Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.

Статистиката: На 1000 души се падат по 450 автомобила
Обновена: 28 юли 2018 07:32 | 27 юли 2018 19:13, Красимир Ангелов
220
Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.
Снимка: Reuters

Българите масово карат коли втора употреба, близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години и автомобилите са основно на дизел. Това показват обобщени данни на Евростат и на Асоциацията на автомобилните производители (АСЕА) за автомобилния парк на ЕС през 2017 г.

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което прави приблизително по 450 автомобила на 1000 българи.

Според анализа на Евростат автопаркът у нас нараства с по около 100 000 автомобила годишно.

За първото полугодие на тази година у нас са продадени около 18 000 нови коли - при 8 милиона броя за страните на ЕС, сочат последни данни на АСЕА.

Близо половината автомобили по пътищата на България обаче са над 20 години или около 1,5 млн. леки коли на тази възраст. Около 35 на сто от автомобилите са на възраст до 15 години или около 1,3 млн. броя леки коли, а до 10 години са около 350 000 автомобила или около 10 процента от автопарка у нас.

Новите автомобили у нас (на възраст до 5 години), са едва около 5 на сто от автопарка или приблизително 160 000 броя, сочат пък данните на АСЕА. Годишно у нас се купуват средно между 25-30 000 нови автомобила, като за миналата година по официални данни на АСЕА, у нас са били продадени 38 000 нови коли.

Масово българите карат коли на дизел - близо 1,7 млн. автомобила или над 50 на сто от автопарка у нас. Автомобилите на бензин са малко по-малко, но с уговорката, че много от тях са снабдени и с газова уредба.

Наличието пък на екологични автомобили по родните пътища е почти символично - отчетени са едва 2 474 регистрирани хибридни леки коли (около 0,08 на сто от автопарка) и едва 274 електромобила - 0,009 на сто от автопарка.

Ако погледнем за сравнение в Европа, най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, следвани от жителите на Дания, Великобритания и Германия - автопарк на средна възраст 8 години, Франция и Италия - 9 години и др.

Освен България, с регистриран над 50 процента автопарк от 20-годишни автомобили, най-стари автомобили са отчетени в Полша - близо 40 на сто от автопарка, Латвия, Литва и Румъния - повече от една трета от автопарка в тези страни и др.

Най-висок дял автомобили на глава от населението е регистриран в Люксембург - 662 автомобила на 1000 жители, а най-малко в Румъния - 260 коли на 1000 жители.

За разлика от България, повече от половината коли в ЕС са с бензинови двигатели - 56 на сто, около 40 на сто са с дизелови двигатели, а едва 4 процента са задвижвани с алтернативни горива или електричество.

През миналата година в ЕС са продадени общо над 800 000 автомобила с алтернативно гориво, като регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия - ръст от 90 на сто, следвани от Обединеното кралство и Франция - ръст от 48 процента, Франция и Италия - ръст от 33 процента.

Около 12 милиона души в ЕС или 5,7% от заетата работна ръка в Евросъюза работят в сектора на автомобилостроенето. Автомобилният сектор генерира близо 400 млрд. евро оборот в ЕС и търговски излишък от около 90 млрд. евро за ЕС, отчитат още данните, цитирани от БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


220
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хората искат да карат Мерцедес и Ауди и затова вместо да си вземат кола за 20000 решават да вземат Ауди на старо.
40
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На сайта на Евростат пише 2016 година. Спорно е коя кола е по-екологича - дизел, бензин, газ, електрическа. Според тези данни България сериозно изостава по брой коли на човек от населението, даже и с тези стари коли. Регистрираните коли в КАТ с газова уредба са около 220000, колко са нерегистрираните, никой не знае.
39
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз съм изкуствен интелект от 3020г. , няма да се включвам, щото тука има страОтни интелекти. Пиша го тоя коментар за да видите колко съм над вас, нали ме разбирате?
38
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Градския ти е по-скъп от с кола, защото данъците в момента са смешни. В Холандия защо са с колелета? Защото искат да въртят *** ли?
37
4
 
19
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Аз също съм със стар Бенц. Има газ, върви и все се надявам ако ми се случи ПТП да изляза жив и здрав от колата, блгодарение на системите за пасивна и активна безопасност с които е известна марката. Ако трябва да избирам в едно птп дали да съм в нова Дачия или стар Бенц ще си избера Бенца.Казвам го от личен опит, след катастрофа със служебен автомобил.
36
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хм, Какъв е този 20г мерцедес за 20 бона с реален остатъчен ресурс и запазен кожен салон ?
35
1
 
16
 
! Отговори
наблюдател преди 5 години
Болшинството хора разсъждават така: 10-15 г Ауди, Мерцедес, Фолксваген е по-добре от ново Рено или Киа. Затова и старите немски коли държат цена.
34
0
 
22
 
! Отговори
слави преди 5 години
и аз искам да си купя нова кола но мопт шеф не е на същото мнение малко пари дава
33
12
 
7
 
! Отговори
cazzo duro преди 5 години
Продавам коли от 1994 г. :)) Няма да се включвам в коментарите щото тук има "страОтни разбирачи":)).........Смея се на глас чак:))
32
7
 
25
 
! Отговори
Калин преди 5 години
Подкрепям шматката. Стар Мерцедес за 20 бона е много по-добре от нова Дачия за същите пари. Същият стар Мерджан е по-добър и от бюджетно Пежо за 35 бона, да ме извиняват франсетата!
31
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
KIA I Hyundai предлагат 7 и съответно 5 години гаранция. При сериозни повреди (гарнитура, скорости, маховик, електроники и т.н.), хората ти поемат всички разходи. Филма е, че трябвА да се правят сервизните интервали в оторизиран сервиз и ти правят смяна на масло за по 700 лева. Затова най-добре взимаш една KIA на 4 години, караш 3 и после следващата.
30
5
 
32
 
! Отговори
твае преди 5 години
По-добре стар Мерцедес или Фолксваген, отколкото нова Дачия или КИА.Боли ме патока за мнението на хора, роби на банки, лизинги и дебитни карти.Айде, ще паля стария Мерцедес с кожения салон иянкой друг лев в БРОЙ да поразцъкам малко тая вечер.
29
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо пък дизел? Моята е на 19, бензин, по-тънко идва.
28
3
 
35
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Говоря от личен опитПо добре втора ръка за 20 бона( подразбира се че става дума за по висок клас)отколкото нов леген за същите пари.
27
1
 
20
 
! Отговори
Нов преди 5 години
Градският транспорт не е алтернатива. Бих го ползвал ако билетчето е максимум 0,50 лв.,2-5 лв. трябва да е цената на 24 часов билет за всички линии и за всички превозни средства - метро, трамвай, тролей
26
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тук пишат доста тийнейджъри без никаква представа за какво иде реч. В България да имаш стара таратайка е изгодно, понеже сервизите са изключително евтини. В Германия за смяна на дискове и накладки отпред (нещо което абсолютно всеки един с поне една здрава ръка може да направи сам) взимат 500 евро с частите. В България взимат 250 лева със същите части. Труда е в пъти по-евтин. Издрах си лайсната под вратата - в Германия 600 евро, в България - 100 лева. И аз ако съм в България ще карам кошница.
25
3
 
30
 
! Отговори
В същия дух преди 5 години
Заплатата на българина:Недостатъчна за НОВ дизел,често около 600 лева!
24
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не купувайте с по малко от 4 цилиндъра. Аз направих тази глупост. Сека карам нещо, което не става. :(Касае се за всички марки. Японски, немски, френски.
23
9
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има много хубави около 15-20 годинишни.Луксозни ,бързи,мощни.2000 година са последните времена когато правеха машини а пластмасови легени с проектиран живот 5 години и след тва Надин.
22
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напълно съгласен с Анонимен 9,Няма значение нова или стара е колата. Важното е да е изправна. За това си има закони и контролни органи. И нова, дето ще реши вместо мен кога да спре, и да ме предаде в кой знай каква ситуация, щото засякла, че евентуално може би, имам повреда, която може вероятно да счупи двигателя, да си я карат производителите. Нямам нужда, колата да ми говори и да ме тагва онлайн из мрежата.