Нужна е пълна либерализация на режима на разрешителните с Турция

Столарски: Ако такава не бъде договорена, ще последва нова блокада на турската граница
Обновена: 14 фев 2014 12:00 | 14 фев 2014 11:48, Боян Христов
1
Нужна е пълна либерализация на режима на разрешителните с Турция
снимка: Bulgaria On Air

Единствено пълна либерализация на режима на разрешителните ще реши транспортните проблеми между България и Турция, каза председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски в ефира на телевизия Bulgaria On Air.

Той оповерга слуховете, че българските превозвачи, и в частност малките и големите фирми, са разединени и заяви, че ако няма решение на проблема след срещата между България и Турция на 17 февруари, ще последва нова блокада на границата.

Още по темата
Само пълна либерализация на транспортния режим между двете страни ще реши проблемите, смята той. Турция обаче не желае подобно споразумение и избутва българските превозвачи от своя пазар. Това от своя страна кара европейските търговци да предпочитат турски шофьори пред българските заради ограниченията, наложени над родния бранш от турска страна, добави Столарски.

Турция брани своя пазар и няма да го отстъпи, допълни експертът по транспорта Георги Милошев. Той изтъкна, че турският профсъюз на превозвачите е изключително силен и се ползва с пълната подкрепа на турското правителство. Затова и изпълнителната власт в България трябва да застане плътно зад българския бизнес, призова Милошев.

Като стъпки за решаването на проблема той посочи създаването на комисии, които да се занимават с транспортните въпроси. Смесена комисия между българската и турската страна била задължителна, тъй като проблемът е много сериозен и тлее от години. Според експерта обаче освен нея е нужна и вътрешна българска комисия към министерството на транспорта, която да предвижда проблемите и да се стреми да ги решава предварително.

"Спирачките са от турска страна и трябва да се предвиждат, защото това се случва всяка година", каза Милошев.

По думите му България има едно основно предимство и това е членството в Европейския съюз. Той е вратата на Турция за европейския пазар и трябва да използва това свое преимущество при защитата на българския бизнес и това е задача на регулативните органи на министерството, заяви експертът.

Повече по темата вижте във видеото на Bulgaria On Air!


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не трябва да има никакви отстъпки на ***! Трябва да има яко навеждане до откат.Като добра практика е забрана на тирове минаващи транзит да се извърщва само жп платформа.

Спонсорирани публикации