Да направиш нещо различно в консервативния автомобилен свят, никак не е лесно. Едни измислят квадратен волан и карат купувачите да пищят от възторг, а други въвеждат нови идеи и след това трябва да затварят цели заводи. Изданието Motor предлага няколко примера на автомобили, които макар и на реномирани марки, не се харесаха на публиката.
Opel Signum (2003-2008)
Заложената в Opel Signum идея да се направи стилен и просторен автомобил за дълги пътувания изглежда нелошо, но реализацията й се превърна в катастрофа. Когато колата бе показана, от Opel обявиха, че тя съчетава практичност със спортна външност. Което не е точно така - външността не беше чак толкова зле, но спортът отсъстваше.
По същото време в Америка напълно се провали и близнакът на Opel Signum - Chevrolet Malibu Maxx. Макар и с различна външност, той технически и концептуално повтаряше европейския модел. И това се оказа фатално.
Главният проблем при Signum се оказа практичността. Моделът на базата на Opel Vectra бе със същите размери, които има и излязлото също през 2003 г. комби Opel Vectra Caravan. Само че при него багажникът бе с обем 530 л., докато при Signum обемът бе едва 365 л. На всичко отгоре комбито е с по-ниска цена.
Вярно - Signum се предлагаше със система за трансформация на салона Flexspace и регулиращите се задни седалки. Това обаче не стига за успеха на модела. В което се увериха и в Opel и решиха да се откажат от автомобила.
Chevrolet Lumina APV/Pontiac Trans Sport/Oldsmobile Silhouette (1989-1996)
Един и същ автомобил, този път в три версии. Футуристичният Chevrolet Lumina APV, известен още като Pontiac Trans Sport и Oldsmobile Silhouette, бе създаден за да се пребори с Chrysler на пазара на семейните миниванове. Конкуренцията трябваше да бъде победена с иновации, които обаче не помогнаха на самия модел.
Както тримата конкуренти Chrysler/Plymouth Voyager и Dodge Caravan, ванът на GM бе с предно предаване. Той обаче бе с удивителен дизайн, а в каросерията място намериха елементи от плексиглас. Същото General Motors пробва по-рано на спортния Pontiac Fiero, а на по-късен етап използва и за моделите си Saturn.
Всичко това обаче не направи машината по-лека или по-евтина от тези на конкуренцията. Даже напротив - пластмасата плашеше клиентите, които си искаха стоманен автомобил. Не помогнаха твърденията, че Lumina APV е напълно безопасен, а каросерията му не ръждясва.
Дори мощните мотори не вдигнаха интереса към вана, който в един момент благодарение на 3.8 литровия V6 двигател (170 к.с.) бе най-мощният в класа си. Клиентите не бяха примамени и с електрическото отваряне на вратите, което бе първо в света, трансформиращите се детски седалки, системата срещу буксуване и други подобни екстри.
Решаващ обаче се оказва дизайнът на колата - просто хората искат нормална кола. За тях Lumina APV е прекалено дълъг и остър. Не свърши работа и фейслифът, който бе направен. Затова през 1996 г. производството на модела бе спряно. И автомобилът бе сменен с нов - с метална каросерия и без иновация. И този автомобил се купуваше.
Renault Avantime (2001-2003)
Renault Avantime е един от първите опити на европейците да обединят функционалността на минивана със стила на купето. Този модел си е чиста авантюра и именно затова се оказва пълен провал.
Avantime е най-интересен в дребните детайли. "Хриле" над фаровете, обло задно стъкло и задни светлини с много хитра форма. По замисъла на французите, всичко това трябва да шокира. Така и става.
Колкото до техниката - това си е обикновен Renault Espace с удължена платформа и купе от композитни материали. Предаването е към предния мост, а моторите - 4 и 6-цилиндрови.
Самият автомобил е огромен, но в същото време разполага само с две врати, които са доста дълги. За да няма проблеми при слизане след паркиране инженерите измислят нова технология - вратата се отваря напред, като едновременно с това се плъзга.
Салонът на Avantime е разкошен, а обзавеждането - луксозно и скъпо. Изненадващо решение е блокът за управление на климатика да бъде поставен във вратите. Новост е и функцията Grand Air, при която с натискане на едно копче се свалят всички прозорци и се отваря панорамния прозорец.
Avantime се произвежда във Франция в завода на фирмата Matra. За 2 години от конвейра слизат 8857 бройки, но търсенето е толкова слабо, че в Renault решават да спрат производството.
Цялата статия четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Европа събира смелост да отговори на руските провокации
Митата и други фактори тласкат икономиката на САЩ към "твърдо приземяване"
CATL стартира изграждането на завод за електромобилни батерии в Испания
Лихвите по потребителски и жилищни заеми намаляват през октомври
Европа и наборната служба: от отказа към завръщането ѝ
Лихвите по новите депозити намаляват на годишна база, но растат на месечна през октомври
Полицейска гонка по булеварди в София завърши с ареста на шофьор на БМВ
България губи над 60% от водата си: AI може да търси течове
Северна Македония зацикля в преговорите с ЕС без спазване на договора с България
Гаранцията за Коцев е наполовина събрана с кампании на Филип Буков и Манол Пейков
Каракачанов: Селските номера на управляващите дразнят обществото
Лудогорец избухна в Европа, тресна Селта с 3:2
Гледаме към Евро 2029: Баскетболистите ни сразиха Армения
Канадка с японска кръв елиминира Ивет Горанова на световното
Попето начерта плана за края на кариерата си
Левски е в риск, ако няма ясна посока
Кристиано Роналдо ги почна в ММА
Миро в 360-градусова кръгла сцена - над 7000 души пяха заедно с него
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Дневен хороскоп за 28 ноември, петък
Любовен хороскоп за декември
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тревожно: Птичият грип носи риск за пандемия, по-лоша от тази от COVID-19
Не изпадайте в паника, ако лостът за скоростите блокира
КС: Платилите бързо глобата си, нямат право да обжалват
Автомобилно шоу ще има този уикенд във Варна
Разкриват 5 центъра за настаняване на над 100 възрастни хора у нас
Студенти проведоха практически занятия по право в Административен съд – Варна
CAR-T терапията води до ремисия при автоимунни заболявания
Джеф Безос показа лунния апарат Blue Moon MK1 на Blue Origin
Космическият кораб „Союз МС-28“ се скачи с МКС
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще