160 000 бомби на пътя! Всяка втора кола на газ с нелегална уредба

Бутилките не минават преглед, тъй като не съществуват по документи
15 яну 2018 07:00,
97
160 000 бомби на пътя! Всяка втора кола на газ с нелегална уредба
Снимка: архив, Булфото

Всяка втора кола, която е с допълнително монтирана газова уредба, се движи извън закона. Тя не минава годишен технически преглед на горивната система и е потенциално опасна.

От близо 300 хил. автомобила с допълнително поставени уредби на газ, едва 26 999 са вписани в регистрите на Пътна полиция до 2010 година. След това има масово обявяване на автомобилите като бройката им стига общо до малко над 140 хил, което прави едва половината от автомобилите на газ. Така по пътищата в страната се оказва, че се движат близо 160 хил. коли бомби.

"Когато автомобилът е с изрядни документи, в тях е вписано, че колата има монтирана допълнително газова уредба. Така при всеки годишен технически преглед се проверява и тя. Издава се и документ, че системата е изправна и безопасна. Когато обаче шофьорът не е регистрирал "промяната в конструкцията на автомобила", както се води по наредбата, то тя не се проверява и в пункта за прегледа", обясняват пред "Монитор" от Пътна полиция.

От там поясниха, че проблемът наистина е сериозен, но няма заложена санкция според закона, която да се налага при установяването на нерегистрирана по надлежния ред газова уредба.

Според едно от тълкуванията на закона обаче подобни автомобили можели да се водят за технически неизправни и да бъдат спирани от движение. Това можело да се установи единствено в пункта за технически преглед, от където според последните промени в закона ще могат да изпратят информация до Пътна полиция и колата да бъде автоматично спряна от движение

"Много важно е, когато има изменение в конструкцията на превозното средство, включително инсталиране на автомобилна газова уредба, това ясно да бъде посочени в документите. Това става с удостоверение за първоначална проверка на автомобилна газова уредба, издадено от лице, извършващо периодичен технически преглед и притежаващо права за извършване на първоначална проверка на автомобилни газови уредби. Много шофьори обаче прескачат тази формалност при регистрацията на автомобилите си и след това вече не се занимават. Не го считат и за проблем", поясняват от Пътна полиция, където дори бил създаден максимално облекчен ред за вписването на газовите уредби.

Това ставало дори само с едно заявление, без да е необходим допълнителен оглед на автомобила. Въпреки това много шофьори не обявявали промените по колите си, след като вече са ги закупили. Правели го единствено тези, които регистрират коли с вече закупени уредби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
27
 
! Отговори
Мишо преди 6 години
Стига вече, който ги плаща тези статии е гад ***.Понеже не можете да се хванете за вредните емисии се хванахте за незаконното.Заглавието може спокойно да бъде преведено "През ден има взрив на пътя от нелегално поставена газова уредба"С държавната лотария им взехте парите на простолюдието сега и пеша да ходят.
67
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дайте статистика колко коли на газ са избухнали, след като твърдите,че са бомби. Бас хващам, че като цялото няма разлика в аварийте с газ и колите с другите видове горива.
66
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Значи,дайте отново да го набием четвъртит на водачите,а?А кой трябва и въобще някой контролира ли и сертифицира ли всички онези които се занимават с ремонт и монтаж на газови уредби,сврени във всевъзможни дупки и бърлоги,наричащи себе си майстори? А кой ги снабдява с части и газови уредби? Кой разрешава и контролира вноса им! Ама нали е най-лесно да го турим на шофьорите?
65
6
 
22
 
! Отговори
Мразещия Дизел. преди 6 години
Предлагам всички дизели преди 2002г.да се спрат от движение,а да се карат автомобили с LPG но разбира се да се задължи със закон да се проверяват системата при ГТП.
64
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
разбира се условието за това е колата да е оборудвана с катализатор или DPF, работещи ...
63
0
 
30
 
! Отговори
1 преди 6 години
Който и каквото да ви говори, става въпрос за ПАРИ!Да не си мислите, че на някой на тази територия му пука за вашата сигурност, чистота на въздуха и т.н.?
62
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 52 АГУДа. CO е само едната компонента, но както за LPG (което ние го знаем като АГУ), така и за CNG (което е природния газ) отделянето на C0 е около 75% по-ниско. Спрямо дизела стойността му е релевантна, но пък той отделя други годости. LPG във всяко едно отношение (NMHC, NOx, CO, финни частици) е по-щадящ за природата спрямо дизел или бензин. CNG има малко по-високи С0 стойности от дизела, но по-ниски от бензина. Всичко друго му е по-ниско.
61
0
 
24
 
! Отговори
ataka преди 6 години
Ясно е че се опитват да въведат нерегистрирането на газовото като нарушение за да може да глобяват,но защо трябва да дам едни 40 кинта за първоначален преглед,който могат да ми направят и при годишния преглед.Е няма да им дам щом няма още измислена санкция.Всичко е за пари.
60
0
 
13
 
! Отговори
Т.с. преди 6 години
Статията е написана колкото да има нещо написано....пълна простотия...КАТ се отказаха от регистрациите на газови уредби още през 2014 и прехвърлиха работата на ДАИ.....Слагаш газ , издава се протокол от монтажника и преди годишния технически преглед трябва да се направи първоначален преглед уредбата-демек регистрация....КАТ вече не фигурират никъде...писателя има още да чете наредби и закони...
59
10
 
3
 
! Отговори
До 52 АГУ преди 6 години
Не разбрах твоята кола на газ, по-малко ли замърсява с въглероден диоксид (въглероден двуокис), който все още се счита за основното замърсяване причинявано от колите. Повишената концентрация на въглероден диоксид в атмосферата води да покачване на температурата на Земята. При понижаването под някакви стойности, ще има ледников период.
58
9
 
7
 
! Отговори
X преди 6 години
Вие си карайте бомбите, аз ще си пърпоря с бензинката.
57
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре че на съм платил 5 лева за да изпишат на прегледа ГАЗ, че да не съм с бомба и талонът за преглед да ме пази 1 година от уроки
56
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това че една допълнително монтирана газова уредба не е регистрирана в КАТ, не прави от колата бомба. Колкото колата е бомба с регистрирана уредба, толкова е бомба и с нерегистрирана уредба. 300 хиляди коли на газ е много малко. В едно изследване за Столична община публикувано през 2016 година се твърди, че колите на газ само в София са 227250 по данни на КАТ явно.
55
0
 
16
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Нещо ми намирисва тази новина.Едва ли в България колите с допълнително поставени газови уредби са 300 хиляди, от които 140 хиляди нерегистрирани уредби в КАТ. Автомобилите България са 3,8 милиона, от които 43% са на дизел. Не ми се вярва от останалите около 2,2 милиона автомобили само 300 хиляди да са на газ с допълнителна газова уредба. По-вероятното е автомобилите на газ да са около 1,5 милиона, от които някаква част с фабрично монтирани уредби, а огромната част са с допълнително монтирани.
54
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Те уредбите и в кат не ги проверяват, но и проблем няма
53
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Незнам от къде са тези данни, но колата с газова като минава на преглед, преглеждащия с анализатор проверява за течове на газ на всички връзки покрай бутилката изпарителя и при рейката. Поне това съм видял като ходя на преглед. Даже гледат за ръжда по бутилката.
52
2
 
1
 
! Отговори
експерт преди 6 години
много се пише но истината е една от 2014 г. газовите уредби монтирани в завода пройзводител подлежат на един контрол а тези в преди това и частните сервизи са под друг контрол като допълнително съоражение и при авария застрахователите не изпитват желание да плащат.
51
28
 
6
 
! Отговори
шофер преди 6 години
Колата е бензин или дизел. Всичко друго е извращение и безмозъчност.
50
0
 
8
 
! Отговори
шофьор преди 6 години
Аз карам кола с монтирана ГАЗ в нормален сервиз и т.н. Аз ли трябва да я регистрирам? Според мен сервизите, които монтират трябва да подават информацията. А сервизите ще се лицензират ли? Сега ако не аз, а някой ***.льо монтира уредбата в гаражче, това по-безопасна ли я прави?
49
1
 
40
 
! Отговори
АГУ преди 6 години
Не мълчете на емисиите! Всяка кола с изправна газова уредба не трябва да плаща данък - емисиите са над 2 пъти по-ниски от тези на бензинов и над 2,5 пъти по-ниски от тези на дизелов автомобил.