"Всички знаем, че претоварени камиони се движат на територията на България, затова ИА „Автомобилна администрация“ постоянно организира специализирани акции, с които да бъдат доказани тези претоварвания, да бъде извършен засилен контрол над тези автомобили. За всеки случай, в който сме установили претоварване, сме взели отношение."
Това заяви пред БНР Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“.
"С 15 кантара, с които разполагаме и със служителите, които осъществяват контролна дейност на пътя, според възможностите ни до момента за осемте месеца на 2021 г. сме съставили 115 акта за претоварване, повече в сравнение с миналата година. Миналата година за осемте месеца сме имали 70 такива акта."
"Не можем да проверим всички камиони, които се движат", заяви Рановски и допълни, че има недостиг на човешки ресурс - 120 са контрольорите на пътя.
"Тъй като те проверяват и в предприятията превозвачи, проверяват и в учебни центрове за провеждане на обучение, проверяват и техническите пунктове за годишни технически прегледи."
"В движение трудно може да се извърши проверка за претоварване", призна Бойко Рановски.
"Извършваме такива проверки на места, които позволяват да се постави кантарът. Мястото трябва да е хоризонтално, не може да е под наклон. Има специфични условия, за да се извърши самото измерване на автомобила."
"При започване на проверка с мобилни кантари след спирането на първите няколко автомобила за проверка останалите вече получават информация и знаят къде са местата, където се извършват такива проверки", допълни Рановски.
"За периода от 30 август до 3 септември са извършени засилени проверки в 5 дирекции на ИА „Автомобилна администрация“ и са обхванати всички направления, водещи към морето", съобщи Бойко Рановски. Проверени за претоварване са били 135 камиона, а установените сред тях случаи са 11.
"Не мога да кажа, че масово се претоварва", изтъкна той.
Бойко Бановски допълни, че е направена промяна в организацията на контролната дейност и гарантира, че "няма никакви списъци, които да се дават на служителите, на база на които конкретни автомобили и конкретни фирми да не се проверяват."
"В момента санкцията се поема основно от водача. Има предвидени норми в закона за санкциониране и на товародателя, но в много от случаите той трудно се установява", каза още Рановски. Според него "принудителна мярка като спиране на автомобила от движение и сваляне на регистрационните табели би била подходяща в тези случаи."
"По републиканската пътна мрежа има поставени над 100 електронни кантара за осъществяване на контрол над камионите", увери Иво Иванов, директор на Националното ТОЛ управление към Агенция „Пътна инфраструктура“. "Това е система за динамично претегляне", поясни той.
"Ние можем да предадем информацията на мобилните екипи. Имаме дирекция – „Анализ на риска и оперативен контрол“, която съвместно с ДАИ, с МВР и Митници извършват ежемесечно тези проверки, акции по пътищата."
"От март до края на август мобилните екипи са извършили над 5 хиляди проверки, като са съставени над 240 акта за нарушения", допълни Иванов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Китай предупреди за риск от балон на пазара на хуманоидни роботи
БНБ запазва нивото на буфера за рисковите експозиции на шест системно значими банки
Експерт: Мигновените плащания ще увеличат ликвидността в икономиката
Без увеличаване на здравната вноска ни очаква доплащане до 40% за здраве
Среброто тихомълком засенчва златото по доходност
Русия за първи път извършва физическа продажба на злато от резервите си
Млад мъж нападна и ограби 65-годишна жена в София
Радев изправя Закона за електронните съобщения пред КС
Бедствено положение в Петрич и Сандански заради проливните дъждове (ВИДЕО)
Турция и Гърция са топ дестинации за българите през октомври
Лекари у нас спасиха живота на 2-месечно бебе с 1 млн. левкоцита
Урибе знае как да измъкне Берое от блатото
Сладко-кисела новина за Барса
Кошмара се събуди и за противниците на ЦСКА става страшно
Без Пулишич срещу Лацио
В Интер са бесни: Не заслужавахме да паднем от Атлетико
Филип Билинг - от Скудетото до Рома - Мидтиланд!
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тест: Какво ви носи декември?
5 модни тенденции, които ще са навсякъде тази зима
Шарен боб в гювеч за Андреевден
Бърза рецепта: Пиле с чесън и зелен фасул
Франция въвежда доброволна казарма
Ръст на пътуванията на българите в чужбина
ЕС трябва да покаже лидерство в постигането на мир в Украйна
ЕК предлага нова стратегия за биоикономиката
Изложба на унгарска галерия пристига във Варна
Осъдиха варненец, опитал да избегне глоба от "паяка"
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще
Как генетичният „хаос“ в нашата ДНК влияе върху стареенето
Астрономи на НАСА и УрФУ откриха хиляди екзопланети: Там може да има живот