Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!

Само на 3 пазара в Европа колите с такова гориво са по-популярни
133
Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!
Снимка: Reuters

Продажбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%.

Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на "зелени" мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България. Според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


133
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
106
0
 
6
 
! Отговори
Klo преди 5 месеца
Просто цитат: "Милиони електрически автомобили означава също и милиони батерии. Това от своя страна означава, че ще са ни необходими редки суровини като литий и най-вече кобалт, които се вграждат в батериите. При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани"
105
0
 
8
 
! Отговори
БМВ фен преди 5 месеца
Американците извършваха по 10-ет ядренни опита на ден в Щат Невада,а сега аз ще им плащам екологията?!?!?
Хайде да ги истрием от картата,и Планетата ще стане 1000-пъти по-екологична!!!
104
0
 
6
 
! Отговори
123 преди 5 месеца
Някой да е чувал за многогоривния дизелов двигател на руския танк Т72 ???
103
2
 
5
 
! Отговори
Боби преди 5 месеца
Дизеловия агрегат има по-голямо КПД от колкото подобен на него бензинов - Защо - Защото се поддържат много по-високо налягане и температура в Цилиндъра.
Знае се че няма ни12какъв проблем ДИЗЕЛОВИТЕ АГРЕГАТИ ДА РАБОТЯТ С БЕНЗИН - съвсем скоро и това ще стане - пак ще има дизели но просто ползващи бензин. Някои ще кажат че безнзина ще детонира при подобни условия - Няма ако се ПОЛЗВАТ ЧУДЕСАТА НА СЪВРЕМЕННАТА ЕЛЕКТРОНИКА ПОРЦИЯТА БЕНЗИН СЕ ВПРЪСКВА В ТОЧНИЯ МОМЕНТ И СЕ ПРЕДОТВРАТЯВА ВЗРИВНО ГОРЕНЕ
102
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ti da vidij kon bob jade li!
101
6
 
14
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 5 месеца
До Шофьор 86 Швейцарците са прости , виж ние сме най умните на Балканите.За това сме и най бедни.
100
3
 
5
 
! Отговори
Никога не съм карал преди 5 месеца
Аз още не съм карал кола па вие спирате дизела. Вие как мислите да запали колата без бензина. Какво ще ми карате като го спрете не ви разбирам хора. Това е истина не съм сядал зад волан през целия си живот все се чудя какво е усещането да караш истинска кола а не само виртуално на компютър с волан. Все гледам как мъжете и жените могат да карат истински коли па аз да не мога. А вие ако спрете дизела ще е голяма грешка.
99
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Шофьор - граматиката е важна, независимо от темата на разговор, но явно за шофьорите нещата стоят по различен начин, както и да е, с този си коментар само потвърди безсмислието на водене на разговор с теб... а дали се правя на ощипана г-ца, само ще цитирам една поговорка "по- добре не казвай нищо, отколкото да кажеш нищо"
98
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Десетина града в ЕС ще наложат някакво ограничение за движение на по-старите дизели в центъра на тези градове, което журналистите го преведоха като спиране на дизелите, дойде края на дизелите и т.н. Естествено, че при такава масова манипулация, хората ще се замислят дали да купуват дизелова кола, бензинова, хибридна или електрическа. Не виждам как един тежък джип ще се движи нормално с електрически двигател или даже и на бензин. Някоя двуместна квадратна кола може да е на ток, но масово едва ли.
97
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Анонимен
*** логиката. Щом не ги произвеждат значи не струват?!?!? Това прилича на вица:

Спира един голфаджия с голфа си до едно бентли на един светофар. Отваря голфаджията джама, ***, кима на шофьора от бентлито да си отвори прозореца. Отворил го шофьора и голфаджията го пита:
-Абе да те питам, доволен си от тва?
Шофьора погледнал…
- Доволен съм!
- Що гледам, че нещо не ги карат много.

:D хората са облъчени от реклами и внушения, но това ще се промени. Нефта ще свърши метанът НЕ!
96
2
 
3
 
! Отговори
Шофьор преди 5 месеца
До Анонимен
Тц тц колко сме обидчиви. Темата е за автомобилите, но това не ти попречи да се вживяваш, като учителка по граматика. Сега се правиш на ощипана госпожица, защото друго мнение не ти харесва. Госпожице пийте си хормоните и не се занимавайте с автомобили.
95
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
За източник на новата система на BOSCH търсете "Bosch announces 'breakthrough' in diesel technology" в гоогле. Тука линковете ги трият..
94
1
 
6
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 месеца
Всички по-тежки товарни камиони са на дизел/ Защо ли?!
Казано с други думи колкото е по-тежко МПС-то толкова повече са на дизел, а не не бензин. Електриките са по същия начин, само че в обратна посока - слагат ги на по-леки леки коли. Дизеловите двигатели очевидно няма да изчезнат, а ще намалее или спре производството им при колите с по-малко тегло, а при по-тежките ще си остане. При това след дизеловите ще спрат и бензиновите, защото там замърсяването с въглероден двуокис е по-голямо.
93
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Анонимен

Би ли дал източник който да подкрепи твърдението ти?
92
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Миналата сетмица BOSCH излезе с новината че е измислил начин да сведе почти до нула онези отровни части от дима при дизелите с една евтина технология, с която дизела ще стане много по чист от бензин и много по чист от дизел с Ad Blue..
91
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Забрана за дизел? Пълни глупости. Ако забранят дизела днес, след една седмица няма да има магазин или маркет който да е зареден като хората. Няма да има търговия. Няма да има внос от китай.. Дори самолетното гориво е вид дизел.
Забраната за дизел, все още е на фаза "обмисля се". И то, обърнете внимание става въпрос за стари дизелови коли, които да не могад да влизат в идеалните централни части на някои градове като Париж, Берлин, Амстердам и така...Дизела ще ни надживее.
90
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Анонимен 81

Не знам, мене си ме кефят, а за това, дали са екологично чисти, ще му мислят след 200 години ;)
89
9
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Атаката срещу дизела е същият фейк, както борбата с глобалното затопляне и балона с въглеводородите. Иначе, всеки чел малко термодинамика ще ви каже, че дизелът е по-икономичен, щото има по-голямо КПД и като гори по-малко, съответно цапа по-малко. По принцип всичко горе е атака срещу Европа и понякога съм се чудил, как европеяните се съгласиха с тия надути цени, които им оскубаха хазните в посока Путин. Отговорът е европейските акцизи, които пълнят бюджетите и голямото адмистративно крадене.
88
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Шофьор - всеки си има право на мнение, поне така мисля аз. Не бих карал метанов автомобил, независимо кой и как го е произвел. след като са толкова перфектни, хайде да сравним количествено броя на произведените бензинови, дизелови, хибридни и електрически, с метановите... няма да влизам в спорове, с хора, които влизат с бутонките в разговора... хайде със здраве и метан
87
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Инжинер - БИХ ТИ ПОВЯРВАЛ БЕЗРЕЗЕРВНО, АКО СИ БЕШЕ ИЗПИСАЛ ТИТЛАТА ПРАВИЛНО. ИЛИ МОЖЕ БИ СИ Я ПРИДОБИЛ, "АфТОМОБИЛНО"... ХАЙДЕ СЪС ЗДРАВЕ