Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

Нова идея: Вписват в стикера за ГТП навъртяните на колата километри
22 май 2018 07:10, Александър Попов
142
Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!
Снимка: Булфото

Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.

Още по темата

"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.

Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.

За да контролират ремонтите по автомобилите от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".

Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.

Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.

"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците", възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. "Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността", каза още той.

По думите на Татяна Груева, изп.дир. на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон.

Ангел Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за технически преглед. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


142
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
нещо става като казаните за варене на ракия , да купуваме пещерска и така на татък, да хосим по големите градове за услуги и да дерат девет кожи на веднъж , а дали е качествено ще утидеш пак, да няма работа този народ , дребния човечец трябва да бяга от тази държави с такива управници
16
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Професионалисти ?????? Що не го сложи в кавички?
15
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредните глупави промени!
14
32
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Задължително трябва да стане това.Ремонтите са работа за професионалисти.Паркингите пред блоковете са за паркиране,а не за ремонти.Крайно време е *** да влезе в час.
13
1
 
32
 
! Отговори
123 преди 5 години
ГЕРБ - Да го имаш на знамето си, да го нямаш в управлението си.
12
25
 
16
 
! Отговори
нормален преди 5 години
Абсолютно логично и правилно решение.Смяна на гума,крушка или фар или стоп никой не може да забрани,но мазните петна и разпищолените,,майстори"пред блока и на тротоара не са най -желателното нещо в 21 век.Хайде стига вече с ,,бай Генчовщината".Всеки обяснява как било,,на запад",но пипнеш ли някой бай Ганьовски навик,веднага се вдига шум до бога.А и 80% от постващите в нета все още са невръстни и нямат книжки и не са шофьори,за да обясняват проблема.А за ,,слабоумните"-виж форумите!
11
5
 
35
 
! Отговори
Да добавя преди 5 години
По сигнал на граждани...? Доносници , като едно време.Мразиш комшията и чакай да те науча аз тебе.
10
2
 
13
 
! Отговори
Тъпанар преди 5 години
"Ми така е като ходите при Бай Генчо ..."90 % от бай Генчовците работят или са работили или ще работят в оторизирани сервизи
9
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Образованието, здравеопазването, съдебната система, полицията, армията, администрацията са нефункциониращи и разпадащи се системи. А корупцията е Царицата на управлението на Рапона от Банкя. За тези системи да се работи, няма такова нещо. Но за колите, газове, дизелите, сервизите, винетки, качеството на пътищата се измисля какво ли не. Вдигнете стандарта герберуги, не крадете, когато има стандарт никой няма да рови по колите си пред блока.
8
5
 
19
 
! Отговори
Костаки преди 5 години
И аз съм съгласен. Нека има гаранция на труда и частите. Омръзнаха ми тея пишман майстори и сервизи да ме дерат и да не плащат един лев данък. Той днеска не ги харесва 200,300 лв. чиста пара, а след това гаранция-Франция......
7
1
 
38
 
! Отговори
Димитър преди 5 години
Абе така е и не е така за Бай Генчо. Макар и да предпочитам официалния сервиз, неведнъж се е налагало да им довършвам ремонтите.
6
22
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Истината!Ми така е като ходите при Бай Генчо и гледате да минете колкото може по-тънко.
5
3
 
36
 
! Отговори
Истината! преди 5 години
"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците"Да не говорим за качеството в тези " сервизи". Смених съединител в сервиз (няма да му пиша името) и след 8 хиляди километра строши лагер-помпа. И те така!
4
29
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време беше.
3
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да бе, да! Няма как да стане.
2
5
 
45
 
! Отговори
ined преди 5 години
Зачи идеята не е екологията, ами ДАИ да прави повече "дай"
1
22
 
20
 
! Отговори
hahahah преди 5 години
хак да ви е на панелните таласъмиаз си имам къща.