Финансовите проблеми за производителя на електромобили Fisker са причинени от непрекъснато отлаганите премиери на нови модели, пише Reuters.
Автомобилът, на който американците възлагаха толкова много – електрическият седан Karma – на няколко пъти бе върнат на чертожната дъска за последно усъвършенстване и малки промени в дизайна. Анализатори смятат, че това е навредило на имиджа на компанията и я е принудило буквално да изхвърли в кофата вече закупени части на стойност 50-100 млн. долара, които така и не са влезли в употреба след поредните промени по конструкцията.
Допълнителни негативи американците са натрупали от неефективния и труден за изработка дизайн на Karma. По нареждане на шефа си Хенрик Фискер, инженерите на компанията се придържали към оригиналната дизайнерска концепция.
Експерти изтъкват още причини за изправянето на компанията пред фалит. Става въпрос за големите харчове, които си е позволявало ръководството, въпреки постоянно растящите цени на компоненти и услуги в сектора. Благодарение на всичко това, Fisker натрупа около 200 млн. долара задължения в края на 2011 г. Което не са усетили двамата основатели Хенрик Фискер и Барни Кьохлер, които по това време са прибирали съответно по 600 000 и 700 000 долара годишна заплата.
В крайна сметка Fisker успяха да продадат само 2450 автомобила от модела Karma, като всеки един от тях им е донесъл колосална загуба от 35 000 долара. Информацията напълно потвърждава мнението на представител на Fisker, който преди време заяви, че производството на Karma струва повече, „отколкото ние можем да вземем от нея“.
Още новини с автомобилна тематика вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

JPMorgan ще строи в Лондон една от най-големите кули в Европа
iBanFirst: Пет валути доминират в разплащанията на българския бизнес
Българите са пътували активно за почивка и екскурзия през октомври
Общинска банка с преференциални условия по кредити и без такси за внасяне на пари в лева до края на 2025 г.
Alibaba започва продажбите на първите си очила с изкуствен интелект
Euroclear предупреждава Брюксел за рисковете от предоставяне на руски активи на Украйна
Борисов: Диалогът между работодатели и синдикати е възстановен
Кола влетя във витрина на аптека след удар с такси в Пловдив
Пеевски: Искате ли да блокирам парламента всеки ден? Никой няма да вземе властта през улицата
Протестът срещу Бюджет 2026: Блокада, сблъсъци и високо напрежение (ОБОБЩЕНИЕ)
Бюджет на пауза: ПП-ДБ искат десни мерки, "Възраждане" - още протести
Бойко Борисов предпочел Реал Мадрид пред протеста в София
Ливърпул е посмешище: Това е най-слабата серия от над 70 години
16-годишна от Сърбия разби националка на България
Лудогорец срещу най-големия си кошмар
Валери Божинов се намеси и в политиката
Проблем за Лудогорец: Само Върба е имал по-лош късмет от Хьогмо
Тест: Какво ви носи декември?
5 модни тенденции, които ще са навсякъде тази зима
Шарен боб в гювеч за Андреевден
Бърза рецепта: Пиле с чесън и зелен фасул
Хайлайтър – как да го нанасяте, за да „работи“ за вас?
10 начина да намалите калориите, без да се лишавате от нищо
Съветниците от ИТН скочиха срещу директорa на културата в Община Варна
Започва кастрация на бездомните котки във Варна
Челюсти: Акула уби жена и рани мъж в Австралия
Пеевски: Искате ли да блокирам парламента всеки ден? (ВИДЕО)
Полицаи тръгват из Варненеско заради въвеждането на еврото
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще
Как генетичният „хаос“ в нашата ДНК влияе върху стареенето
Астрономи на НАСА и УрФУ откриха хиляди екзопланети: Там може да има живот
Озоновата дупка е значително по-малка – какво се случва?
Мисията ESCAPADE изпрати първите си снимки