Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?

Старите дизели се изнасят в Източна Европа и влошават въздуха
9 апр 2018 10:43,
135
Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?
Снимка: архив Reuters

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".

Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".

"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


135
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
9
 
11
 
! Отговори
Недоволен преди 6 години
Така се набухах с агнешко на пещ с оризец, гъбки и някакви зелении, че ударих и една каница червено вино и слушам историите на дядо ...Та ако пръдна точно в този момент ще последва нова екологична криза и лондон ще обвини Русия за употреба на биологично оръжие на балканите.
62
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мой роднина работи в Германия, като почти всяка седмица ходи командировки в различни страни от ЕС. Казва, че негови колеги държат пари за нови коли, но до такава степен са объркани, че не знаят каква кола да си купят- най-нов дизел, бензин, хибрид или електрическа. Еколозите подлудиха хората.
61
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вече и на самите хора им писна и споделят между себе си - коя фирма и кои продукти са некачествени и не ги купуват,така си спомням как фалира една фирма производителка на телефони и други подобни.На хората им писна от некачествено производство и ще започнат да купуват от други места,където продукта не се хвърля след гаранцията.Купи, хвърли, купи: Скритата история на планираното остаряване (2010) - https://youtube/watch?v=-4MHKQApEJs&t=200s
60
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Автомобилите замърсяват десетки пъти по-малко от печките на въглища и дърва.Аз живея на село и вечер през зимата буквално не се диша от пушеци.Сега пролетта и лятото няма изобщо замърсяване.А и в повечето градове е така.
59
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това със замърсяването е въздуха се прави с цел да се купуват нови коли,но няма да върви в България,където 80% от населението едвам оцелява.Много производители си произвеждат продукцията така,че да се дават повече пари за части,ремонти или най-вече направо да се закупува нов продукт,но на хората им писна и започнаха да си купуват по-качествена продукция или произведена на други места,където няма да имат проблеми с техниката или други произведени продукти.Вече и самите хора споделят между себе с
58
0
 
9
 
! Отговори
Yordanka Kralik преди 6 години
@ 47: Идеята ми беше следната: Car sharing както си го има в много държави от EU, и наши специалисти са запознати с идеята; работещи от по-малки населени места и пътуващи до индустриални зони ползват car почасовo . Проблем е c почтеността у дома.
57
1
 
8
 
! Отговори
Yordanka Kralik преди 6 години
Уважаема Редакция, благодаря че изтрихте публикациите за Car Sharing написани не на кирилица; разбирам, че има правила за публикуване, но такива също и за дискриминация.Благодаря!
56
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Когато коментирате не забравяйте, че навсякъде по света забраната на вноса на стари коли винаги е имало като резултат още по-голвмо остаряване на автопарка.
55
5
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Старите коли замърсявали. А новите, купете ди по-нова и ще се скъсате да ходите в сервиза. Какви ли не приблеми. Цялата патаклама е да се нагушат едни пари от вносители на катализатори, печатащи ековинетките, както и сервизите. Колите до 2005 бяха в пъти по-сигурно и евтини за подръжка. Я погледнете лизинга, за бсКлук кола, минимум 300 лева за месец..Уж за по-качествени, 500-600 лева. Кой може да си позволи.Отново ще се граби народа. Отново се създава проблем за да не се гледа краденето на Бочко
54
5
 
13
 
! Отговори
??? преди 6 години
Не ги разбирам тези, които искат немците да не си продават старите коли в България. Защо искат в България да се карат 30 годишни коли, вместо 10-15 годишни!?
53
6
 
12
 
! Отговори
Solar Power преди 6 години
До Анонимен (52) И аз така направих само,че си взех приус.Това е пътя. И трябва когато имаш нова кола да плащаш по малък данък.Както е в цяла Европа включително и в Русия :)
52
4
 
15
 
! Отговори
сульо преди 6 години
Докато не се изчисти некачествения човешки материал,като диви сэляни,чалгаджии,млади гзета и да останат 1 млн читави хора,нищо няма да помогне.
51
15
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Купих си старо Ауди и давах 300лв. всеки месец за ремонти..Писна ми .. продадох го Купих си Лада Веста Крос SW за 27000лв. лукс изпълнение висока крос гуми 17 на лизинг и давам същите пари на месец..
50
3
 
14
 
! Отговори
Вангу преди 6 години
БравусВинаги съм се чудел на нас българите защо се правим на нещо повече от Владиката или Папата или...както щете го наричайте.Тъй гласим нещата и манипулираме всеки,че чак се чудя голяма дарба голямо нещо....Защо са ни 240 гълфона когато камара медии могат да ти внушат какво ли не..Психологи но не човешка а просто българска...
49
4
 
14
 
! Отговори
ля ля преди 6 години
трябва да се дадът на съд всички такива които произвеждат коли. трябва да се връщат колите на фабриките за да се рециклират и да спрът да тъпчат земята с ***! не да се прехвърля топката на нас пак и пак ..... все е тая дали ще е чисто у Швейцарско защото като духне вятъра и.... аман от егоисти!
48
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
След Дизелгейт немските производители трябваше да бъдат задължени да си изтеглят обратно продукцията и да си я рециклират за собствена сметка. Така е честно.
47
5
 
13
 
! Отговори
do 44 преди 6 години
Ами щото е фирма и като такава си гледа печалбата, съобразно законодателството на всяка страна. Естествено, че ако някъде е разрешено да си продаде колите, ще ги продаде там, а няма да ги унищожи.Ако сме толкова ербапи, синхронизираме си законодателството с немското и казваме - тея коли, в България - НЕ! И толкоз. Няма да ги внасят вече, ще гледаме високомерно африканците, как те се тровят.Обективно погледнато ВСЯКА кола замърсява. По закон обаче се дефинира максимална гранца.
46
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименКато не можете да си позволите по-нова кола просто няма да карате, ще ползвате градски транспорт или такси. Колата не ви е рожденно право.Да, така е, но с една съществена подробност, вече не навсякъде има градски транспорт. В Кюстендил например няма какъв. Има таксита и те возят на 2 лв на курс Може да се каже, че при нас "билетчето" е 2 лв. Дори в София не е толкова...
45
7
 
20
 
! Отговори
до Ме преди 6 години
Какво не разбираш? Германците се отърват от бoклyкa си, но вместо да ги рециклират, ги продават, защото им носи печалба. А ние ще заменим по-старите си бoклyци с по-нови, но не и по-екологични. Запада просто не го е еня за нас.
44
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ми наще пундафели спът ли начело с мутрата.