Пазаруването на гладен стомах оказва негативно влияние при избора на питателна и здравословна храна.
В проучване на университета Корнел в САЩ, участие взимат 68 души. Доброволците са разделени в две групи. Първата група е поставена на диетичен режим с ограничен прием на хранителни продукти, а втората група е без каквито и да е ограничения към вида на храна.
След това и двете групи влизат в хранителен магазин.
Резултатите показват, че доброволците, които са на диета и не са сити купуват висококалорични, тестени, сладки и нездравословни изделия.
Изследователите провеждат проучването два пъти през деня, в следобедните и вечерни часове и установяват, че в следобедните часове купуването на нездравословна храна е значително по-голямо.
Специалисти съветват преди да се отиде в магазина за хранителни стоки да се направи леко хапване, за да се избегне неистовия глад, който допринася за изкушението към нездравословни храни.
Друг метод е да се пазарува в магазин за плодове и зеленчуци или био продукти. По този начин няма да се наруши диетичният режим и да се навреди на телесното тегло, допълват те.
Резултатите и данните от проучването са публикувани в сп. JAMA Internal Medicine.
Още интересни здравни новини можете да прочетете в Puls.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Сътресенията в Лондон и Дубай задвижват плановете на Турция да привлича богати хора
Ким Чен-ун и Владимир Путин потвърдиха близките отношения между Русия и КНДР
Социалният министър няма да допусне запазване на минималната заплата на сегаашното ниво
Украйна подложи Москва на масирана атака с 600 дрона
Акция на седмицата: „Фонд за недвижими имоти България“ АДСИЦ
Наративът на Тръмп за „златния век“ се проваля в средата на мандата
Обвиниха трима дилъри в София, фентанил и кокаин сред иззетите наркотици
България с бронз във финала с пет топки на Световното във Франкфурт
Обедна прогноза
Продължава спасителната акция за пострадалия турист в Рила
Ограничават камионите по магистралите "Тракия" и "Струма"
Мачовете по телевизията днес, 16 август
България спечели бронз на Световното по художествена гимнастика
Христо Янев готви сериозни промени в ЦСКА
Рубен Аморим взе ключови решения в Милан: Защити Менян и Рабио, освободи четирима играчи
Джокович разкри за здравословен проблем, който го измъчва от години
Емил Велев: Звездата на Левски е отборът, срещу АЕК сините имат предимство
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
10 признака, че отлагате щастието си - и как да спрете
4 сутрешни напитки за бърз метаболизъм
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Празничният 15 август във Варна събра любители на класическата музика на площад „Независимост“
Катастрофа на Кръговото до ЖП Гара - Варна
ПП и ДБ за 100-те дни на кабинета: Пълен провал, герберските калинки станаха копринки
Варненската полиция задържа трима, свързани с Баба Алино
Кафе всеки ден? Полезно е в умерени количества
Варна втора по средна заплата в България след София