Какво очаквате от малък автомобил от сегмент B - прилично място на предните седалки, икономичност, добра маневреност и посредствен комфорт при извънградско каране? Всъщност може да очаквате много повече, тъй като през последните години компактните автомобили стават все по-добри.
В днешни дни тези колички владеят огромен дял от продажбите на нови автомобили в Европа (31% през 2011 г), което кара производителите да ги правят все по-универсални и все по-добри. Конкуренцията е меко казано жестока, от което печелят потребителите. Малките коли вече са не само градски. Те вършат добра работа и извън града.
Един от ярките представители на тези автомобили е Renault Clio, чието четвъртото поколение току-що стъпи на пазара. Още от представянето си през 1990 г. Clio заема челните места в класациите по продажби. С новото поколение на мъника обаче французите не искат просто сериозен дял от пая, а най-големия.
За да постигнат целите си, инженерите и дизайнерите на марката са подготвили не просто симпатична малка кола, а автомобил, който носи удоволствие. Новият Clio е просторен, има завладяващ дизайн, уникални екстри, добър комфорт, висока безопасност и икономични двигатели. А и добра цена.
Ще започнем с това, че Clio IV е напълно нов модел. Изграден е от нулата и показва как ще се развива френската марка занапред. С новото Clio Renault представя своята нова дизайнерска идентичност, която ще бъде приложена при всички модели на марката. А дизайнът определено е една от силните страни на новото Clio. Той е дело на Лорънс ван ден Акер, чиято цел е била да направи автомобил, който да привлича. Няма да изпадаме в подробности за това как се преливат формите на колата, тъй като в галерията има достатъчно снимки с висока резолюция. Ще кажем само, че Clio ще ви накара да обърнете глава след него и вероятно ще ви накара да го пожелаете.
Освен модерни форми новото Clio има и по-големи размери, които осигуряват достатъчно място за четирима пасажери и техния багаж. Возилото е дълго 4062 мм, широко е 1732 мм и има колесна база 2589 мм. Предната и задната следи са по-широки в сравнение с Clio III, съответно с 34 и 36 мм, а височината е намалена с 45 мм. Това не само придава по-спортна осанка на колата, но влияе благоприятно на пътното поведение и аеродинамиката. Багажникът също е с увеличен обем, който вече достига 300 литра (с 12 литра повече от Clio III). Друга важна подробност е, че версия с две врати няма да има. Хечбекът обаче лесно може да ви заблуди, че е такъв, тъй като дръжките на задните му врати са "скрити" в края на стъклото.
Сериозно внимание е отделено и на интериора. В него съвсем спокойно могат да се настанят четирима възрастни, които да пътуват комфортно дори при по-далечни дестинации. Усещането в салона е за автомобил от по-горен клас, а повечето материали по таблото и вратите са меки на допир. Уредите са подредени така, че да бъдат най-удобни за водача, а видимостта е добра във всички посочи.
Листът с допълнителни екстри е по-дълъг дори от самата кола. Серийното оборудване, дори на най-ниската версия, обаче също впечатлява - ESC, ASR, тракшън контрол, ABS, асистент на спирачките за критични ситуации, електрически сервоусилвател на волана с променливо съотношение на въртене, система, която подпомага потеглянето при наклон, регулиращ се на височина и в дълбочина волан, круиз контрол с ограничител на скоростта и др.
Освен това мъникът предлага и почти безкрайни възможности за персонализация на екстериора и интериора. Програмата за персонализация е изградена върху три основни теми (Elegant, Sport и Trendy) плюс селекция от различни конфигурации, базирани на съчетаване на цвета на каросерията с този на пластмасовите елементи и колелата. Предлагат се пет различни пакета за „декориране” на екстериора, три различни графики за тавана и два цвята за 16-инчовите джанти. В интериора пък са налични седем пакета за декориране чрез различни мотиви или цветове върху отделни елементи на пътническата кабина, както и четири допълнителни пакета, засягащи цвета на арматурното табло и цветовете на тапицерията и на панелите на вратите.
Цялото ревю вижте в Automedia.bg

Германска химическа компания ще съкрати 1500 служители, за да свие разходите
Tesla подчерта връзките си с Китай, докато други фирми загърбват доставчиците от страната
Европа събира смелост да отговори на руските провокации
Митата и други фактори тласкат икономиката на САЩ към "твърдо приземяване"
CATL стартира изграждането на завод за електромобилни батерии в Испания
Лихвите по потребителски и жилищни заеми намаляват през октомври
Коцев се прибира при семейството си - събраха 200 000 лв. за няколко часа
Рецепта за шарен боб в гювеч за Андреевден
Навиците, които могат да ни предпазят от инфаркт
Дъжд вместо сняг за запалването на елхата в центъра на Атина (ВИДЕО)
Русия обяви Фондацията на Навални за терористична организация
Късна емисия
От Селта: Очаквахте да бием с 5:0?! Лудогорец ни изненада много
Хьогмо: Искам такава игра от Лудогорец! Вдигаме се!
Кабаков с важни решения при победа на Астън Вила
Десподов игра 11 минути при хикс на ПАОК
Героят за Лудогорец каза как успя да опъне три пъти Селта
Лудогорец избухна в Европа, тресна Селта с 3:2
Миро в 360-градусова кръгла сцена – над 7000 души пяха заедно с него
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Дневен хороскоп за 28 ноември, петък
Любовен хороскоп за декември
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тревожно: Птичият грип носи риск за пандемия, по-лоша от тази от COVID-19
Не изпадайте в паника, ако лостът за скоростите блокира
КС: Платилите бързо глобата си, нямат право да обжалват
Автомобилно шоу ще има този уикенд във Варна
Разкриват 5 центъра за настаняване на над 100 възрастни хора у нас
Студенти проведоха практически занятия по право в Административен съд – Варна
CAR-T терапията води до ремисия при автоимунни заболявания
Джеф Безос показа лунния апарат Blue Moon MK1 на Blue Origin
Космическият кораб „Союз МС-28“ се скачи с МКС
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще