Безпилотните коли не са толкова безопасни, пише базираното в Калифорния потребителско издание Consumer Watchdog. Само за година автономните коли на Google са регистрирали цели 272 аварии, като при 13 от тях е трябвало да се намеси шофьор, за да се избегне катастрофа.
Данните за възникналите проблеми разкрива документ на Департамента за моторни превозни средства на щата Калифорния. Въпросните 272 аварии са регистрирани в периода между септември 2014 г. и ноември 2015 година, за който автономните машини на Google са навъртели почти 700 000 км.
Към момента изискванията са във всеки безпилотен автомобил да има шофьор, който да поеме контрола на колата при евентуален проблем. При 13 от ситуациите именно шофьорът е бил причина да не се стигне до катастрофа, сочи информацията.
Consumer Watchdog твърди, че в това отношение най-добре се представят автономните коли на Tesla, при които няма регистриран случай, в който е била необходима намесата на шофьор.
При автономните коли на Nissan шофьорите са се намесили в управлението 106 пъти за пробег от общо 2400 км.
При марката Mercedes-Benz подобни намеси е имало цели 1051 пъти за пробег от 2700 км.
Показателят при безпилотните коли на Volkswagen е 260 пъти за 24 000 км, при тези на Delphi - 405 за над 26 000 км, а при Bosch - 625 пъти за 1500 км.
Причините за намесата на шофьора са най-различни, като най-често са свързани със закъсняла реакция на безпилотния автомобил при спиране или потегляне, неотчитане на маркировка, неравномерно ускорение и т.н.
Припомняме, че Google вече показа работещ прототип на безпилотен автомобил, в който няма нито волан, нито педали. Т.е. при евентуален проблем пътуващите в колата няма да могат да поемат контрола над нея.
Още за безпилотните коли вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Отказани заявки и по-евтин газ на пазарите свалят цената на газа за декември
Зеленски пред два трудни избора: гражданска война или още жертви на фронта
ЕЦБ има нов план за засилване на международното влияние на Европа
Надеждите за понижение на лихвите от Фед окрилиха и азиатските пазари
Great Wall иска да произвежда 300 хил. коли в Европа до 2029 г.
HP ще съкрати около 6000 работни места до 2028 г. и увеличава AI усилията
Маврут, гъмза, рубин - българските вина са готови за световната сцена
Протест в София заради бюджета: "Висшисти с унизителни заплати от 1500-1800 лв."
Предложение за отмяна на ТЕЛК е "юридическа шизофрения"?
Строителството осигурява 4,2% от БВП и работа на стотици хиляди българи
Бюджетът на властта ще мине, но какъв ще бъде социалният ефект
КПК удари "Величие": Разследват мащабна измама с имоти и пране на пари
Спалети: Вече сме по-спокойни!
Зиркзее все по-близо до Рома
Моуриньо: Шампионската лига ни дава живот!
Пастор ще засилва вярата в ЦСКА
Левски страда: Мъката за Карл "Велики" няма край
Разкриха новия титулярен дузпаджия в ЦСКА
Зимни стимулатори на имунитета – кореноплодни, билки и бульони
6 грешки на жените, които искат да променят партньора си
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Любовен хороскоп за декември
Протеинов обяд: Пилешки гърди с чесън и билки
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Обсъждат състоянието на Аспаруховия мост днес в МРРБ
Ограмотяват варненските гимназисти как да се пазят от СПИН
Антикорупционната комисия погна партия "Величие"
Варна отбелязва Международния ден на хората с увреждания с театрално представление и послание за приобщаване
Откраднаха казан за ракия от мазе във Варна
Убитото семейство се прибирало от рожден ден
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер