"Всеки, който посети Сеул след няколкогодишно отсъствие, ще изпадне в лек шок. До неотдавна този град се броеше за третия свят, но сега е един процъфтяваш мегаполис, който по нищо не отстъпва на най-модерните столици по света", така започва анализ на изданието Autoblog, посветен на възхода на двата най-големи автомобилни производителя в Южна Корея. Публикуваме го с минимални съкращения.
"Затова не бива да се учудвате, че двата най-големи южнокорейски автомобилни бранда вече не са тези компании, които бяха преди 20 години. Те изхвърлиха евтините и весели продукти като Hyundai Excel или Kia Aspire, които предизвикваха смях и критики. И вече поемат в различна посока.
По-младата от двете марки - Kia, вече показа своя първи луксозен седан. При това амбициите на компанията не са никак скромни - техният K900 се е прицелил директно в грандовете в сегмента - Mercedes S-Class и BMW 7-Series.
Другата компания - Hyundai, също има представител в този клас. Това е пълноразмерният Equus, но главната новина през 2014 г. за марката ще бъде дебютът на напълно новата версия на модела със задно предаване Genesis. Можете да бъдете сигурни - този автомобил няма да остави хората равнодушни. Все пак оригиналният седан, макар и неочаквано, стана "Автомобил на годината в САЩ" за 2009 година.
Както се вижда от снимките, Hyundai вече не го устройва стила, налаган от другите модели. "Неуникалната", както бе наречена, външност на миналия Genesis отстъпи място на автомобил със самобитни купеобразни форми и редица интригуващи технологии. С това корейците искат да кажат на света, че тяхната автомобилна промишленост вече не иска да седи на задната седалка.
Всъщност това отдавна е факт. Мина времето, в което колите на Hyundai и Kia бяха поставяни малко над Yugo и Trabant. Сега ръководството на корейците успя да преобърне наопаки двете компании и да ги превърне в огромен конгломерат, чиято дейност успешно управлява.
Гледането към високия клас съвсем не означава, че двете марки са се отказали от традиционната си аудитория. В момента дори базовите модели на Accent и Rio предлагат ниво на производство, което няма как да се сравни с някогашните малолитражки. И тук изниква въпросът - "Ще се запазят ли тези два модела?", който тепърва ще се дискутира. Очевидно корейците осъзнават, че китайците им дишат в гърба и затова няма да е изненада, ако тези модели бъдат спрени. Или по-вероятно - отидат на едно пи-високо ниво.
Засега нито от Kia, нито от Hyundai потвърждават новата стратегия, но пък не крият, че смятат да увеличат броя на предложенията си в премиалните класове. Корейците обаче не бързат, като планират това да стане към края на второто десетилетие. Според техните маркетолози тогава ще може да се оцени напълно целия поток от високотехнологични продукти, които предлагат. И да докажат, че успехът на първото поколение на Genesis не е било случайно.
Що се касае до Kia, тази компания поема нов опит за изкачване на върха. K900 показва точно каква тактика е избрана - получавате автомобил на цената на BMW 5-Series, но с параметрите на 7-Series. Нещо подобно изпробва Cadillac, но се провали. Затова и корейците спешно се нуждаят от бърз и категоричен успех.
Всъщност амбициите на Kia най-лесно могат да се онагледят с назначаването на Петер Шрайер, който правеше дизайна на Audi. Германецът вече заема ключови позиции - главен дизайнер и вицепрезидент, и сега търси начин да си "върне" на бившите му работодатели. Затова не се учудвайте от смелите планове на Kia, които предвиждат реализирането на 5000 бройки годишно от К900.
Факт е, че репутацията на Hyundai и Kia все още е под въпрос, но те съществено подобриха колективния си имидж и привличат все повече богати клиенти. В глобален план продажбите на корейските марки при луксозните машини все още са много далеч от тези на европейските, американските и японските компании. Но конкурентите вече са наясно, че не бива да изхвърлят Hyundai и Kia от сметките. Защото това ще бъде доста опасно...".
Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Wall Street записа четвърта поредна положителна сесия преди паузата за Деня на благодарността
Кадър на деня за 26 ноември
Украйна постигна споразумение с МВФ за финансиране на стойност 8,2 млрд. долара
Investor Finance Forum 2025 (Галерия)
Спадът на запасите от сребро в Китай представлява нов риск за горещия пазар
Великобритания повиши данъчното бреме до нов следвоенен връх, за да заздрави финансите
Осем причини за стягане в гърлото
Протеин на прах: Необходим ли ни е и на кого помага наистина?
Здравен съвет: Сменете маслото и олиото със зехтин и живейте по-дълго
Слави за протеста в София: ПП-ДБ са специални в наглостта си, позволено им е да бият и псуват
Три зодии с незабравим финал на годината
Спортът по телевизията днес, 27 ноември
Мачовете по телевизията, днес 27 ноември
Легендарен инженер става шеф на Астън Мартин от новия сезон
За 6 минути Аталанта смаза Айнтрахт във Франкфурт
Атлетико удари Интер в добавеното време
Везенков наниза 29, но Цървена Звезда подчини Олимпиакос
Дневен хороскоп за 27 ноември, четвъртък
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Изключителен финал на 2025 за 3 зодии
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
Какво трябва да бъде нивото на маслото в двигателя
Обвиниха украинец, наръгал и убил младеж в Студентски град
22-ма пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Спипаха варненец, откраднал ел. тротинетка
Природният газ поевтинява с 4% през декември
Цените на горивата продължават да растат
Човечеството е открило 40 000 астероида
Озоновата дупка е значително по-малка – какво се случва?
Мисията ESCAPADE изпрати първите си снимки
Фиксиран е първият пряк сигнал от тъмната материя
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета