E-мобилите в България нарастват с над 50% годишно

Стават все по-достъпни, а станциите за зареждане – все повече
31 яну 2018 13:00, Екип на Bloomberg
40
E-мобилите в България нарастват с над 50% годишно
Снимка: Reuters

Броят на електромобилите в България учудващо нараства с над 50% на година. Да, в началото абсолютните числа бяха близо до нулата, но сега вече говорим за цифри от 500, 700, 1000 електромобила.

Това посочи Илия Левков от "Индустриален клъстер Електромобили" в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

По думите на госта в студиото електромобилите стават все по-достъпни, а станциите за зареждане – все повече и повече. Похвално е и че вече у нас, поне в столицата, има проекти за споделено пътуване с електромобили.

Левков даде и пример за ефикасността на подобен род превозни средства – 100 км. градско шофиране в град като София би излязло на човек около 2,50 лв. ако зарежда електромобила си в гаража, а цената на експлоатацията на такава кола през годините е значително по-ниска от тази на конвенционална такава с двигател с вътрешно горене.

Разбира се, не бе подмината и темата за мръсния въздух. Според събеседника в предаването електромобилите не са панацея на проблема, а част от него. Истински ефективните мерки трябва да са комплексни, на държавно ниво – като например спирането на помощите, давани под формата на дърва и въглища, както и фокус върху чистотата на улиците, чиято прах е един от основните източници на фини прахови частици. 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
3
 
! Отговори
Фини прахови частици преди 10 месеца
Има изследвания, показващи че електромобилите замърсяват с фпч повече от бензиновите коли, поради по-голямото им тегло и по-бързо износване на спирачките...иначе поне серни и азотни оксиди не отделят. Така че нещата са малко по-сложни...
35
0
 
0
 
! Отговори
Прокуден преди 10 месеца
До 17
Прекрасен коментар сте написали! Поздравявам Ви.Голяма неграмотност в днешна България,много жалко.Почти 30г откак ме прокуди"великата БКП" на екскурзия(с хладилник) в Истанбул,преди това пък бях на обучение в "романтичния" Белене.Но аз продължавам да обичам родна България и много съжалявам,че е в такова положение.Няма друга България,обичайте я!
34
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
бих си взел веднага щом батериите им станат с трайност 15-20 години с малко падане на капацитета,иначе ако трябва да давам 5-7000 лв на всеки 6 години,къде ми е далаверата от евтиния пробег,а не съм богат да сменям модела на 6 години с доплащане.Реално тази кола е батерия и двигател,второто е здраво но първото не бива(може би нарочно за да има разходи колата)
33
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Миналата година една, тази - една и половина.
32
1
 
2
 
! Отговори
Burzum преди 10 месеца
Е сега са малко щот са нови ама след десет години като почне новия внос.....това е бъдещето...
31
0
 
5
 
! Отговори
До 30 преди 10 месеца
Казваш, че електроцентралите не произвеждат и няма да произвеждат ток за зареждането на ел. коли. Сигурен ли си, че не бъркаш?
30
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Неразбирко

Електроцентралите не произвеждат електрическа енергия основно за електромобили. Те са построени доста по-рано от периода в който започва масово производство на електромобили. Или не знаеш тая работа ?
29
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
А какво е "е-мобил" ?
28
4
 
7
 
! Отговори
Неразбирко преди 10 месеца
Все си мисля, че в крайна сметка колите с ДВГ замърсяват по-малко от ел. колите, заради чиито ток ТЕЦ-овете бълват замърсяване. Специално за София, регистрираните коли, които са без поне ЕВРО 3, са много малко - може би 1-2%, най-често са на газ и се движат много малко. При 347 кв.км площ на София, в даден момент на два квадратни километра се пада по-малко от една такава кола и е смешно да се твърди издушихме се. Издушили сте се, ако сте си завряли носа в ауспуха на някоя кола или горите гуми.
27
1
 
9
 
! Отговори
стефчо преди 10 месеца
Бяха 4 броя преди ,сега са станали 6 предполагам по процентите хахах..
26
6
 
3
 
! Отговори
Край преди 10 месеца
Има смисъл от ел. кола само за градско движение. Така се изнася замърсяването от града - някъде където се прави тока.
И няма нужда от субсидии за покупка на ел. кола - така с данъците си бедния субсидира богатия да си купи Тесла.
Има нужда от рестриктивна политика по отношение колите с ДВГ в големите градове - кола без катализатор и филтър не трябва да има. Зимата коли с по-малко от евро 3 не трябва да се движат. Бедните да избират или да се возят или да се греят - и двете не може че се издушихм
25
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Нов електроавтомобил, зареждан в гаража. Звучи добре, ама нали за да го има същия този ток във въпросния гараж, част от него се произвежда от АЕЦ-а, друга от ТЕЦ-овете на въглища и т.н.
Нима сме открили начин за безопасно рециклиране на вече използваното ядрено гориво или от снощи топлоцентралите на изкопаеми горива са започнали да не замърсяват? И улиците внезапно са станали по-чисти от аптека.
Или по стара нашенска традиция ще местим проблема от единия в другия крачол, пък каквото стане
24
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До обективен:
Има зарядни станции, онзи ден гледах на тази на експо центъра, една лада бе паркирала на свободното място.
А може собственика да е тунинговал малко, да зарежда и ток ;)
23
2
 
11
 
! Отговори
Смешник преди 10 месеца
Какво нарастват от 5 на 10 . Ей хора осъзнайте се за кви пари робуваме в наща прекрасна страна. Щом все още има хора голям процент който работят но получават под минимума достатачен за жовот. Не електро мобил ам ще се радваш ако въобще имаш кола.
22
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ко ми пука. Аз скоро, нали ще си взема и аз тесличка :) ммм Сладичка , моя !
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен

В богата Норвегия, всяко освобождаване от данъци, си е живо дарение ...
А пък за южната им съседка по море, да не говорим ...
20
2
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 10 месеца
Важно е да се знае, че за да има повече ел. коли, трябва изпреварващо да има изградени зареждащи станции за тях на обществени места, а такива даже не знам дали изобщо има. С други думи във всяка една държава броя на продадените ел. коли зависи от това колко са новоизградените станции за зареждане и не случайно в някои богати държави правят така, че да се намали броя на продаваните ел.коли.
19
2
 
17
 
! Отговори
Обективен преди 10 месеца
Друго важно нещо е, че ел. колите са почти същия замърсител на въздуха каквито са колите с бензинови и дизелови двигатели според твърденията на Фандъкова, че колите са замърсители с ФПЧ, понеже като се движат вдигат прахоляка от неизмитите улици във въздуха. Ел. коли също се движат, значи замърсяват (според Фандъкова). Нейните "експерти" казват, че 90-95% от замърсяването причинявано от колите е прахолякът вдигнат заради движението им, а прахоляк вдигат и ел.коли, тролеи, трамваи, велосипедисти,
18
4
 
10
 
! Отговори
Обективен преди 10 месеца
На 15.07.2016 по данни на КАТ за регистрираните в КАТ автомобили, в България е имало регистрирани 31 автомобила Тесла.
Тук друго е важното. По принцип замърсяването при производството, експлоатацията и изваждането от експлоатация на ел.коли е по-голямо от това на колите с двигатели с вътрешно горене, но голяма част от богатите държави изнасят замърсяването за ел.колите в бедните държави като България, а при самата експлоатация замърсяването заради ел. колите е изнесено извън градовете.
17
2
 
14
 
! Отговори
Неграмотност преди 10 месеца
Цитат: но сега вече говорим за цифри от 500, 700, 1000 електромобила. Това посочи Илия Левков от "Индустриален клъстер Електромобили"
*
Този да се върне в първи клас и да научи каква е разликата между цифра и число!
Цифрите от десетичната бройна система, която обикновено използваме са десет: 0,1,2,3,4,5,6,7,8 и 9 и няма как числата 500, 700 и 1000 да са цифри. То е все едно да наричаме думите букви. Ако на този му кажа, че буквата цифра не му се разбира, този ще схване ли как го бъзикам?