните оператори.
Napster, най-известната марка за дигитална музика, е абонаментна услуга, която позволява на феновете свободно да избират от най-голямата и най-разнообразна онлайн музикална колекция, както и да теглят неограничен брой песни на съвместими MP3 плейъри. Членовете на Napster (www.napster.com) имат достъп до песни на всички известни музикални лейбъли, както и на стотици независими компании и имат повече възможности да откриват, разменят и получават нова музика и стари хитове, съчетано с типичните за едно общество възможности да изпратиш дадена песен по електронната поща на приятели или да разглеждаш колекциите на другите членове.
Napster предлага също и Napster Light – една „по-лека” версия на услугата за тези, които просто искат да поръчват песни и албуми през карта. В момента Napster е достъпна в САЩ, Канада и Великобритания. Централата на компанията се намира в Лос Анджелис, а офиси за продажби има в Ню Йорк, Лондон и Франкфурт.