Колко ток ще харчи камион на Tesla? Колкото 4 000 домакинства

Данните са според проучване на енергиен консултант в Европа
30 ное 2017 22:50, Красимир Ангелов
98
Колко ток ще харчи камион на Tesla? Колкото 4 000 домакинства
Снимка:Tesla

Наскоро представеният електрически влекач на Tesla, чийто подобрена модификация ще може да изминава около 800 км с едно зареждане, ще се нуждае от електричество, колкото за 4 000 домакинства.

Според изследването на Aurora Energy Research, публикувано от Financial Times, 30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт. Така новите специални зарядни станции Megacharger ще трябва да осигурят 10 пъти повече количество заряд, в сравнение с обикновената система на Tesla.

Информацията бе представена от Джон Федерсън, директор на проучващата компания, по време на конференция миналата седмица в Лондон. Тогава Федерсън сподели, че е нужен по-задълбочен дебат относно развитието не само на електрическите превозни средства, но и на електропреносната мрежа. Според други експерти пък, зареждането на влекач за половин час изисква технология, която все още не съществува.

Засега от Tesla отказват коментар по темата. В предишни изявления основателят на компанията Илън Мъск бе посочил, че Megacharger ще използва соларен панел за зареждане. От друга страна, голяма част от системата за зареждане на Tesla частично се захранва от възобновяема енергия, а към момента производителят тества и специални акумулаторни батерии.

Изцяло електрическият камион ще се появи на пазара през 2019 г. Смята се, че дотогава компанията на Мъск ще е стартирала инсталирането на Megacharger системата.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


98
Още по темата: Teslaелектрически влекач
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ха-ха-ха.....а откъде ток????? От вятъра???? Или "слънчев панел"!!!! На днешния ден, НАЙ-МОЩНИЯ слънчев панел с размер 1580х808х35 е....240вата!!! Хи-хи-хи.....я пресметнете колко ще ви трябват за 1600кВата!!! А КАК СЕ ПРАВЯТ ТЕЗИ ПАНЕЛИ, ЗНАЕТЕ ЛИ? Мръсно и скъпо "удоболствие"!!! ЗАТОВА СЕГА ТОВА Е НАЙ-СКЪПИЯТ ТОК! Неграмотници!
73
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Автомобилите с ДВГ са 100% рециклируеми. Литиевите батерии не можеш да ги рециклираш. Не знам защо, но е технологично. Тоест, веднъж батерия, завинаги батерия. Дори и когато за нищо не става. А лития е токсичен, не е като желязото.
72
1
 
1
 
! Отговори
1 преди 6 години
До Анонимен - не само, че я купи, но я купи и с държавни пари! САЩ си го финансират неофициално
71
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В ДВГ се използва и много алуминий, който също не е твърде токсичен. Руснаците го вадят заедно с лития. Както и американците и чехите. За другите нямам инфо. Желязото дстига до 60% от рудата. Алуминия до 50, в някои случаи и до 80% от рудата. Лития е с 1 - 1.2%. Смятай колко отпадъци остават, а те са токсични със сигурност.
70
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Основната част от ДВГ е желязо, чието съдържание в рудите е много по - високо и следователно е нужно ваденето на много по - малко материал от земята, по - малко енергия за обработката и се намира на по - малки дълбочини. За това и е по - евтино. Освен това желязото не е токсично, както повечето цветни метали. А освен това, там където има и цветни метали радиоактивния фон винаги е 400 - 2000 ПЪТИ по - висок. Та дори въглищата са с 3 - 60 пъти по - радиоактивни от естествения фон.
69
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най - големия производител на Литий в света е Австралия и производството е от скали. А само производството от солни езера не замърсява. В Чили го добиват екологично, от солни езера. Обаче в Китай, Чехия, Унгария, Русия и т.н., тоест, всички новооткрити залежи са или сподуменни скали и или магмени скали, което значи здрава химия и много ток за добива...
68
3
 
2
 
! Отговори
Мара преди 6 години
До АнонименДВГ от безцветни метали ли се изработват?Безцветни газове ли изхвърлят?
67
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Основната част от теглото на електрическите автомобили са цветни метали. А те замърсяват повече от всичко останало. Добива на литий от сони езера не замърсява, но това е под 40% от световния литий. Значимите залежи са рудни залежи и извличането на лития е силно токсично и енергоемко. Както и на всички цветни метали. легендата за лития от солните езера е измислица на една индустрия, която се опитва да мине за екологична.
66
1
 
4
 
! Отговори
До Георг Симон ОМ преди 6 години
Ти 6 - 7 сантиметра кабел виждал ли си? А я си представи, че трябва да го откачаш от зарядното и да го закачаш на колата ти? Телфер, мотокар, електрокар, трактор? Какво ще ползваш? А какви ще са контактните пластини? Колко тежи 1 метър кабел от тоя тип? Добре смяташ, ама не разбираш какво. Ако с това си зареждаш колата, я си представи 40 килограмовата ти жена как ще вдига кабела? Ако е роботизирана система, колко ще струва домашното ти зарядно? Ами ако ти трябват 2 зарядни?
65
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До КрайВсъщност електрическите автомобили през целия си производствен цикъл са много по чисти от ДВГ. В хората битува мнението че всъщност производсвтвения им цикъл замърсява нещо, което е пълна лъжа съшита с бели конци. Добива на литий не отделя в атмосферата нищо. И да свикнете с мисълта, че дните на изкопаемите горива са преброени, и да свикнете с мисълта, че дните на шофьорите са преброени и се подгответе да си намерите друга работа. Не сега, но след 10 години всичко ще приключи.
64
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Полша и Франция имат към 700 хиляди камиона, германия - 550 000. А не щат аеци ;)))Бая вятър ще трябва да се прави ;))))Смятам, всички ще се съгласите, че Бати Бойко ще направи така, че българския Крали Марко да духа за да може запада да си кара електрическите коли и камиони ;)Тока ще е от АЕЦ, а отпадъците мога да гарантирам, че няма да остават във Франция, Полша или Германия ;)-
63
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В България в момента има 130 000 камиона. По 500кВ.ч(малко е но нека угодим на електрооптимистите) това са 65 гигаватчаса. 1/3 от тях зареждат едновременно - 22 гигаватчаса. Разделено на 6 часа заряд(щото ако е по - малко е по - страшно), 4 гигавата, тоест, още 2 Козлодуйя. А ние 1 Белене не можем построим. Отделно разходи за електропреносна система... КОй ще ги плати всичките тези нещица? Електрооптимиститееее. Но не в тоя живот, защото колкото им е акъла, толкова им е заработкатааа ;)-
62
0
 
8
 
! Отговори
Така е преди 6 години
Струва ми се че тези електрически коли и камиони са един балон , лудост.Четох че нефт има поне за 300г.Малки двеместни градски електрически коли да , но до тук.Остава и електрически кораб до направят. За него ще трябва ток , колкото на Ню Йорк за един ден.Спокойно .ДВГ ще ни върши работа още стотици години.Само че пак ще го разберем по трудния начин, след като се хвърлят милиарди на вятъра , вместо да се използват за борба със световния глад.
61
1
 
7
 
! Отговори
Край преди 6 години
Камион на батерии, влак на батерии, кораб на батерии и самолет на батерии е ГЛУПОСТ. Има смисъл само от малки градски коли и баничарки на батерии че се издушихме. Сутринта в Бъкстон сина ми ме пита - тате що се задушавам. Ел колите като се проследи цялата система за производстовото на колата и тока за нея са по НЕ екологични от тези с ДВГ. Смисъла им е да извадят замърсяването от града дето се потребяват.
60
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
2 милиона коли по 20 киловатчаса = 400 гигаватчаса дневно. Ако приемем, че само 1/3 са включени едновременно, то става 133 гигаватчаса. Ако приемем време на заряд 6 часа става приблизително 22 гигавата нови мощности. Това е БЕЗ КАМИОНИТЕ, АВТОБУСИТЕ и загубите при пренос. Козлодий има 2 гигавата. Значи, само с Белене няма да стане... Само за колите още към десетина ще трябват...
59
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сега с и представи, че по тесните улички, проектирани преди 50 години, трябва да пусне електропреносн а система за всичката тая енергия. Ами вероятно под града ще ти е нужно да изкопаеш системи от тунели, по които да проикараш кабелите. Трябва да ги обезопасиш тея тунели срещу пропадане, срещу срутване, срещу наводнение... Ние едно метро строим 50 години, а сега си представи да го строиш това всичкото във всеки областен град. Пари за един АЕЦ нямаме, а ще трябват 111...
58
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В града, в който живея има доста магистрали. Самоп по 1 от тях на минута минават поне 10 камиона денонощно през точка А. Можеш ли сметна колко камиона минават на денонощие през точка А? А државата е под 40 милиона жители. Сега си представи колко камиона преминават през всички магистрали в града(към 10 - 15). И това е с население под 40 милиона. Само в един град. Самокамионите. Имаш ли идея за какви кабели, за какво енергопроизводство става дума? За каква инфраструктура?
57
1
 
4
 
! Отговори
До Георг Симон ОМ преди 6 години
Аиде сега си умножи сметките по 100, защото ще имаш 400 камиона от които поне 100 ще се зареждат едновременно. А вероятно ще трябва и да зареждаш камиони на други фирми, които ти зареждат камионите, когато са далече от дома ти. Оли, малко си мери приказките, защото и с 400 камиона не мойш организираш транспорта дори на град като Варна. А за град като София? А за град като Ню Йорк? Само бананите не можеш извозиш с 400 камиона. Бананояде...
56
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато хората се чудят дали камион ще се движи на батерии, Германия разработва проект за подмяна на дизеловите си локомотиви и автобуси с такива задвижвани на водород.
55
1
 
6
 
! Отговори
Георг Симон ОМ преди 6 години
А най-големия дебилл е оня с галоните и литрите. Един път смята разхода в литри, но при калкулацията умножава с галони. Малейй какви страшни тъппанари сте се навъдили. Не е прав Иво Христов - не сте 80%, цели 90% сте пълни проводници, а не полу.