Само ден след като показа първи официални снимки на новия Range Rover Sport компанията Land Rover разкри всъдехода в пълния му блясък. Премиерата на модела се състоя на международното изложение в Ню Йорк.
При представянето на модела британците не показаха модификация с дизелов мотор, но пък в салона на автомобила се е появил трети ред седалки. А основното, върху което са работили инженерите на компанията, е намаляването на теглото на машината.
Range Rover Sport, по думите на неговите създатели, трябва да стане „най-бързият, най-пъргавият и най-динамичният” в историята на марката Land Rover. Затова и той е изграден по нов начин. Благодарение на своята напълно нова алуминиева конструкция на купето британският модел е вече с 500 кг по-лек от своя предшественик
В Ню Йорк бяха показани две модификации само с бензинови агрегати – V6 и V8, съответно с мощност 340 и 510 к.с. И двата двигателя работят с 8-степенна автоматична скоростна кутия, оборудвана с вертикален лост за управление. Инженерите на компанията са поработили сериозно върху нея, като смяната на предавките става за 200 милисекунди.
Както подобава на истински спортист, новата версия е по-бърза от стандартната. Range Rover Sport с V8 мотор с мощност 510 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди, докато на стандартната модификация са и нужни 5.5 секунди. В компанията са помислили и за спестяване на горивото, защото и двата бензинови двигателя на Sport са снабдени със start/stop система.
Все пак без дизелови мотори няма да се мине. Засега са два – 3.0 литрови V6. Те развиват съответно 258 и 292 к.с., като максималният им въртящ момент е 600 Нм. По-мощната модификация позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 6.9 секунди, а другата – за 7.1 секунди.
Моделът ще получи още един дизел - 4.4 литров V8 с мощност 339 к.с. А към края на годината ще има и хибридна версия, която ще комбинира дизел и електромотор. За нея засега няма никаква информация, като се знае единствено, че разходът на вредни емисии СО2 ще бъде 169 гр/км.
Що се касае до всъдеходните качества, при новото поколение клирънсът е увеличен до 285 мм (+58 мм), като машината има възможност да преодолява водни препятствия с дълбочина 85 см (досега този резултат бе 70 см). С максималния си клирънс версията Sport може да развие до 80 км/ч.
Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение – от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесен вход и изход) до стандартната височина за офроуд пътища. Автоматичното удължаване, активирано от сензори, както и ръчната настройка повдигат автомобила с 35 мм, с което общият обхват достига 185 мм.
При поръчка на автомобила, клиентът може да избира между две системи 4WD. Едната предлага раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти, предназначена за най-трудния терен, с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване. Алтернативната система е с 18 кг по-лека и разполага с раздатъчна кутия с една скорост, с Торсен диференциал, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.
Новият модел е снабден с абсолютно всички системи за сигурност. Машината „разпознава” пътните знаци и маркировката, сканира „мъртвите” зони и предупреждава водача за автомобил в тях. Версията Sport може да паркира сама, а при движение в задръствания круз-контролът може сам да спре машината до покой и след това да ускори до зададената му скорост.
В интериора трябва да се отбележи третия ред седалки, който не влиза в стандартното оборудване на машината и може да се постави срещу допълнително заплащане. Седалките се управляват по електронен път – само с едно натискане на бутон на таблото те се изваждат или прибират. Тяхната поява обаче по никакъв начин не оказва негативно въздействие върху простора в кабината, даже напротив – представители на Land Rover твърдят, че пътниците вече разполагат с 24 мм повече разстояние за коленете. А това е постигнато чрез увеличаване на общата дължина с 62 мм и на междуосието - със 78 мм.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
"Софийска вода" разширява дейността си с турбини в тръбите и батерии за топлинна енергия
Дигитален портфейл под обсада, или как да не станем жертва на собственото си удобство
"Сирма Груп Холдинг" отчита близо 34% ръст на приходите за деветмесечието
Underscore: Биологията вече не е просто дисциплина в лаборатория, а индустрия за данни
Mastercard Economics Institute: Потребителят е готов да пазарува през този празничен сезон
Уилям Тейлър: Ако реториката в Москва и Киев е различна, това ще бъде проблем
Костадин от Мадан е убит заради момиче: "Неправилна представа за мъжка чест"
МОН променя учебните програми, НВО и матурите след 10 клас
Благомир Коцев излиза от ареста, реши съдът във Варна
ЕП: ЕС да поеме по-голяма отговорност за мира в Украйна
Делото за смъртта на Филип Арсов: Съдът назначи повторна техническа експертиза
Шоу в Евертън: Гей и Кийн си спретнаха спаринг с боксови ръкавици
Людовика Павани
ЦСКА куфее: Новата "Армия" е финалист в Archello Awards 2025
Ивет Горанова е на 1/8-финал на световното след гръмки победи
Урибе знае как да измъкне Берое от блатото
Сладко-кисела новина за Барса
Любовен хороскоп за декември
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тест: Какво ви носи декември?
5 модни тенденции, които ще са навсякъде тази зима
Шарен боб в гювеч за Андреевден
7 души са обвинени след акция „Исторически парк“
Коцев излиза на свобода
Французин е новият шеф на Интерпол
Франция въвежда доброволна казарма
Ръст на пътуванията на българите в чужбина
ЕС трябва да покаже лидерство в постигането на мир в Украйна
Космическият кораб „Союз МС-28“ се скачи с МКС
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще
Как генетичният „хаос“ в нашата ДНК влияе върху стареенето
Астрономи на НАСА и УрФУ откриха хиляди екзопланети: Там може да има живот