Борисов за транспортния проект: "Печатница за пари"

България може да получава 4-5 млрд. лв. от пътни такси
5 юли 2018 15:02, Елка Василева
71
Борисов за транспортния проект: "Печатница за пари"
Бойко Борисов. Снимка: БТА

България и Гърция искат да свържат трите гръцки пристанища Солун, Кавала и Александропулис с пътна и ж.п. връзка до Свиленград, каза в Сараево пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Министърът придружи премиера Бойко Борисов на работно посещение в Солун, където се проведе среща на премиерите на България, Гърция Румъния и Сърбия. Днес делегацията е на работно посещение в Босна и Херцеговина.

По думите на Борисов този транспортен проект може да е "печатница за пари" за страните от региона, след като се свържат с черноморските и дунавските пристанища и след като си изградят магистралите и ж.п. връзките с Македония, Сърбия, Румъния и другите страни на Балканите. Според Борисов България тогава ще може получава четири - пет милиарда лева годишно от пътни такси.

Още по темата

Всяка държава ще изчисли какво й е необходимо за изграждането на проекта. Миналия месец трябваше с гръцкия колега да го представим в Европейския парламент, но не се получи. Надявам се до септември - октомври да го представим в ЕП, обясни министър Московски.

Разговаряно е със Световната банка, с Европейската инвестиционна банка и с министерство на регионалното развитие и благоустройството, сега проектът ще бъде представен и на срещата "16 плюс 1", посочи той.

Важното е изграждането на участъка Александруполис - Свиленград, защото този участък първо и най-бързо може да стане. Тази връзка освен пътна ще и газова, и дигитална, с оптични кабели, поясни Московски.

Трасето трябва да е обезпечено с всякакъв вид свързаност, подчерта той. В Свиленград имаме оперативна съвместимост на железниците, както с Турция, така и с Гърция, каза Московски.

Идеята на този транспортен коридор е фирмите да бъдат обслужвани на едно гише без значение откъде идва стоката - дали от Румъния отиват на юг или от Солун на север, или пък пристигат във Варна и Бургас. Трябва да има един начин на управление на трафика и на едно гише и еднаква такса за преминаване през този коридор. Голямото предимство на този коридор е, че има истинска интермодалност, каквато не може да се срещне на много места в Европа.

Ние имаме връзка през гръцките пристанища с Егейско море, с Черно море, плюс река Дунав, каза Московски. Използваме пътища, железница, море и река за придвижване на стоките и затова считаме, че този коридор има висока добавена стойност и затова мисля, че към него ще има голям интерес, допълни той.

За България в най-груби мащаби цената на съоръжението ще е около милиард и половина лева. За трасето от Свиленград ще се ползва помощта на някоя от големите международни банки, каза Московски.

За Гърция проектът е добър, по чисто политически причини - страната ще има алтернатива за преминаване на Босфора и на Дарданелите, а за нас е важно, защото си осигуряваме излаз на Егейско море. Тази пътна връзка не пречи на никого, а просто е нова алтернатива за превоз на стоки и хора, каза Московски.

По проекта се работи вече няколко месеца, каза транспортният министър. Предвижда се създаването на съвместна компания, която да подготви анализ и да възложи предпроектни проучвания на трасето. Тази компания ще е на паритетен принцип, но смятам, че до септември тази компания няма да бъде създадена. От нашата страна ще бъдат ангажирани Национална компания "Железопътна инфраструктура" и ДП "Пристанищна инфраструктура", но вероятно ще бъдат включени АПИ, "Морска администрация", Агенцията за поддържането и проучването на река Дунав, както и операторите на пристанищата. По същия начин ще тече процесът и в Гърция.

Ние нашите проекти ги знаем - нужно е да се изгради ж.п. връзката при Синдел-Карнобат, което е тежко трасе, да се направи модернизация по трасето Варна -Русе с удвояване на линията и изграждане на допълнителни терминали по пристанищата, каза още министърът на транспорта.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Борисов, три мандата говориш какво `щяло да стане след време`Докога, бе?Направи нещо най-после ДНЕС.ТО НЕ БЯХА ЛЪЖИ, ТО НЕ БЕ ЧУДО.
24
15
 
17
 
! Отговори
Друга е бедата преди 5 години
Лесно се сваля управляващ, но въпросът е кой идва след него?Ако махнем този, ще ни яхне кавалеристката от Крушовица, която ще присвоявамного повече.Като се има предвиди това, че съучастниците й са доста изгладнели, а цели орляци от внуците на някогашната номенклатура врякат, че коматчетата, осигурени им от дядко и татко били много малки ... Жална ни майка ...
23
3
 
18
 
! Отговори
1 преди 5 години
бойкооо,връщай се бързо,Николай-босия нападна парламента.
22
5
 
30
 
! Отговори
Сандо преди 5 години
Бойко уби южен поток така че да не говори за печатнци за пари
21
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Китай имат 3.9 милиарди евро инвестиции на Балканите . Милиард и половина са в Сърбия .В България няма нищо . Дори Хуауей избягаха в Румъния . Всички бягат от СОБСТВЕНИКА НА ГЕРБ !
20
5
 
20
 
! Отговори
смешник-- преди 5 години
признава си , че ТОЙ или КОЙ ще получават тези пари. Няма ли КОЙ да го изпържи този??Сигурно скоро да. След като КОЙ вече е херувим , скоро остава за светец да го обявят благодарение на ТОЙ !! Чудя се как ГРЪБ ЦЦ иББ разбират от всичко..Електрони цигари,пътища,МВР Прасовъдие..налива чай на Р-доган , папи го галят..В тази държава има 200 актьора и 6 милиона /все още /останала публика.Колеги съфорумци-*** ми трие коментарите и ми слага БАН когати пиша за ББ
19
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Яка снимка в стил 80-те години на XX в.
18
2
 
21
 
! Отговори
Относно 12 преди 5 години
Значи от 10 милиарда, 9 са за "наши хора" - дават им се само за това, че са "наши".Накрая остава само 1 милиард за онзи, който наистина ще направи онова, за което са отпуснати десетте милиарда. Но нали и за него трябва да остане хубава печалба?И той наема самоуки роми, осигурява им най-некачествените материали, а инструменти и други необходими неща трябва да си купят те самите с мижавите си надници.После се чудим, защо крайният продукт е правен като с две леви ръцеи трае ден до пладне!
17
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бургас и Варна ще станат яхтени пристанища. Умно.
16
3
 
26
 
! Отговори
ГАНГСТЕРСКО МИСЛЕНЕ преди 5 години
В ГЛАВАТА НА БИБИ - "ПЕЧАТНИЦИ ЗА ПАРИ", "ПРЪСТЕНИ", "БАНКИ", "ТАКСИ" И ДРУГИ ПОДОБНИ! ДАА ВСИЧКО СТАВА, КАТО НА МАГИЯ И БИБИ ТРЯВА ДА СТОИ САМУ ПОД ЧУЧУРА!
15
5
 
23
 
! Отговори
Бате Гойко преди 5 години
"Според Борисов България тогава ще може получава четири - пет милиарда лева годишно от пътни такси." - ХАХАХАХАХА
14
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тука не става и дума за инвестиции , а заеми !? Такива обеща и българския срам , изгонена та от Европа - КРИСТАЛНА ГЕОРГИЕВА .
13
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
новина от 2013 г. Сърбия ни цака с плавателен канал Белград - Солун ...
12
4
 
26
 
! Отговори
Винкело преди 5 години
този кадър на ДС, дето го назначиха от партията..млад и зелен - телохранител на Тошаро, поодраснал доносник- гееен"рал и Главен сек. у МВР, и узрял доносник - премиер с партия, лидер на стадо заспали и страхливи овце у Бугарско..та този освен за пари, облаги и аванта, за кво друго да помисли!?За образование ли - че той полиглот!?-една дума да мецне не става, за хуманност ли - я да му се разкарат тея инвалиди, а и пържолки има само за кучетата, открили трупове..този ли Ви е идол!?..великан
11
3
 
29
 
! Отговори
Добре, ама нейсе ... преди 5 години
Бате Бойко,Станах свидетел на една разправия. Работници правят нещо по инфраструктурата на София и се оплакваха, че онзи, който ги е наел, иска от тях те да си купят нужните инструменти и една много необходима част от екипировката, без която не могат да свършат работата, а надницата им била 35лв.Онзи пък каза: За проекта дадоха 10 милиарда. Има верига от няколко подизпълнители и накрая е този, който върши работата. За него остана 1 милиард. Аз съм негов служител. Ако сте недоволни, прав ви път
10
4
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вместо в затвора отишъл в Гърция.
9
2
 
19
 
! Отговори
Zohan преди 5 години
Абе май нещо не съм наред, новсе ми се струва, че ако гърците имат жп магистрала към Европа май техните пристанища ще се развиват.
8
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На такъв народ - такъв премиер.
7
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Загрижило се простолюдието къде щели да влязат тези пари.Споко бе, не са се свършили островите - само гръцките са около 7 хиляди на брой.
6
2
 
32
 
! Отговори
реалист преди 5 години
И пак няма да има за най - нуждаещите се. Колко по рано се изметете от властта, толкова по добре. Оставка!!!