Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

Нова идея: Вписват в стикера за ГТП навъртяните на колата километри
22 май 2018 07:10, Александър Попов
142
Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!
Снимка: Булфото

Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.

Още по темата

"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.

Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.

За да контролират ремонтите по автомобилите от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".

Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.

Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.

"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците", възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. "Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността", каза още той.

По думите на Татяна Груева, изп.дир. на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон.

Ангел Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за технически преглед. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


142
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
1
 
38
 
! Отговори
True story... преди 5 години
Скоро една приятелка ми показа фактура за смяна на крушка в сервиз с който фирмата им работи. Беше кратко, точно и ясно записано - 45 мин. = 55 лв.
36
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По принцип е правилно да не се правят сериозни ремонти, тази забрана съществува отдавна. Но живеем в сбъркана държава. Всичко се започва отзад напред. Кой определя цените в т.н. Законни сервизи, никой. Надути до небето. А качеството на резервните части, пълни е с украински ментета. Аз имам две коли и всяка си има сервизна книжка, сервиза ми я направи. Засега съм доволен, работят добре, но е имало време не съм бил. Основното е по-висок стандарт на живот, изгоден лизинг, качествени горива и масла.
35
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа----още наши хора на хранилката, които да гласуват за батко
34
4
 
15
 
! Отговори
..... преди 5 години
То президент, парламент и министерски съвет са незаконни, но никой не повдига този въпрос. Защо ли?
33
6
 
17
 
! Отговори
До Кунчо преди 5 години
Така е бат Кунчо - давай напред. Огради си го и го присвои, в рамките на километър диаметър пред блока ти- си е твое. Направи си плаж, барбекю , насей домат, бамя, райграс - ТВОЕ си е - засвой си го както намериш за добре. И външен нужник си направи. Прането си суши, така правят и братята в Столипиново - всичко си е тяхно, защо ние да се делим от тях. Нищо че на 3/4 от блока им е дискомфортно - нямат право на километъра диаметър около ТВОЯ блок - твое си е! Нищо че е общинско барикадирай го!
32
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Такива закони са добра стъпка към обновяване на автопарка ,там където ги има такива правила се наблюдава отърваване на старите коли, и предпочитане на нови коли в гаранция.Но тука стои въпроса за платежоспособността на българина да си купува нова кола на всеки пет години.
31
11
 
19
 
! Отговори
одобрявам преди 5 години
Пред блока няма място за паркиране, а някакви нахални селски майстори са го обърнали на гараж с няколко трошки за ремонт.
30
8
 
31
 
! Отговори
Пешак преди 5 години
Спрях да мисля за автомобили, масла, гуми, застраховки, каско, данъци, винетки, сервизи, автомивки преди 6 години. РОДИХ се. Осъзнах че времето, което ми спестява автомобила е 4-5 пъти по - малко от обслужването му - само разправиите по сервизи, автомивки, офиси, КАТ, зареждане ми отнема около 3-4 седмици годишно. Отделно търсене на място за паркиране, почистване през зимата, платени заслужени и незаслужени глоби и наказателни паркинги. Не говорим за финансовата част, а чисто загуба на време.
29
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да въведат задължителни сервизни книжки и всеки ремонт да се отразява там.
28
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 29 не неживее в простотия и мръсотия , ами вижда какво искат да направят , да вземат хляба на малкия сервиз , да останат едни такива с големи натписи по големите градове , и така на татък
27
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доколкото разбирам тази забрана , забранява смяната на шарнирни болтове на пътя , не ми се случвало но доста често именно това е ремонта които се налага на пътя, поради качеството на пътищата, а закона не е лош и се практикува в доста държави.Това и забранява на всеки да се прави на майстор, което означава че повечето хора любители на коли няма как да се обучават на това, просто трябва да си избере професията и тогава да си правят опити.Намалява се интереса към ремонтни дейности с закон.
26
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам си помпа за смяна на маслото. Отработеното го събирам и слагам на верижния трион за веригата. При смяната не допускам и капка да капне на земята. Изобщо не ме интересува, че някакви лобисти са забранили смяната.
25
8
 
32
 
! Отговори
Кунчо преди 5 години
Глупости! Пред моя блок ще се разпореждам както си искам. Сега остава и насила по сервизите да ни вкарат. Айде спрете се, бе. Ние дори си имаме канал пред входа който направихме със съседите. Точно за смяна на масло.
24
4
 
25
 
! Отговори
До 15 преди 5 години
Ти на колко годинки си ,и откога следиш стандарта бе мушморок.Кога България е имала европейски стандарт и заплащане.Когато чакахме 10-15години ,,Жигулка" в Мототехника и карахме ЗАЗчета,Москвичи и Трабанти /и още ги караме/.А след това изкупихме всички трошки на Европа.Това не стана от както ти си пораснал,а крушката си има опашкаМного бързаш.Още дълги години ще гоним оня стандартКогато аз взимах 83 лв,Ханс получаваше 800-за едно и също нещо.Който и да е на власт ,ще е същото ,млади момко
23
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко оправи в държавата Умника от СИК, останаха дребни работи и най-лесното е забрани. Държавата се управлява от крадливи неграмотници, нагли и безскрупулни. И най-лесното е, да се създават забрани, да се отклонява вниманието от кражбите на всички нива в държавата. Ако сме нормална държава, със стандарт и дисциплина отнасяща се за всички, а не само за бедняците.Ще станем Европа когато в държавното управление заработят високо образовани, честни и мислещи хора, а не сбироток от бившата БКП.
22
23
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българският обикновен *** е свикнал да живее в мръсотия и простотия.Не му отнемайте това право!!!
21
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напълно резонно решение. Изисква се малко мисъл за да го разбере човек. Уви, *** заливат с коментари колко било глупаво и тн. Докато не престанете да се из****те навсякъде, освен в клетката, в която живеете, нищо в тази държава няма да се промени. Когато *** разбере някой ден, че проблемите извън неговата зона на комфорт са И негови проблеми, ще се появи лъч надежда. Дотогава ще гледате винаги да се набутате пред колегата в задръстването, защото сте по-важни от другите.
20
4
 
32
 
! Отговори
Жо преди 5 години
РЕМОНТИТЕ по улиците имат традиция от времето на СОЦА. Тогава в София автосервизите се брояха на пръсти и за тях всяка сутрин се виеха огромни опашки. Резервните части се намираха само с "връзки".В багажника на всяка кола се носеха комплект инструменти и някои резервни части.Всяка неделя задължително пред блока имаше поне двама, легнали под Москвичите и Жигулките. Така българите станаха "майстори" и предаваха майсторлъка един на друг. И тогава имаше забрана за ремонт на улицата и сега има.
19
6
 
27
 
! Отговори
Yoyo преди 5 години
тия селяни се чудат как да съберат все повече непреки данъци от хората
18
2
 
15
 
! Отговори
Що? преди 5 години
Хах, точно така, дайте им още правомощия на тия от ИААА и им гледайте сеира...