Мъжете, които консумират повече от препоръчителното количество алкохол ежедневно, изпитват значително понижаване на общата познавателна способност, а паметта им може да се влоши, сочат резултатите на ново проучване.
Изследователи от Университетския колеж в Лондон изучават навиците за консумация на алкохол сред 5 054 мъже на възраст между 44 и 69 години. След това учените измерват когнитивните им способности с помощта на четири теста. Те оценяват още краткосрочната им памет, уменията за разрешаване на конфликти и способността да разсъждават.
Резултатите сочат, че при мъжете, които консумират количество алкохол, равно на две бири и половина, всяка от които съдържа около 350 мл или повече, се наблюдава понижаване на когнитивните способности. Учените успяват да изчислят, че те се доближават до същите способности на човек, по-възрастен с приблизително 1,5 – 5,7 години.
Експертите обясняват, че отдавна е ясно за влошаването на когнитивната функция с напредването на възрастта. Настоящото проучване обаче показва как алкохолът може да ускори този процес, а учените поясняват, че това е и ускорен процес на стареене. Редица други проучвания доказват, че мозъкът може да се възстановява, след като алкохолът бъде преустановен.
Като допълнение към това учените обясняват, че прекомерната консумация на алкохол може да влоши и сърдечносъдовото ни здраве.
Данните от проучването са публикувани в сп. Neurology.
Повече полезна здравна информация може да намерите на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Рецепта за точени питки с масло на тиган
Централна емисия
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци